Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum se dizolva un SRL cu asociat unic?

ProceduriInregistrari si Politici Contabiledizolvare societatecodul fiscalTVAasociat unic


Vom vedea mai jos cum se dizolva un SRL cu asociat unic, prezentand si monografia contabila, dat fiind faptul ca societatea are in patrimoniu mijloace fixe neamortizate integral, mijloace fixe amortizate integral, cat si stoc de marfa.

Intrebari suplimentare:

1. Activele trebuie valorificate prin vanzare catre asociatul unic sau se inregistreaza 456=214, 456=371?

2. Se ajusteaza TVA?


Solutia consultantului:

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii



Dizolvarea societatilor este prevazuta la art. 227-237 indice 1 din Legea societatilor nr. 31/1990.

Astfel, societatea se dizolva prin:

a) trecerea timpului stabilit pentru durata societatii;
b) imposibilitatea realizarii obiectului de activitate al societatii sau realizarea acestuia;
c) declararea nulitatii societatii;
d) hotararea adunarii generale;
e) hotararea tribunalului, la cererea oricarui asociat, pentru motive temeinice, precum neintelegerile grave dintre asociati, care impiedica functionarea societatii;
f) falimentul societatii;
g) alte cauze prevazute de lege sau de actul constitutiv al societatii.

Dizolvarea societatilor trebuie sa fie inscrisa in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.

Inscrierea si publicarea se vor face in baza actului constitutiv modificat atunci cand dizolvarea are loc in baza unei hotarari a adunarii generale, si in termen de 15 zile de la data la care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva, cand dizolvarea a fost pronuntata de justitie.

In caz de faliment, dizolvarea se pronunta de tribunalul investit cu procedura falimentului.

Dizolvarea societatii are ca efect deschiderea procedurii lichidarii.

Societatea isi pastreaza personalitatea juridica pentru operatiunile lichidarii, pana la terminarea acesteia.

In societatile cu raspundere limitata, asociatii pot hotari, o data cu dizolvarea, si modul de lichidare a societatii, atunci cand patrimoniul asigura stingerea pasivului sau regularizarea lui in acord cu creditorii.

De asemenea, se poate hotari si asupra modului in care activele ramase dupa plata creditorilor vor fi impartite intre asociati.

Transmiterea dreptului de proprietate asupra bunurilor ramase dupa plata creditorilor are loc la data radierii societatii din registrul comertului.

Registrul va elibera fiecarui asociat un certificat constatator al dreptului de proprietate asupra activelor distribuite, in baza caruia asociatul poate proceda la inscrierea bunurilor imobile in cartea funciara.

Referitor la regimul fiscal al TVA in cazul lichidarii, conform prevederilor art 128 alin (5) din Codul fiscal, orice distribuire de bunuri din activele unei persoane impozabile catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a persoanei impozabile, constituie livrare de bunuri efectuata cu plata, daca taxa aferenta bunurilor respective sau partilor lor componente a fost dedusa total sau partial.

Asadar, societatea datoreaza TVA cu ocazia distribuirii de active numai daca a fost dedusa total sau partial taxa aferenta bunurilor respective.

Potrivit prevederilor art. 65 alin (1) lit. e) din Codul fiscal, veniturile din investitii cuprind si venituri din lichidarea unei persoane juridice.

Potrivit art. 66 alin (8), venitul impozabil realizat din lichidarea unei persoane juridice reprezinta excedentul distributiilor in bani sau in natura peste aportul la capitalul social al persoanei fizice beneficiare.

Venitul impozabil obtinut din lichidarea unei persoane juridice de catre actionari/asociati persoane fizice se impune cu o cota de 16%, impozitul fiind final. Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine persoanei juridice.

Impozitul calculat si retinut la sursa se vireaza pana la data depunerii situatiei financiare finale la oficiul registrului comertului, potrivit art. 67 alin 3 lit d) din Codul fiscal.

Din punctul de vedere contabil, reglementarile contabile privind operatiile de fuziune, lichidare, dizolvare a societatii comerciale, au fost adoptate prin OMFP nr. 1376/2004. In acest act normativ sunt prevazute cateva monografii contabile cu exemple de calcul.

Operatiunile care se efectueaza in situatia dizolvarii societatii comerciale sunt:

1. Inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatilor comerciale care urmeaza sa se lichideze, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
2. Intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza sa se lichideze;
3. Stabilirea de catre adunarea generala a actionarilor sau a asociatilor a operatiunilor care urmeaza sa fie efectuate de catre lichidator in numele societatii comerciale;
4. Valorificarea elementelor de activ (vanzarea imobilizarilor si a stocurilor, incasarea creantelor, a investitiilor financiare pe termen scurt etc.);
5. Achitarea datoriilor societatii comerciale catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, precum si a celorlalte obligatii sociale catre alte fonduri, salariati si alti terti;
6. Stabilirea rezultatului lichidarii (profit sau pierdere);
7. Calcularea, retinerea si virarea impozitului pe profit/venit si a impozitului pe dividende in urma actiunii de dizolvare/lichidare;
8. Intocmirea bilantului de partaj;
9. Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net) al societatii comerciale, rezultat din lichidarea societatii comerciale, in functie de:
a) prevederile statutului si/sau ale contractului de societate;
b) hotararea adunarii generale a actionarilor/asociatilor, consemnata in registrul sedintelor adunarii generale;
c) cota de participare la capitalul social.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabiledizolvare societatecodul fiscalTVAasociat unic

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Aprilie 2013


Votati articolul "Cum se dizolva un SRL cu asociat unic?":
Rating:

Nota: 4.31 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prejudiciul trebuie inregistrat in contabilitate ? sau nu ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rugam din tot sufletul sa ne ajutati cu un raspuns cu privire la urmatoarea problema:
- in urma unui control al Curtii de Conturi s-a emis o Decizie de imputare /29.06.2015 pentru fapte petrecute in anul 2014. Managerul institutiei noastre a considerat ca nu exista nici un prejudiciu si nu a facut nici un demers de recuperare sume imputate. Consiliul Judetean l-a data in judecata pe managerul institutiei noastre, iar Judecatoria a respins actiunea Consiliului Judetean. Hotararea nu este inca redactata.
- acum, Curtea de Conturi cere institutiei noastre sa inregistreze in contabilitate prejudiciul /suma imputata de Curtea de Conturi prin Decizia de imputare.
- va rugam frumos sa ne spuneti: prejudiciul trebuie inregistrat in contabilitatea institutiei noastre ? sau nu ? ... odata ce institutia noastra nu a facut nici un demers de recuperare. Prejudiciul nu s-a prescris, odata ce faptele sunt pana in 04.2014 ? Daca institutia noastra ar inregistra abia acum prejudiciul, dar nu a facut nici un demers de recuperare, cum se va mai descarca contabilitatea ? Corect, nu ar fi ca prejudiciul sa fie inregistrat de Consiliul Judetean ? pentru ca ei au hotararea judecatoreasca impotriva managerului nostru pentru ca nu a facut nici un demers de recuperare prejudiciu ? Acum, institutia noastra, la Cererea Curtii de Conturi, ce ar putea raspunde cu privire la prejudiciu - daca il va inregistra sau nu in contabilitate ?

Raspuns: Decizia de imputare emisa de Curtea de conturi este sustinuta de hotararea judecatoreasca, dar daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X