Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Disputa lunii ianuarie: noile cerinte ANAF pentru inregistrarea TVA

Data aparitiei: 19 Ianuarie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
anafinregistrarea tvalista documentecererea de inregistrareplan de afaceri

ANAF cere o lista semnificativ de lunga de documente pentru inregistrarea in scopuri de TVA. In afara de faptul ca se cer din nou date pe care institutia le are deja in evidenta, firmele trebuie sa depuna si un plan de afaceri.

Dosarul pune firmele pe drumuri si duce la costuri de administrare semnificativ mai mari. Mediul de afaceri se confrunta astfel din nou cu o situatie in care birocratia si procedurile greoaie isi fac loc in administrarea unui business.

Intr-un document obtinut de portalul Cursdeguvernare.ro, se arata lista acelor informatii si documente pe care Fiscul le cere inainte de a solutiona cererea de inregistrare TVA.


Astfel, sursa amintita precizeaza ca respectiva companie "careia ANAF ii cere planul de afaceri si contractele incheiate functioneaza de mai mult de 10 ani, e platitoare de TVA de la inceput, are peste 15 angajati. Declara profit.

Lista documentelor pe care ANAF le-a solicitat zilele trecute unei companii la inregistrarea in scopuri de TVA (o parte):

    - fotocopii conform cu originalul ale contractelor incheiate
    -lista furnizori/clienti
    - un plan de afaceri
    - lista mijloacelor fixe


    - evidenta financiar-contabila

Documentul adresat de ANAF contribuabilului se termina dur :

administratorului i se atrage atentia ca nu poate amâna decât o singura data prezentarea la fisc cu dosarul, ca ANAF decide daca aproba sau nu amânarea intâlnirii si ca, in caz de neprezentare, companiei i se anuleaza inregistrarea in scop de TVA (lucru care, practic, inseamna faliment)", mentioneaza Cursdeguvernare.ro.

Aceste modificari vin odata cu noul ordin din 6 ianuarie in urma caruia se cer, de la companiile care solicita inregistrarea in scopuri de TVA, noi informatii privind actionarii si administratorii, alaturi de studiile acestora, veniturile din ultimul an, sursa veniturilor si inclusiv mentionarea faptului ca au fost sau nu la conducerea unor firme cu datorii la stat.

Aceeasi sursa atrage atentia asupra faptului ca ANAF nu a pus la dispozitie niciun punctaj in functie de care sa se stabileasca daca o companie pastreaza sau primeste inregistrarea in scopuri de TVA, "decizia ANAF" fiind astfel "netransparenta".






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X