email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Romania a iesit din procedura de deficit excesiv pe anul 2012

Taxe si Impozitedeficitelecomisia europeanaeurostatPUBdeficit excesiv


Iesirea Romaniei din procedura de deficit excesiv pe anul 2012 e reconfirmata de Eurostat. Conform Tratatului privind functionarea Uniunii Europene si a Protocolului privind procedura aplicabila deficitelor excesive, anexa la Tratat, statele membre "notifica fara intarziere si periodic Comisiei, deficitele prevazute si realizate, precum si nivelul datoriei lor".

In aplicarea acestor prevederi, Regulamentul UE nr.479/2009 stabileste obligatia statelor membre de transmitere a Notificarii deficitului si datoriei guvernamentale de doua ori pe an, respectiv inainte de 1 aprilie si inainte de 1 octombrie.

In acest context, Comisia Europeana - EUROSTAT a publicat pe pagina sa de internet: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/ o informare de presa privind rezultatele Notificarii deficitului si a datoriei guvernamentale, transmise de statele membre la sfarsitul lunii septembrie 2013.

Conform acestei informari, deficitul Administratiei publice generale pe anul 2012 a fost de 2,97% din PIB si se mentine in limita de 3% prevazuta in Protocol, fapt ce reconfirma iesirea Romaniei din procedura de deficit excesiv.

Fata de Notificarea transmisa in luna martie 2013, deficitul administratiei publice generale pe anul 2012 s-a modificat de la 2,86% din PIB la 2,97% din PIB ca urmare, in principal, a reclasificarii in Administratia publica centrala si locala a unor companii de stat finantate in proportie de peste 50% din resursele publice, precum si din recalcularea deficitelor aferente unor companii pe baza datelor finale.

Fata de anul 2011, deficitul bugetar calculat conform metodologiei europene s-a redus cu 2,6 puncte procentuale, respectiv de la 5,6 % din PIB la 2,97% din PIB, fapt ce confirma continuarea procesului de consolidare fiscala si incadrarea in parametrii stabiliti, ca urmare a unei politici bugetare prudente si sustenabile.

Mentionam ca media deficitului bugetar pe anul 2012 pentru zona euro este 3,7% din PIB si pentru UE28 este 3,9% din PIB.

Sursa: Ministerul Finantelor Publice



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitedeficitelecomisia europeanaeurostatPUBdeficit excesiv


Data aparitiei: 25 Octombrie 2013

Votati articolul "Romania a iesit din procedura de deficit excesiv pe anul 2012":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X