email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce crede seful ANAF despre problema popririlor multiple si arieratele in companiile mari

Gelu Stefan Diaconuseful ANAFcolectareimpozitepopririlormediul de afaceri


Intr-un interviu acordat recent, Gelu Stefan Diaconu, presedintele ANAF, a dezbatut problema popririlor multiple in mediul de afaceri, aspectele care tin de PIB-ul nefiscalizat si rata de colectare, precum si tema referitoare la arierate in companiile mari (private si de stat).

Intrebat de portalul Cursdeguvernare.ro cum isi poate mari ANAF eficacitatea pentru a creste rata de colectare, Gelu Stefan Diaconuu a precizat ca in Romania exista doar doua solutii pentru ca acest lucru sa se produca: "fie ne modificam procedurile si reusim sa intarim activitatea de prevenire, de descoperire si de combatere a fraudelor fiscale, fie crestem impozitele. In mod evident, cresterea sarcinii fiscale este o optiune exclusa. Atunci, nu ne ramane decat sa ne imbunatatim capacitatea de colectare".

Reprezentantul Cursdeguvernare.ro a mentionat ca se simte presiunea asupra mediului economic venind din incercarile de imbunatatire a colectarii. In replica, seful ANAF a declarat:

"Masuri de genul celor luate pana acum, care tin de presiuni asupra personalului, de actiuni usor exagerate asupra contribuabililor si-au cam dovedit limitele. Si atunci, sunt convins, trebuie sa umblam la o reforma de ansamblu a Agentiei.

Este si o conditie prealabila a programului pe care-l derulam cu Banca Mondiala, pe de alta parte. Am creat cadrul viitoarelor reduceri a numarului de unitati fiscale, din perspectiva informatizarii aproape complete a procedurilor de administrare. Pentru ca existau foarte multe suprapuneri in sistem- de exemplu, directiile finantelor publice judetene care existau concomitent cu directii municipale, in resedintele de judet- am disponibilizat cam 1.200 de noi posturi.

Acestea, puse alaturi de posturile rezultate din desfiintarea Garzii Financiare, ne-au permis cele 2.000 de posturi pe care sa le alocam Directiei Antifrauda. Asta a fost o prima etapa, deloc usoara.

Uitati-va ce s-a intamplat cu celelalte tentative din spatiul public de reorganizare in profil regional a activitatii serviciilor deconcentrate sau chiar a serviciilor administrative, in general. E o activitatea crea creeaza enorme pasiuni locale, motiv pentru care, probabil, si eu si toata echipa care lucreaza la asa ceva, n-am devenit persoane foarte simpatice."

In cadrul aceluiasi interviu, in ce priveste resursele umane, seful ANAF a mentionat ca exista un dezechilibru in ce priveste alocarea resurselor, de orice natura.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Gelu Stefan Diaconuseful ANAFcolectareimpozitepopririlormediul de afaceri


Data aparitiei: 21 Martie 2014

Votati articolul "Ce crede seful ANAF despre problema popririlor multiple si arieratele in companiile mari":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X