email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum intocmim monografia contabila pentru o farmacie? Implicatii TVA si impozit pe profit

monografie contabilatvainregistrari contabilesumecheltuielifacturafarmacie

In cazul urmator, o farmacie X are capitalul social 20 parti sociale * 10 lei = 200 lei. Alta farmacie Y cumpara cele 20 parti sociale la valoarea de 120.000 euro * 4.5 = 540000 lei.

Societatea Y devine asociat majoritar in societatea X.
1.Societatea Y vinde societatii X in baza unui contract de vanzare cumparare fondul de comert care contine:
-clientela
-vadul comercial
-autorizatia de functionare eliberata de Ministerul Sanatatii

2. Societatea Y transfera fondul de marfa societatii X, astfel incat cumparatorul, respectiv societatea X, isi continua in mod independent activitatea economica, dar este aceasi activitate ca cea desfasurata anterior de societatea vanzatoare.

Stabilim care sunt implicatiile din punct de vedere al impozitului pe profit si al TVA-ului si cum trebuie tratate cele doua tranzactii atat la vanzator, cat si la cumparator.

Obligatiile vanzatorului si cumparatorului unui fond de comert sunt prevazute in Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Fondul de comert are prin natura sa trasaturile unei imobilizari necorporale. in cadrul fondului de comert se va urmari identificarea elementelor componente ale acestuia, precum si atribuirea unei valori din pretul total al contractului, daca in contract nu se specifica un prat pe fiecare element component:

Potrivit definitie din OMFP 3055 si criteriilor de recunoastere stabilite pentru imobilizarile necorporale pentru a fi recunoscuta in contabilitate o imobilizare necorporala trebuie sa fie separabila adica poate fi separata sau divizata de entitate si vanduta, transferata, autorizata, inchiriata sau schimbata, fie individual, fie impreuna cu un contract corespunzator, sau  decurge din drepturi contractuale sau de alta natura legala, indiferent daca acele drepturi sunt transferabile sau separabile de entitate sau de alte drepturi si obligatii.
 
Elementele necorporale de natura: clientela, vad comercial, renume, emblema, firma care prin natural or nu constituie imobilizari necorporale identificabile, se vor inregistra in contabilitatea achizitorului ca fond comercial.
 
Fondul comercial este acea parte din fondul de comert care nu figureaza in cadrul celorlalte elemente de imobilizari necorporale identificabile si care contribuie la mentinerea sau dezvoltarea potentialului intreprinderii (vadul comercial, clientela, reputatia).
 
Valoarea fondului comercial se determina deducand din valoarea totala a contractului, valoarea elementelor identificate.
 
 

    inregistrarea in contabilitate a preluarii fondului de comert, conform contractului incheiat

%                                             =                      404                
205                                      Furnizori de imobilizari   - valoarea             
Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale,               autorizatiei de functionare
         drepturi si active similare
                      207                                                                  - valoarea activelor
       Fondul comercial                                                                   neidentificate
 
            - Achitarea obligatiilor conform contractului
                        404                                         =                      5121              
            Furnizori de imobilizari                                 Conturi la banci in lei
 
            La vanzator se inregistreaza factura de vanzare a transferului
            461                                         =                                  7583
            Debitori diversi                      Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital
 
             %                                            =                                  205  valoarea autorizatiei
            6583                                                                                   valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate si alte
    operatii de capital    
            280                                                                                     valoarea amortizata
 
Transferul de active se consemneaza intr-un document emis confom prevederilor art. 155 alin. (10) din Codul Fiscal care trebuie sa contina urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine secvential si data emiterii documentului;
b) data transferului;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA, , al ambelor parti, dupa caz;
d) o descriere exacta a operatiunii;
e) valoarea transferului.
Fiecare parte va primi un exemplar al acestui document Fiecare parte va primi un exemplar al acestui document
Din punct de vedere al TVA
Potrivit art. 128 alin (7) din Codul Fiscal transferul tuturor activelor sau al unei parti a acestora, efectuat cu ocazia transferului de active sau, dupa caz, si de pasive, indiferent daca este realizat ca urmare a vanzarii sau ca urmare a unor operatiuni precum divizarea, fuziunea ori ca aport in natura la capitalul unei societati, nu constituie livrare de bunuri daca primitorul activelor este o persoana impozabila. Primitorul activelor este considerat a fi succesorul cedentului in ceea ce priveste ajustarea dreptului de deducere prevazuta de lege.
 

    Transferul de active se poate realiza prin:

-vanzare
-divizare
- fuziune
- aport in natura la capitalul unei societati
Pentru a nu fi considerata operatiune impozabila transferul activelor trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
- Primitorul activelor trebuie sa fie persoana impozabila
- Activele trebuie sa fie destinate utilizarii in activitatea economica.
- Pentru ca o operatiune sa poata fi considerata transfer de active, primitorul activelor trebuie sa intentioneze sa desfasoare activitatea economica sau partea din activitatea economica care i-a fost transferata, si nu sa lichideze imediat activitatea respectiva si, dupa caz, sa vanda eventualele stocuri.
-Pentru aceasta conditie, primitorul activelor are obligatia sa transmita cedentului o declaratie pe propria raspundere din care sa rezulte ca:

    intentioneaza sa desfasoare activitatea economica sau partea din activitatea economica care i-a fost transferata
    nu lichideaza imediat activitatea respectiva sau, dupa caz, nu vinde eventualele stocuri.

Primitorul activelor preia toate drepturile si obligatiile cedentului activelor:
      Cedentul va trebui sa transmita cesionarului o copie de pe registrul bunurilor de capital, daca acestea sunt obtinute dupa data aderarii.
       Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe, precum si operatiunile de constructie, transformare sau modernizare a bunurilor imobile, exclusiv reparatiile ori lucrarile de intretinere a acestor active, cu durata normala de utilizare stabilita pentru amortizarea fiscala mai mare de 5 ani; activele corporale fixe de natura mijloacelor fixe amortizabile care fac obiectul leasingului sunt considerate bunuri de capital la locator/finantator daca limita minima a duratei normale de utilizare este egala sau mai mare de 5 ani;
 
Inregistrarea in contabilitatea vanzatorului a transferului de active:
 

    Inregistrarea  transferului de active conform documentului emis:

461                   =                                7583             - valoarea negociata a transferului
Debitori diversi     Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital
Elementele transferate trebuie regasite in documentul de transfer, cu sumele de vanzare aferente.
 

    Descarcarea de gestiune a elementelor de natura imobilizarilor

         %          =                        2xx         
 6583                              Conturi de imobilizari               -valoarea neamortizata
Cheltuieli privind activele cedate si alte
    operatii de capital    
28xx                                                                               - valoarea amortizata
 
 

    Descarcarea de gestiune a stocurilor

 
- materii prime
601                                         =                 301
Cheltuieli cu materiile prime                        Materiile prime
 
- marfuri
              %                                           =          371
607                                                     Marfuri
Cheltuieli privind marfurile
378
Diferente de pret la marfuri
 
            In general
            6xx                                          =                      3xx
contul de cheltuiala corespunzator  contul de stocuri
 
      Veniturile inregistrate sunt venituri impozabile, iar valoarea cheltuielilor inregistrate este deductibila.
 
La cumparator
 

    inregistrarea in contabilitate a preluarii stocurilor pe baza facturii

371/303/301/302            =                      401
                                                              Furnizori
 
- Achitarea facturii
401                                         =                      5121              
Furnizori                                                   Conturi la banci in lei
                                                

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro





de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilatvainregistrari contabilesumecheltuielifacturafarmacie

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 03 Noiembrie 2014


Votati articolul "Cum intocmim monografia contabila pentru o farmacie? Implicatii TVA si impozit pe profit":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 03 Noiembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X