email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Prestare servicii amenajare. Beneficiar persoana impozabila din stat tert. Cum justificam facturarea fara TVA?

prestare serviciibeneficiarfacturarea fara TVAsumepersoana impozabilalivraretva

In cazul urmator, stabilim daca pentru prestare servicii - Amenajare si inchiriere stand expozitional pe parcursul unui targ expozitional in UE pentru o societate comerciala non-UE, factura este scutita de TVA conform art. 133 alin. (2).

De asemenea, vom urmari in ce consta dovada de persoana impozabila pe care un client non-UE trebuie sa o puna la dispozitie prestatorului pentru a justifica facturarea fara TVA.

In primul rand, trebuie retinut faptul ca nu se considera serviciu legat de un bun imobil inchirierea si amenajarea unui stand expozitional. In acest context, am in vedere prevederile pct. 14 alin.     (3) lit. e) din normele de aplicare ale art.  art. 133 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal "Nu se considera servicii legate de bunul imobil in sensul art. 133 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal operatiuni precum: .... e) asigurarea unei locatii in stand la un targ sau la o expozitie si la alte evenimente similare si alte servicii specifice prin care se permite expozantului sa isi expuna obiectele, cum ar fi designul standului, transportul si depozitarea obiectelor, furnizarea de utilaje, instalarea de cablu, servicii de asigurare si furnizarea de materiale publicitare;".

       In al doilea rand, trebuie retinut ca un serviciu care nu se incadreaza la exceptii, prestat in beneficiul unei persoane impozabile stabilite in afara teritoriului Romaniei, se incadreaza in categoria serviciilor pentru care se aplica regula generala de taxare de la art. 133 alin. (2) din Codul fiscal conform careia locul prestarii se considera a fi locul unde este stabilit beneficiarul serviciilor respective. Astfel, se respecta cerinta reglementata in mod expres prin normele de aplicare ale art. 133 la pct. 13 alin. (1)  "Pentru stabilirea locului prestarii serviciilor potrivit prevederilor art. 133 alin. (2) si (3) din Codul fiscal, se are in vedere notiunea de persoana impozabila, astfel cum este aceasta definita din punctul de vedere al taxei pe valoarea adaugata. ......Regulile prevazute la art. 133 alin. (2) sau (3) din Codul fiscal se aplica numai in situatia in care serviciile nu se pot incadra in niciuna dintre exceptiile prevazute la art. 133 alin. (4), (5), (7) si (8) din Codul fiscal. Daca serviciile pot fi incadrate in una dintre exceptiile prevazute la art. 133 alin. (4), (5), (7) si (8), intotdeauna exceptia prevaleaza, nemaifiind aplicabile regulile generale stabilite la art. 133 alin. (2) si (3).". Altfel spus, locul acestor operatiuni la care faceti referire prin intrebarea formulata se considera a fi locul unde serviciul respectiv este consumat, adica pe teritoriul statului unde beneficiarul isi desfasoara activitatea economica, de exemplu in Turcia. In acest caz, prestatorul din Romania considera serviciul neimpozabil in Romania daca poate justifica faptul ca beneficiarul este o persoana impozabila care nu isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei printr-un sediu fix care utilizeaza serviciile respective.
 
          Pentru a aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal astfel incat sa considere serviciul neimpozabil in Romania, prestatorul din Romania trebuie sa faca dovada ca beneficiarul este persoana impozabila si ca este stabilit in afara Comunitatii. Aceste dovezi se obtin de prestatorul din Romania in urmatoarele conditii:

-    obtine din partea beneficiarului un certificat eliberat de autoritatile fiscale competente din tara beneficiarului, prin care se confirma ca respectivul beneficiar desfasoara activitati economice astfel incat sa i se permita acestuia sa obtina o rambursare a TVA in temeiul Directivei 86/560/CEE a Consiliului din 17 noiembrie 1986 privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la impozitele pe cifra de afaceri - Sisteme de restituire a taxei pe valoarea adaugata persoanelor impozabile care nu sunt stabilite pe teritoriul Comunitatii;

-    nu obtine un astfel de  certificat din partea beneficiarului, dar prestatorul din Romania dispune de codul de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului sau de un cod similar atribuit beneficiarului de tara de stabilire si utilizat pentru a identifica societatile ori de orice alta dovada care sa ateste faptul ca beneficiarul este o persoana impozabila.

          Aceste cerinte sunt reglementate in mod expres prin normele de aplicare ale art. 133 alin. (2) la punctul 13 alin. (12). De regula, identitatea beneficiarului stabilit pe teritoriul unui stat tert rezulta din contractul incheiat intre partile participante la tranzactie.
 
Valoarea serviciului neimpozabil facturat pe numele persoanei neimpozabile se raporteaza de prestatorul din Romania se evidentiaza de prestatorul din Romania in jurnalul pentru vanzari intr-o coloana distinca alocata operatiunilor neimpozabile si se raporteaza prin decontul de TVA cod 300 la randul 3 "Livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care locul  livrarii/locul prestarii este in afara Romaniei (in UE sau in afara UE), precum si livrari   intracomunitare de bunuri, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b) si c) din Codul fiscal".


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
prestare serviciibeneficiarfacturarea fara TVAsumepersoana impozabilalivraretva


Data aparitiei: 24 Februarie 2015

Votati articolul "Prestare servicii amenajare. Beneficiar persoana impozabila din stat tert. Cum justificam facturarea fara TVA?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X