email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Eliberarea bonului fiscal. Aspecte privind desfasurarea activitatii si incasarea de la persoane fizice si juridice

incasarevanzareaemiterea bonului fiscalOG 99/2000facturarecasa de marcat

 

In cazul achizitionarii unor produse (geamuri termopan) de catre o societate si montarea ulterioara, clientii fiind atat persoana fizice, cat si societati, se stabileste modalitatea corecta de incasare a sumelor si eliberarea bonului fiscal sau chitantei.


In emiterea opiniei noastre vom pleca de la prezumtia ca vanzarea geamurilor termopan se realizeaza in incinta descrisa de dvs., si nu la sediul clientului.

OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor in piata interzice vanzarea in aceeasi incinta catre persoane fizice si catre persoane juridice. Prin urmare, solutia este delimitarea spatiului de vanzari in 2 sectiuni, una aferenta vanzarilor catre persoane fizice iar cealalta numai pentru persoane juridice.

Incasarea de la persoane fizice trebuie sa se realizeze numai prin emiterea bonului fiscal, conform art. 1 din OUG 28/1999
privind casele de marcat fiscale, modificata recent.

Incasarile de la persoanele juridice se pot realiza fie prin emiterea chitantei, fie prin incasarea pe casa de marcat fiscala. Desigur, societatea trebuie sa respecte si obligatiile privind facturarea.

Daca montajul geamurilor termopan se efectueaza la sediul beneficiarului si, in aceeasi locatie se va incasa de la client, fie persoana fizica, fie persoana juridica, suma aferenta vanzarii, atunci incasarea se realizeaza pe baza chitantei in ambele situatii, deoarece aceasta este o exceptie de la obligatia de a utiliza casa de marcat fiscala, potrivit art. 2 din OUG 28/1999 privind casele de marcat fiscale.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

[LIVE] Participati la Conferinta Nationala de Contabilitate din 2 Iulie


Va invitam la Video Conferinta
Nationala de Fiscalitate si Contabilitate


Atentie! Video Conferinta din 2 iulie 2024 de la Bucuresti
va fi transmisa LIVE pe Internet! 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incasarevanzareaemiterea bonului fiscalOG 99/2000facturarecasa de marcat


Data aparitiei: 16 Martie 2015

Votati articolul "Eliberarea bonului fiscal. Aspecte privind desfasurarea activitatii si incasarea de la persoane fizice si juridice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X