email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Modificari privind raportarile operatorilor economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale

OMFP 217/2015autoritatile publiceradiereafondurilor de garantarelista E

Prin OMFP 217/2015 publicat in MOF nr. 164 din 09/03/2015 au fost aduse modificari si completari Ordinului  41/2014 privind reglementarea procedurii de raportare a unor indicatori economico-financiari de catre operatorii economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale.

Conform art. 1 din ordinul 41/2014, prevederile acestui ordin se aplica operatorilor economici care sunt organizati si functioneaza in baza Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale, a Legii societatilor nr. 31/1990, precum si fondurilor de garantare care primesc finantari de la bugetul de stat, pana la radierea din registrul comertului, dupa cum urmeaza:

   a) regiilor autonome infiintate de stat si societatilor/ companiilor nationale, societatilor comerciale la care ponderea cumulata a capitalului detinut de stat este de peste 50% inclusiv;

   b) regiilor autonome infiintate de unitatile administrativteritoriale si societatilor comerciale la care ponderea cumulata a capitalului detinut de stat si/sau de una sau mai multe unitati administrativ-teritoriale este de peste 50% inclusiv;
   c) regiilor autonome si societatilor comerciale la care persoanele juridice mentionate la lit. a) si b) sau institutiile publice centrale si/sau locale sunt actionari unici sau detin direct ori indirect o participatie majoritara, dupa caz;
  
d) institutelor nationale de cercetare-dezvoltare organizate potrivit Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;

   e) fondurilor de garantare care primesc finantari de la bugetul de stat.

Listele operatorilor economici publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.gov.ro se completeaza cu lista E ‐ lista operatorilor economici care functioneaza la nivelul administratiei publice centrale si locale, aflati in stare de lichidare conform prevederilor legale.

In ceea ce priveste datele finale, anexele nr. 1-5 se raporteaza la Ministerul Finantelor Publice de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. d) din ordin astfel:

-  anual - in termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare.
- anual - in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, in conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. d), aflati in stare de lichidare conform prevederilor legale. Datele raportate trebuie sa fie in concordanta cu cele din raportarea contabila anuala.
Anexele nr. 6 si 7 ale formularului S1001 se raporteaza astfel:
-  anual - in termenul depunerii situatiilor financiare anuale, potrivit prevederilor art. 36 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit.
e). Datele finale trebuie sa fie in concordanta cu cele din situatiile financiare anuale intocmite conform legislatiei in vigoare.

- anual - in termen de 90 de zile de la incheierea fiecarui an calendaristic, in conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre operatorii economici prevazuti la art. 3 alin. (1) lit. a) si b), aflati in stare de lichidare conform prevederilor legale. Datele raportate trebuie sa fie in concordanta cu cele din raportarea contabila anuala.

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 217/2015autoritatile publiceradiereafondurilor de garantarelista E


Data aparitiei: 17 Martie 2015

Votati articolul "Modificari privind raportarile operatorilor economici cu capital/patrimoniu integral ori majoritar detinut direct sau indirect de autoritatile publice centrale ori locale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X