email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sesiune online ANAF: Ce cheltuieli poate deduce un PFA cu angajati delegati in strainatate?

ANAFsesiune onlinePFApersonal angajatdocumentul portabil A1deducere

In cadrul sesiunii online de consultanta si indrumare a contribuabililor pe care ANAF a derulat-o la jumatatea saptamanii in curs, unul dintre contribuabili a prezentat situatia in care un PFA presteaza servicii in Franta.

Din cauza faptului ca nu a obtinut formularul A1, acesta a primit un CF provizoriu francez, astfel ca personalul angajat este declarat in Franta pe CF-ul primit unde se si platesc asigurarile sociale.

Facturile emise de PFA sunt pe CF-ul din Romania. Astfel, acesta a dorit sa stie in ce masura cheltuielile cu personalul sunt deductibile, precum si daca personalul are dreptul la diurna si cazare externa.

Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin reprezentantii sai care s-au asigurat ca raspunsurile sunt transmise in timp real, au oferit urmatoarele explicatii:

"Intelegem din cele prezentate de dumneavoastra, ca, PFA-ul are angajati, detasati/delegati in Franta pentru prestari servicii.

In domeniul securitatii sociale, sunt aplicabile, in astfel de situatii prevederile Regulamentului (CE) nr. 883/2004 al Parlamentului European si al Consiliului din 29 aprilie 2004 privind coordonarea sistemelor de securitate sociala, odata cu intrarea in vigoare a Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European si al Consiliului din 16 septembrie 2009 de stabilire a procedurii de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr.883/2004.

Mentinerea la sistemul de securitate sociala (pensie, sanatate, somaj, accidente de munca si boli profesionale) din statul de trimitere se atesta prin documentul portabil A1. Dupa cum mentionati, personalul salariat nu detine acest document si ca urmare acestia vor fi supusi legislatiei de asigurari sociale din Franta.

In ceea ce priveste deductibilitatea cheltuielilor la care faceti referire, va precizam ca, pentru a fi deductibile, cheltuielile trebuie sa indeplineasca o serie de conditii, printre care:

-sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;

-sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;

-sa fie efectuate pentru salariati pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, reprezentand indemnizatiile platite acestora, precum si cheltuielile de transport si cazare.

Sunt deductibile limitat, cu respectarea conditiilor mentionate mai sus si cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii pentru salariati si contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de munca si boli profesionale, potrivit legii.

Totusi, pentru ca situatia prezentata nu este suficient de clara iar pentru un raspuns concret sunt necesare mai multe detalii, va sugeram sa transmiteti solicitarea dumneavoastra pe formularul de asistenta, pe care il gasiti la urmatorul link: https://www.anaf.ro/arondare/.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ANAFsesiune onlinePFApersonal angajatdocumentul portabil A1deducere


Data aparitiei: 16 Iulie 2015

Votati articolul "Sesiune online ANAF: Ce cheltuieli poate deduce un PFA cu angajati delegati in strainatate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X