La depunerea Declaratiei 700 trebuie atasate si alte documente de catre o microintreprindere? Expertul nostru ofera explicatii despre inregistrarea impozitului pe salarii si a contributiilor sociale in vectorul fiscal.
Luam drept exemplu un studiu de caz al carui subiect principal este o SRL infiintata in luna mai 2021, care a angajat primul salariat de la 01.04.2022. In afara de eventualele documente care ar trebui sa insoteasca Declaratia 700, este important de mentionat si pentru ce fel de perioada fiscala trebuie optat.
- Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Vectorul fiscal - inregistrare impozit si contributii: raspunsul specialistului
Declaratia 700 - Declaratie pentru inregistrarea/modificarea categoriilor de obligatii fiscale declarative inscrise in vectorul fiscal se va depune exclusiv prin mijloace electronice de transmitere la distanta prin intermediul Sistemului Electronic National, la termenele stabilite de legislatia in vigoare. La declaratia 700 nu exista nicio prevedere legala in sensul in care ar trebui sa atasati vreun document insotitor.
In ceea ce priveste perioada fiscala:
Conform art.80 alin.(1) Platitorii de salarii si de venituri asimilate salariilor au obligatia de a calcula si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l plati la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin.(1), impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat si retinut la data efectuarii platii acestor venituri, se plateste, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentru care se datoreaza, de catre urmatorii platitori de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor:
a) asociatii, fundatii, sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice
b) persoane juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul anterior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv
c) persoane juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care in anul anterior au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
d) persoane fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale si asocierile fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care detin capacitatea de a incheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au potrivit legii personal angajat cu contract individual de munca.
Din descrierea dumneavoastra inteleg ca sunteti platitor de impozit pe veniturile microintreprinderilor, infiintat in anul 2021 si care pana in prezent nu a avut salariati, deci, in opinia mea, va incadrati la litera c) din articolul citat mai sus si aveti posibilitatea de a declara perioada fiscala trimestrul.
Atentie insa, chiar daca trebuie sa depuneti declaratia 112 trimestrial conform vectorului fiscal, daca in interiorul trimestrului inregistrati concedii si indemnizatii medicale, sau daca intervine incetarea contractului individual de munca, depuneti declaratia 112 lunar.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Bajan Camelia - Expert contabil, expert judiciar, practician in insolventa.