email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decizie de impunere a Fiscului pentru colectarea TVA, anulata irevocabil de ICCJ

tvadecizie de impunereanafcurte de casatiebcr leasingcolectarea tva

Recent a fost obtinuta la  Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ) anularea irevocabila a unei Decizii de impunere a ANAF.

Aceasta decizie a fost semnata inca din vremea in care ANAF era o institutie condusa de fostul sef, Sorin Blejnar, cu privire la necolectarea TVA de catre BCR leasing de la clientii de leasing care nu si-au mai achitat ratele, iar BCR Leasing nu a mai recuperat bunurile.

Conflictul legislativ are la baza o disputa fiscala cauzata de o transpunere eronata, asa cum explica Hotnews.ro, "a unei directive europene confirmate atat de Comisia Europeana (prin angajarea procedurii de infringement impotriva statului roman), si mai apoi de Curtea de Justitie a Uniunii Europene".


In concret, potrivit aceleiasi surse, dupa un control,  ANAF a constatat nereguli privind colectarea TVA pe perioada sept. 2008- 31 dec. 2010. Astfel, prin decizia de impunere si raportul de inspectie fiscala din 30 august 2011 ANAF a impus BCR Leasing achitarea a 19,26 milioane lei TVA si a 9,5 milioane lei penalitati de intarziere.

"BCR Leasing, reprezentata in instanta de avocatii D&B David si Baias, cumpara autovehicule de la diversi furnizori, pentru care deduce integral TVA-ul achitat in amonte. In acelasi timp, pentru autovehiculele achizitionate, firma de leasing incheie contracte de leasing financiar cu persoane fizice sau juridice care au calitatea de utilizatori ai acestor bunuri pe tot parcursul derularii contractului, BCR Leasing ramanand proprietar al acestor autovehicule.

Ca urmare a intarzierii sau a neefectuarii platii, BCR Leasing a fost nevoita sa rezilieze o parte a contractelor incheiate cu clientii care nu si-au respectat obligatiile. In conformitate cu contractele amintite, utilizatorii erau obligati ca, in termen de trei zile de la data rezilierii contractului in cauza, sa restituie catre BCR Leasing bunul care facea obiectul acestui contract", aminteste HotNews.ro.


Dat fiind faptul ca unii dintre utilizatori refuza sa restituie bunurile, BCR Leasing a initiat proceduri de recuperare. Deoarece unele bunuri nu au fost recuperate, BCR Leasing nu a mai emis facturi privind contractele reziliate si nu a mai colectat, in consecinta, TVA-ul aferent acestora.

Se mentioneaza ca in decizia de impunere emisa de ANAF se preciza  ca"leasingul financiar trebuia considerat pe parcursul derularii contractului drept o prestare de servicii care poate fi urmata de o livrare de bunuri la momentul expirarii contractului, in functie de exercitarea sau nu de catre utilizator a optiunii de cumparare", considerand astfel ca "BCR Leasing avea obligatia ca, la expirarea termenului limita prevazut in contractul de leasing financiar pentru restituirea bunului de catre utilizator, sa aplice prevederile din Codul fiscal privind livrarea catre sine si colectarea TVA- ului, precum si sa emita facturi in nume propriu pentru aceste livrari".

Motivand ca "reglementarea nationala care sta la baza deciziei de impunere mentionate la punctul 16 nu era conforma sistemului instituit de Directiva TVA", BCR Leasing a inaintat o actiune in anulare impotriva acestei decizii, iar Curtea de Apel Bucuresti a hotarat sa suspende judecarea cauzei, informeaza HotNews.ro si sa adreseze Curtii Europene intrebarea:

"Poate fi considerata ca fiind o livrare cu titlu oneros in sensul articolului 16 al [Directivei TVA] sau, dupa caz, ca fiind o livrare de bunuri efectuata cu titlu oneros in sensul articolului 18 al [acestei directive] situatia bunurilor care fac obiectul unui contract de leasing financiar care, urmare a rezilierii contractului din culpa utilizatorului, nu au fost recuperate de societatea de leasing de la utilizatorul bunului, desi societatea de leasing a initiat si derulat procedurile legale de recuperare a bunurilor, iar dupa reziliere societatea de leasing nu a mai incasat nicio suma de bani aferenta utilizarii bunului?".


"Articolele 16 si 18 din Directiva TVA trebuie interpretate in sensul ca imposibilitatea societatii de leasing de a reusi recuperarea de la utilizator a bunurilor care fac obiectul unui contract de leasing financiar ulterior rezilierii acestuia din culpa utilizatorului, in pofida demersurilor intreprinse de societatea respectiva in scopul recuperarii acestor bunuri si in pofida lipsei oricarei contraprestatii ulterioare rezilierii amintite, nu poate fi considerata o livrare de bunuri efectuata cu titlu oneros in sensul acestor articole", se arata in raspunsul instantei europene, citat de HotNews.ro.

De asemenea, conform sursei, in decizia Curtii Europene de Justitie a Uniunii Europene se precizeaza ca "imposibilitatea unei societati de leasing de a reusi sa recupereze bunurile care fac obiectul unui contract de leasing financiar ulterior rezilierii acestuia, in imprejurari precum cele din cauza principala, nu poate fi considerata o livrare de bunuri cu titlu oneros in sensul articolului 16 din Directiva TVA".

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU in Contabilitate: modificarile pentru 2022


Uitati de neclaritati, ambiguitati, greseli si amenzi!

Ghidul practic al contabilitatii va arata intotdeauna, cu promptitudine, cum trebuie abordata si rezolvata fiecare sarcina din activitatea dvs. profesionala.

- Legislatie explicata
- Exemple detaliate
- Monografii contabile complete

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tvadecizie de impunereanafcurte de casatiebcr leasingcolectarea tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 14 Octombrie 2015


Votati articolul "Decizie de impunere a Fiscului pentru colectarea TVA, anulata irevocabil de ICCJ":
Rating:

Nota: 4.21 din 5 din 7 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 14 Octombrie 2015 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X