email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

E o problema cu impozitul redus pentru microintreprinderi. Ce facem cu angajatul existent doar in acte?

microintreprindereordonantaimpozit pe venitcontributii socialeimpozit pe salariu

In urma aprobarii ordonantei de urgenta de catre Guvern la 27 octombrie, s-a majorat plafonul pentru incadrarea in categoria de microintreprindere de la 65.000 euro la 100.000 euro.

Ordonanta aprobata in Sedinta de Guvern din 27 octombrie majoreaza acest plafon la 100.000 de euro. De asemenea, se aduc modificari la cota de impozitare utilizata de o microintreprindere, aceasta fiind 1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv; 2% pentru microintreprinderile care au un salariat si 3 % pentru microintreprinderile care nu au salariati.

Intr-o analiza recenta intocmita de HotNews.ro, se subliniaza faptul ca nu e rentabil ca o microintreprindere sa angajeze pe cineva "doar pe hartie", pentru a putea beneficia de un impozit pe venit redus.

Consultantul fiscal Cristian Rapcencu aminteste astfel ca salariatul este acea persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga si ca sunt acceptate si situatiile in care microintreprinderile au persoane angajate cu contract individual de munca cu timp partial daca fractiunile de norma, insumate, reprezinta echivalentul unei norme intregi.

In ce priveste angajarea doar "pe hartie" a unui angajat, remuneratia va trebui sa fie cel putin salariul minim.

Iata exemplul dat de Cristian Rapcencu:

"De la 1 ianuarie 2016, salariul minim se estimeaza ca va fi de 1.200 lei, ceea ce inseamna ca lunar firma va plati la bugetul de stat 595 lei:

-    un impozit pe venit de 124 lei (fara persoane in intretinere); si
-    contributii sociale de 471 lei.
Pe o perioada de 1 an, taxele salariale sunt de 7.140 lei (595 lei x 12 luni).

Daca estimam ca microintreprinderea ar avea venituri de 200.000 lei, impozitul pe venit in situatia in care nu ar avea angajati ar fi de 6.000 lei (200.000 lei x 3%). Pentru faptul ca are un angajat, va plati un impozit pe venit de 4.000 lei (200.000 lei x 2%), adica a economisit doar 2.000 lei. Asta in conditiile in care a platit impozit pe salariu si contributii sociale de 7.140 lei.

Concluzia: firma plateste mai mult la stat cu 5.140 lei (7.140 lei - 2.000 lei), pentru ca a angajat "doar pe hartie" pe cineva in scopul de a "beneficia" de o cota redusa de impozitare pe veniturile microintreprinderii".

Prin urmare, un impozit redus e rentabil pentru microintreprinderile cu salariati.

 

 

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
microintreprindereordonantaimpozit pe venitcontributii socialeimpozit pe salariu


Data aparitiei: 29 Octombrie 2015

Votati articolul "E o problema cu impozitul redus pentru microintreprinderi. Ce facem cu angajatul existent doar in acte?":
Rating:

Nota: 3.56 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X