email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?

registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor

In cazul urmator, avem ca analiza situatia in care chitantele de incasare se emit pe baza convorbirilor cu clientii de la casa centrala pe ziua respectiva, iar sumele sunt incasate de catre agentii de pe traseu.  Programul introduce automat aceste chitante in Registrul de casa si valideaza sumele. Din acest motiv, numerarul din casa nu coincide cu Registrul de casa doar cand se intorc de pe traseu si se predau banii catre casa centrala.

Cum se poate regla aceasta situatie pentru ca in cazul unui control sa nu existe probleme?

Conform punctului 57 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, evenimentele si operatiunile economico-financiare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea.

In cazul expus de dvs. emiterea documentelor nu reflecta realitatea deoarece se emit documente de incasare fara o intrare de numerar.

Consideram ca organizarea activitatii, a emiterii documentelor, precum si a circuitului documentului si numerarului trebuie sa se realizeze de catre persoana responsabila cu gestionarea patrimoniului, tinandu-se cont de resursele materiale si umane de care dispune societatea.

Astfel, exista mai multe variante de organizare a activitatii, din care vom expune doar doua. Daca societatea are resursele materiale necesare o varianta ar fi ca agentii care incaseaza sume pe traseu sa fie dotati cu dispozitive care permit emiterea de chitante si care sa transfere informatiile catre softul de la baza.

In cazul in care societatea nu dispune de astfel de dispozitive, agentii incasatori trebuie sa detina fiecare formulare (carnete) de chitanta (mai exista inca formulare tipizate, cu serie si numar).Carnetele se vor elibera agentilor incasatori pe baza de documente care sa contina seria si intervalul de numere distribuit fiecarui agent. Chitanta eliberata de agent catre client se va emite in minim doua exemplare. La intoarcerea la sediu, agentii vor depune, pe baza de monetar, insotit de borderou de incasari (optional) sumele incasate de la clienti. Acest ultim mod de lucru presupune si verificarea carnetelor de chitante in sensul existentei tuturor exemplarelor in chitantier (verificarea se poate face la data predarii carnetului utilizat); aceasta verificare nu este impusa legislativ, ci necesara pentru a avea siguranta ca nu se pierde nicio chitanta/incasare.

In ambele cazuri este recomandat a se organiza evidente distincte ("case"/analitice) pentru fiecare agent in parte, in special daca respectivii agenti efectueaza plati din sumele incasate.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor


Data aparitiei: 27 Noiembrie 2015
Ultima actualizare: 01 Decembrie 2015

Votati articolul "Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X