email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?

registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor

In cazul urmator, avem ca analiza situatia in care chitantele de incasare se emit pe baza convorbirilor cu clientii de la casa centrala pe ziua respectiva, iar sumele sunt incasate de catre agentii de pe traseu.  Programul introduce automat aceste chitante in Registrul de casa si valideaza sumele. Din acest motiv, numerarul din casa nu coincide cu Registrul de casa doar cand se intorc de pe traseu si se predau banii catre casa centrala.

Cum se poate regla aceasta situatie pentru ca in cazul unui control sa nu existe probleme?

Explicatiile detaliate sunt oferite de specialistii site-ului Portal Contabilitate

Portal Contabilitate contine toate noutatile din Codul Fiscal
+ consultanta si raspunsuri detaliate de la experti

Testeaza si tu GRATUIT cel mai cunoscut site de contabilitate din Romania!

...CLICK AICI pentru a vedea tot ce ofera site-ul

Portal Contabilitate - consultanta personalizata la superlativ
125 de experti la dispozitia ta. 24 de ore din 24, 7 zile pe saptamana, 365 de zile pe an!

Conform punctului 57 din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul nr. 1802/2014, evenimentele si operatiunile economico-financiare trebuie evidentiate in contabilitate asa cum acestea se produc, in baza documentelor justificative. Documentele justificative care stau la baza inregistrarii in contabilitate a operatiunilor economico-financiare trebuie sa reflecte intocmai modul cum acestea se produc, respectiv sa fie in concordanta cu realitatea.

In cazul expus de dvs. emiterea documentelor nu reflecta realitatea deoarece se emit documente de incasare fara o intrare de numerar.

Consideram ca organizarea activitatii, a emiterii documentelor, precum si a circuitului documentului si numerarului trebuie sa se realizeze de catre persoana responsabila cu gestionarea patrimoniului, tinandu-se cont de resursele materiale si umane de care dispune societatea.

Astfel, exista mai multe variante de organizare a activitatii, din care vom expune doar doua. Daca societatea are resursele materiale necesare o varianta ar fi ca agentii care incaseaza sume pe traseu sa fie dotati cu dispozitive care permit emiterea de chitante si care sa transfere informatiile catre softul de la baza.

In cazul in care societatea nu dispune de astfel de dispozitive, agentii incasatori trebuie sa detina fiecare formulare (carnete) de chitanta (mai exista inca formulare tipizate, cu serie si numar).Carnetele se vor elibera agentilor incasatori pe baza de documente care sa contina seria si intervalul de numere distribuit fiecarui agent. Chitanta eliberata de agent catre client se va emite in minim doua exemplare. La intoarcerea la sediu, agentii vor depune, pe baza de monetar, insotit de borderou de incasari (optional) sumele incasate de la clienti. Acest ultim mod de lucru presupune si verificarea carnetelor de chitante in sensul existentei tuturor exemplarelor in chitantier (verificarea se poate face la data predarii carnetului utilizat); aceasta verificare nu este impusa legislativ, ci necesara pentru a avea siguranta ca nu se pierde nicio chitanta/incasare.

In ambele cazuri este recomandat a se organiza evidente distincte ("case"/analitice) pentru fiecare agent in parte, in special daca respectivii agenti efectueaza plati din sumele incasate.
 

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Cunoasteti noutatile aduse de OG nr. 16/2022?


Atentie: Sunt peste 60 de schimbari radicale ale Codului fiscal!

Astfel, avem prevederi noi privind:

1. Impozitul pe venitul microintreprinderilor
2. Impozitul pe profit
3. Impozitul pe venit
4. Contributia de asigurari sociale (CAS)
5. Contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS)
6. Impozitul pe veniturile obtinute de nerezidenti

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de casadocumente justificativechitanteagenti economiciplatiinregistrarea chitantelor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 01 Decembrie 2015


Votati articolul "Inregistrarea chitantelor in Registrul de casa. Ce documente justificative utilizam?":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 4 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X