email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Demolare cladire. Ce cheltuieli sunt deductibile si care sunt conditiile impuse?

casareinregistrari contabiledemolare imobildescarcare gestiunetva

In analiza urmatoare, in cazul demolarii unei cladiri vechi achizitionate de la o persoana fizica (neplatitoare de TVA) si pentru care nu s-a calculat amortizare deloc cheltuiala cu valoarea neamortizata a cladirii (scoaterea din evidenta a acesteia), stabilim daca este deductibila d.p.v. al impozitului pe profit, precum si daca sunt deductibile cheltuielile cu demolarea.

In plus, vom stabili daca deductibilitatea este conditionata de valorificarea materialelor rezultate. Data fiind vechimea avansata a constructiei si starea avansata de deteriorare a materialelor obtinute probabil ca nu se vor obtine materiale care sa poata fi valorificate. Vom vedea cum se procedeaza din punct de vedere fiscal.

Potrivit pct. 75 din OMFP 1802/2014 la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste astfel:
    a) la cost de achizitie - pentru bunurile procurate cu titlu oneros;
    b) la cost de productie - pentru bunurile produse in entitate;
    c) la valoarea de aport, stabilita in urma evaluarii - pentru bunurile reprezentand aport la capitalul social;
    d) la valoarea justa - pentru bunurile obtinute cu titlu gratuit sau constatate plus la inventariere.

Din punctul de vedere al impozitului pe profit, cheltuiala cu valoarea fiscala ramasa neamortizata este deductibila, conform art. 24 alin. (15) din Codul fiscal si punctului 71 din normele date in aplicarea acestui articol.

 Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. Castigurile sau pierderile rezultate din vanzarea ori din scoaterea din functiune a acestor mijloace fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, diminuata cu amortizarea fiscala.
     
Cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea fiscala incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.


Prin casarea unui mijloc fix se intelege operatia de scoatere din functiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia si valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

- scaderea din gestiune a cladirii partial demolate:
6583 = 212

- obtinerea de materiale care se pot utiliza de catre societate
3028 = 711

cu valoarea cheltuielilor care s-au efectuat cu obtinerea acestora (cota parte de manopera, cota parte din factura de prestari servicii demolare de la furnizor etc) - evaluarea acestora este facuta de catre comisia numita pentru demolare.

- obtinerea de deseuri care vor fi vindute unei firme specializate in colectare de deseuri, vinzare care se va face in regim de taxare inversa la TVA (daca ambii parteneri sint inregistrati in scop de TVA
346 = 711
cu valoarea cheltuielilor aferente obtinerii acestor deseuri (similar ca la materiale).
- vanzarea acestora:
4111 = 703

- descarcarea gestiunii:
711 = 346

In ceea ce priveste cheltuielile de demolare acestea se circumscriu regulii generale potrivit careia sunt deductibile cheltuielile efectuate  in scopul obtinerii de venituri.

Daca demolarea cladirii are ca urmare realizarea unor activitati generatoare de venituri (inchirierea, constructia unor birouri, locuinte) cheltuiala cu demolarea este o cheltuiala deductibila.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabiliatate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

NOUTATILE momentului sunt aici:


 E-FACTURA - de la 1 iunie se dau deja amenzi!
- Legislatia explicata + Intrebari si Raspunsuri

E-TRANSPORT - intra in totalitate in vigoare - atentie, amenzi!
- CE s-a schimbat si CUM trebuie sa aplicam noua lege

E-TVA - ultimele noutati, OUG nr. 70

Impozite, Salarii, TVA, Contabilitate, Procedura fiscala, case de marcat - noutati

Dezbatem NOUTATILE la Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate - transmisa LIVE in 6 august 2024

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
casareinregistrari contabiledemolare imobildescarcare gestiunetva


Data aparitiei: 08 Decembrie 2015

Votati articolul "Demolare cladire. Ce cheltuieli sunt deductibile si care sunt conditiile impuse?":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF a actualizat lista entitatilor publice pentru e-Factura

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a actualizat lista entitatilor publice pentru sistemul RO e-Factura, un fisier util in relatia B2G, in data de 1 septembrie 2024.  Lista institutiilor publice este actualizata periodic de catre reprezentantii Fiscului. Documentul contine 14.031 de entitati publice si datele lor (judet, CIF, adresa).  Relatia B2G este definita, conform art. 2 alin. (1) lit. m) din Ordonanta de ur...» citeste mai departe aici

  • Anularea creantelor fiscale: in ce situatii se acorda facilitati fiscale

    • Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita aduce la cunostinta ca a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, care prevede facilitatile fiscale: a) privind anularea de creante fiscale care se...» citeste mai departe aici

  • Cum va ajuta contractul de mandat in activitatea dvs.?

    • Contractul de mandat este un acord intre doua parti, prin care o entitate (mandantul) deleaga unui mandatar puterea de a actiona in numele sau. Aceasta delegare poate acoperi o gama larga de activitati, de la simpla administrare a bunurilor pana la incheierea unor contracte complexe.   In contextul actual, in care legislatia economica si fiscala devine din ce in ce mai sofisticata, contractul de mandat ofera o solutie eficienta pentru gestionarea sarcinilor...» citeste mai departe aici

  • Vanzare autoturism amortizat integral: studiu de caz privind implicatiile fiscale si contabile

    • In cadrul acestui studiu de caz, analizam situatia in care o societate platitoare de TVA si impozit pe profit decide sa vanda un autoturism, amortizat integral, catre tatal administratorului unic. In acest context, se ridica intrebari legate de obligatia de a intocmi un dosar al preturilor de transfer, necesitatea realizarii unui raport de evaluare, precum si determinarea implicatiilor fiscale aferente tranzactiei. Deoarece autoturismul a fost achizitionat cu TVA de...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X