email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi reglementari privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor

valori mobiliareautoritatea de supraveghere financiaraconcurentainvestitii

Legislatia aplicabila organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare (O.P.C.V.M.) va fi modificata in sensul alinierii continutului prospectelor si documentelor constitutive ale O.P.C.V.M. la standardele de performanta si transparenta impuse de legislatia Uniunii Europene.  Astfel, societatile de administrare a investitiilor (S.A.I.) si societatile de investitii autoadministrate vor putea sa continue sa atraga investitori rezidenti sau nerezidenti, care altfel nu isi vor plasa disponibilitatile in vehicule investitionale care nu respecta cele mai recente cerinte legale comunitare.

Guvernul a adoptat astazi un proiect de lege pentru modificarea si completarea OUG nr. 32/2012 privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor, precum si pentru modificarea si completarea Legii 297/2004 privind piata de capital. Proiectul transpune in legislatia nationala noile prevederi introduse prin Directiva 91/2014/UE.

Adoptarea actului normativ va avea impact macroeconomic asupra domeniului pietei de capital si economiei romanesti prin:

Reconfigurarea arhitecturii de piata tipice activitatii de depozitare a activelor O.P.C.V.M., necesara asigurarii certificarii si verificarii activitati de administrare a activelor O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, rezultate care contribuie la cresterea increderii investitorilor in titluri de participare (peste 400.000 de persoane in prezent);

Va contribui la asigurarea unui sistem transparent si echitabil de remunerare a angajatilor S.A.I. si societatilor de investitii autoadministrate, prin descurajarea practicilor anterioare de asumare de catre administratorii activelor O.P.C.V.M. a unor riscuri inutile, in scopul majorarii remuneratiei lor variabile;

Protectia micilor investitori (adica detinatorii de titluri de participare ale O.P.C.V.M.) prin descurajarea unor practici neconforme si de incalcare a prevederilor legislatiei aplicabile O.P.C.V.M. de catre S.A.I. sau societatile de investitii autoadministrate, prin majorarea considerabila a cuantumului sanctiunilor administrative ce pot fi aplicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara.

Totodata, noile reglementari vor crea premisele intensificarii concurentei intre cele 31 de S.A.I. inscrise in prezent in Registrul Autoritatii de Supraveghere Financiara, cu efecte pozitive atat asupra nivelului costurilor (prin reducerea acestora) suportate de investitori, precum si a transparentei si alinierii intereselor acestora cu cele ale investirilor (prin obligarea S.A.I. si a societatilor de investitii autoadministrate ca minim un procent substantial, in orice caz de cel putin 40 % din componenta variabila a remuneratiei acestora, sa se amane pe o perioada corespunzatoare din punct de vedere al perioadei de detinere recomandate detinatorilor de titluri de participare ale O.P.C.V.M.-ului respectiv).

Principalele modificari incluse in proiectul de lege vizeaza:

    Atributiile si functiile depozitarilor, mai exact:

o Numirea depozitarului si entitatile eligibile

o Sarcini de supraveghere a emisiunii/rascumpararii de titluri de participare si a fluxurilor de numerar

o Pastrarea in conditii de siguranta - Proiectul de lege impune ca depozitarul sa prezinta lunar S.A.I. sau societatii de investitii autoadministrate un inventar cuprinzator al tuturor activelor O.P.C.V.M.-ului. Pentru activele care nu pot fi pastrate in siguranta (in sens de custodie), depozitarul trebuie sa verifice dreptul de proprietate al O.P.C.V.M.-ului sau al S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului asupra activelor respective, analizand daca O.P.C.V.M.-ul sau S.A.I. care actioneaza in numele O.P.C.V.M.-ului este titularul dreptului de proprietate, pe baza informatiilor sau a documentelor furnizate de O.P.C.V.M. sau de S.A.I. si, daca sunt disponibile, a altor dovezi externe

o Delegarea activitatii de depozitare

o Raspunderea depozitarului - Depozitarul este permanent raspunzator de orice pierdere suferita de detinatorii de titluri de participare cauzata de neglijenta acestuia sau de nerealizarea intentionata a sarcinilor acestuia.

    Practicile de remunerare impuse - Noile reguli stabilite prin prezentul proiect de lege obliga S.A.I. sa nu isi asume riscuri hazardate sau excesive, doar cu scopul de a-si realiza tintele de bonus sau remuneratia variabila bazata pe anumite praguri de profitabilitate/rentabilitate ale investitiilor O.P.C.V.M. Astfel, alinierea intereselor S.A.I. cu cele ale investitorilor se obtine printr-o serie de noi reglementari intre care mentionam:

o   Obligatia ca minim 50% din remuneratia variabila a S.A.I. sa fie achitata sub forma de titluri de participare ale O.P.C.V.M. administrat, din care un procent de minim 40% nu va putea fi vandut mai devreme de 3 ani;

o   Introducerea unor ajustari de performanta negativa de tipul claw-back (conform principiului "malus"), in sensul ca S.A.I. va trebui sa returneze o parte din bonusurile incasate in anii anteriori, in cazul unei contraperformante in anii urmatori;

    Regimul sanctionatoriu - Textul prezentului proiect de lege prevede o lista de sanctiuni administrative, ce pot fi aplicate atat persoanelor fizice, cat si celor juridice de autoritatile nationale competente, ca urmare a constatarii de incalcari de la prevederile OUG nr. 32/2012. Sanctiunile administrative pentru persoanele juridice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro sau 10% din cifra de afaceri anuala. Sanctiunile administrative pentru persoanele fizice sunt plafonate la suma de 5 milioane euro. Sanctiunile aplicate tuturor persoanelor sunt, de asemenea, plafonate la dublul sumei obtinute prin incalcarea prevederilor OUG nr. 32/2012 (in situatia in care aceasta suma poate fi determinata).

Proiectul de lege va fi transmis spre dezbatere si aprobare Parlamentului

Sursa: MFP


de Miruna Petrache

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU in Contabilitate: modificarile pentru 2022


Uitati de neclaritati, ambiguitati, greseli si amenzi!

Ghidul practic al contabilitatii va arata intotdeauna, cu promptitudine, cum trebuie abordata si rezolvata fiecare sarcina din activitatea dvs. profesionala.

- Legislatie explicata
- Exemple detaliate
- Monografii contabile complete

...Vezi AICI lista completa <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
valori mobiliareautoritatea de supraveghere financiaraconcurentainvestitii

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 18 August 2016


Votati articolul "Noi reglementari privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 18 August 2016 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X