Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului

platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva

Exista situatii atunci cand o societate considera ca este mai avantajos pentru ea sa nu fie platitoare de TVA. In cazul luarii acestei decizii, articolului 316 alin. 11, lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal prevede posibila retragerea prin optiune din evidenta platitorilor de TVA.

Procedural, articolului 310 alin. 7 al Codului Fiscal arata ca societatea poate depune cererea de scoatere din evidenta TVA intre data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale pe care o aplica (luna/trimestru), prin depunerea Declaratiei de mentiuni cod 010 si a certificatul d einsriere in scopuri de  TVA in original.

Totodata, firma trebuie sa raporteze prin intermediul ultimului decont de TVA, conform evidentei fiscale organizate pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari, urmatoarele operatiuni realizate in calitate de platitoare de TVA:

    livrari de bunuri si prestari de servicii;
    achizitii de bunuri si prestari de servicii;
    ajustarea TVA efectuata conform prevederilor legale, in functie de cotele de TVA care au fost utilizate cand s-a efectuat deducerea.

Decontul final de TVA trebuie sa fie depus pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata decizia de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, indiferent care a fost perioada fiscala la TVA (luna / trimestru).
 
In cazul in care ajustarile nu sunt declarate in ultimul decont depus sau au fost efectuate ajustari eronate, acestea se cuprind ulterior in Declaratia privind sumele rezultate din ajustarea taxei pe valoarea adaugata, cod  307.

Modul de efectuare a ajustarilor

Conform prevederilor articolului 304 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, ajustarile se fac astfel:

    TVA dedusa la toate bunurile si serviciile din stoc se ajusteaza prin colectarea TVA aferenta in functie de cota de TVA care a fost in vigoare la data achizitiei;

Contabilitatea microintreprinderilor
Contabilitatea microintreprinderilor
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control


    TVA dedusa aferenta serviciilor neutilizate  se ajusteaza prin anularea TVA dedusa initial;
    Ajustarea  TVA dedusa aferenta activelor fixe altele decat cele de capital (bunurile amortizabile care au o durata de amortizare mai mare sau egala cu un an, dar mai mica de 5 ani) se face prin colectarea TVA aferent valorii ramase neamortizate;
    Ajustarea TVA dedusa aferenta activelor fixe in curs de executie consta in anularea TVA dedusa initial.

Ajustarea TVA dedusa aferenta bunurilor de capital

Bunurile de capital reprezinta toate activele corporale fixe care au durata de amortizare mai mare de 5 ani. Perioada de ajustare este diferita in functie de tipul activelor:

    20 de ani pentru constructia sau achizitia unui bun imobil;
    5 ani pentru bunurile de capital achizitionate sau fabricate, altele decat bunurile imobile

Perioada de ajustare incepe de la data de 1 a anului urmator in care bunurile de capital au intrat in patrimoniu. Ajustarea deducerii trebuie facuta pentru toata taxa aferenta perioadei ramase din perioada de ajustare, incluzand anul scoaterii din evidenta platitorilor de TVA.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
platitor tvaanularea inregistrariidecont de tvascoatere din evidenta tva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 27 Decembrie 2016


Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Anularea inregistrarii in scopuri de TVA la cererea contribuabilului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Subventii

Intrebare: In baza unui proiect primim subventie pentru infiintare cultura vita de vie. S-a inregistrat in active vita, cu valoarea lucrarilor din primul an, urmand ca in anul 2 sa se faca si alte lucrari. Amortizarea curge din primul an de infiintare? Cum inregistrez cresterea de valoare a activului in anul 2? In cati ani se amortizeaza restul?

Raspuns: Amortizati pe aceeasi perioada. Recalculati amortizarea cu valoarea actuala si inregistrati...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
buna ziua,am o intrebare detin o firma de transport marfa neplatitoare de tva pe anul 2016am facturat ivn valoare de 234000 am depasit plafonul de neplatitor de tva?ce trebuie sa fac?
Data adaugarii: 27-Ian-2017

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X