Redam mai jos punctul de vedere CECCAR referitor la proiectul de ordin al presedintelui A.N.A.F. privind modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3698/2015, pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare - publicat in data de 20.01.2017, aflat in dezbatere publica.
Domnului Bogdan Nicolae Stan Presedinte ANAF,
CECCAR, ca organism care gestioneaza profesia contabila consideram in interesul public oportuna, modificarea proiectului de ordin al presedintelui A.N.A.F. privind modificarea O.P.A.N.A.F. nr. 3698/2015, pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat la rubrica transparenta decizionala in data de 20.01.2017.
Avand in vedere prevederile art. 1, coroborat cu art. 41-43 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile urmatoare se impune completarea informatiilor din rubrica IV. ALTE DATE PRIVIND CONTRIBUABILUL cu cele referitoare:
I. la modul de organizare si conducere a contabilitatii conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile urmatoare respectiv: a) Pentru persoane impozabile a caror contabilitate este organizata si condusa in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul - sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, conform art. 10 alin. (2). b) Pentru persoane impozabile a caror contabilitate este organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, conform art. 10 alin. (3).
II. la datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii si care raspund conform art. 10 al. (4) pentru aplicarea corespunzatoare a reglementarilor contabile conform Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile urmatoare.
Relevanta acestor informatii, a caror completare nu dureaza mai mult de 1 minut adaugandu-se la cele 9 min estimate de ANAF pentru completarea intregului formular, pentru incurajarea si sustinerea conformarii voluntare, pentru reducerea riscurilor de neconformare la nivelul mediului de afaceri, pentru a sustine angajamentul reglementatorului de a pune accentul pe preventie si nu pe sanctionare, pentru asigurarea unui mediu concurential corect, inclusiv in piata contabilitatii, pentru campania de diminuare a evaziunii fiscale si de crestere a eficientei in colectarea creantelor fiscale, si nu in ultimul rand pentru cresterea competitivitatii IMM-urilor avand in vedere noua viziune privind rolul profesionistul contabil conform studiului IFAC "THE ROLE OF SMPS IN PROVIDING BUSINESS SUPPORT TO SMES New Evidence", au fost evidentiate si in cadrul sondajului efectuat de CECCAR la care au raspuns aproximativ 3600 de contribuabili care au completat sau au asistat la completarea formularului 088.
De asemenea, au fost dezbatute cu reprezentanti ai mediului de afaceri cu care am participat la discutiile initiate de ANAF pentru identificarea masurilor ce se impun ca urmare a eliminarii formularului 088.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cu stima, Presedinte CECCAR Prof. univ. dr. Robert Aurelian Sova
Expunere de motive, privind punctul de vedere CECCAR privind clarificarea unor aspecte in vederea implementarii unor masuri solicitate de mediul de afaceri (click aici pentru vizualizare)
Sursa: CECCAR