Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?

insolventaplan de reorganizareinregistrari contabilecreante

Analiza deductibilitatii unor cheltuieli este un aspect pe care il vom avea in vedere prin cele ce urmeaza. Tinem cont de faptul ca sunt necesare anumite inregistrari contabile pentru o diferenta de creanta. Astfel, o firma se confrunta cu urmatoarea situatie: "Avem un client care a intrat in insolventa in anul 2010 si conform planului de reorganizare aprobat in 2012 creanta noastra a fost admisa la plata in proportie de 70%. La deschiderea procedurii de reorganizare noi am constituit un provizion de 100% asupra creantei fara TVA. In cursul anuluii 2016 s-a platit ultima rata din scadentar aferenta celor 70% din creanta. Ce inregistrari contabile trebuie facute pentru diferenta de 30% din creanta avand in vedere ca ajustarea a fost facuta doar asupra bazei de impozitare TVA?".

In situatia precizata de dvs., consideram ca s-a omis inregistrarea in anul 2012 in evidenta contabila a diferentei de 30 % din creanta, conform planului de organizare aprobat.
 
Astfel, se va analiza daca aceasta cheltuiala este sau nu semnificativa.
 
In cazul in care, se va stabili ca nu este semnificativa, se va inregistra in contul de profit si pierdere al anului curent. De avut in vedere ca aceasta cheltuiala este nedeductibila la calculul de impozit pe profit.
 
Pentru stingerea creantei se va inregistra urmatoarea nota contabila:
654 "Pierderi din creante si debitori diversi"        =             4118 "Clienti incerti sau in litigiu"
 
Si anularea provizionului:
491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti"    =             7814 "Venituri din ajustari pentru deprecierea activelor circulante"

Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018


 
Insa, daca eroarea este semnificativa, corectia se va efectua prin intermediul contului contabil 1174,  astfel:
1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile"       =             4118 "Clienti incerti sau in litigiu", si
 
491 "Ajustari pentru deprecierea creantelor-clienti"         =             1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile".
 
Baza legala este data de:
 
Art 21 alin 1 din Legea 571/2003, respectiv pct 23 lit k din normele de aplicare a Codului Fiscal:

"k) cheltuielile inregistrate la scoaterea din gestiune a creantelor asupra clientilor, determinate de punerea in aplicare a unui plan de reorganizare admis si confirmat printr-o sentinta judecatoreasca, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare."
 
Art 66 alin 1 din OMFP 1802/2014:

"Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care: a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise; b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale."
 
Art. 67 alin 2-4 din OMFP 1802/2014 :"(2) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat (contul 1174 "Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile"). (3) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, potrivit politicilor contabile aprobate, erorile nesemnificative pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere. (4) Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Apostolescu
 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
insolventaplan de reorganizareinregistrari contabilecreante

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 05 Aprilie 2017


Votati articolul "Reorganizare si anulare creanta. Ce inregistrari contabile vom face pentru a corecta o eroare prin procedura legala?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Consideratii ale operatiunilor privind contabilizarea Activelor biologice

Intrebare: Buna ziua sunt studenta la Facultatea de Economie si Administrarea Afacerii , si am nevoie de un mic ajutor din partea unuia sau mai multor experti contabili cu o vasta pregatire , pentru un referat pe care trebuie sa-l sustin in cadrul unui proiect . Referatul este despre contabilizarea activelor biologice , desigur m-am ajutat in acest referat si din noile reglementari ale OMFP 1802/2014 dar si IAS 41 . Dar as vrea daca se poate sa-mi aratati ce ar mai trebuii sa adaug

Raspuns: Activele biologice inregistrate in contabilitate sunt animalele, detinute in patrimoniul societatii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 05 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X