Prin OANAF 1023 din 20.04.2017 (OANAF 1023/2017) a fost aprobata Procedura de administrare si monitorizare a marilor contribuabili cuprinzand proceduri privind: inregistrarea fiscala, administrarea grupului fiscal unic, obligatiile declarative, solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare, solicitarea documentelor de catre marii contribuabili si comunicarea acestora, plata obligatiilor fiscale, compensarea si restituirea obligatiilor bugetare, procedura de control fiscal si activitatea de supraveghere fiscala, monitorizare si autorizare,indrumare si asistenta, activitatea de inspectie economico-financiara precum si dispozitii tranzitorii privind solutionarea deconturilor cu sume negative de TVA si optiune de rambursare, plata obligatiilor fiscale, procedura de executare silita.
Selectia/Actualizarea marilor contribuabili se realizeaza in functie de criteriile de selectie prevazute la art. 3 si de regulile specifice prevazute la art. 7 din OANAF 3609/2015 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili..
Conform procedurii, marii contribuabili depun declaratiile fiscale la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili incepand cu obligatiile aferente lunii ianuarie a anului in care acestia devin mari contribuabili.
In cazul marilor contribuabili care au infiintate sedii secundare, declararea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, inclusiv pentru impozitul pe venitul din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, se face la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili.
Plata obligatiilor fiscale reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri fiscale, cu exceptia impozitului pe venitul din salarii aferent activitatii sediilor secundare, se efectueaza de catre persoana juridica mare contribuabil la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
Impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare ale marilor contribuabili se achita de catre acestea la Activitatea de Trezorerie si Contabilitate Publica a Municipiului Bucuresti.
In situatia in care un mare contribuabil face plata impozitului pe veniturile din salarii datorat de sediul sau secundar, documentele de plata intocmite de contribuabilul mare in acest scop vor cuprinde in mod obligatoriu si urmatoarele informatii:
a) codul de identificare fiscala si denumirea persoanei care face plata, respectiv contribuabilul mare care a infiintat sediul secundar;
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
b) codul de identificare fiscala al sediului secundar pentru care se face plata.
Indrumarea si asistenta marilor contribuabili in aplicarea prevederilor legislatiei fiscale se asigura de catre Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili. Indrumarea si asistenta se fac fie ca urmare a solicitarii contribuabililor, fie din initiativa organului fiscal central competent. Indrumarea si asistenta ca urmare a solicitarii marilor contribuabili se realizeaza in mod prioritar prin e-mail sau telefonic, potrivit procedurilor specifice. Pentru asistenta prin e-mail contribuabilii mari vor completa formularul de asistenta existent pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Contribuabilii mari pot solicita asistenta telefonic Biroului central asistenta telefonica a contribuabililor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. Indrumarea si asistenta din initiativa organului fiscal central competent se asigura atat prin elaborarea si distribuirea de materiale de informare (ghiduri, brosuri, pliante, afise etc.), cat si prin orice alte mijloace care pot asigura transmiterea corespunzatoare a informatiilor si mesajelor.