Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?

schimbare mijloc fixachizitiimijloace fixeinregistrari contabilestornari facturi

Vom vedea, prin cele de mai jos, cum va proceda o societate care in anul 2016 a achizitionat un mijloc fix si crae in anul 2017 solicita furnizorului schimbarea mijlocului fix cu un alt mijloc fix mai performant din respectiva categorie. Furnizorul face o factura storno pentru valoarea mijocului fix preluat si o factura noua pentru valoarea mijlocului fix nou livrat si se achita doar diferenta de pret. Societatea cumparatoare a inregistrat amortizare pentru mijlocul fix vechi pana in luna schimbarii cu noul mijloc fix. Stabilim care este monografia contabila pentru iesirea din gestiune a mijlocului fix vechi preluat de furnizor si stornat pe factura.

Din punct de vedere al TVA, conform prevederilor de la pct. 32 alin. (1) din Normele metodologice, date in aplicarea art. 287 din Codul fiscal, avem urmatoarele precizari:

"32. (1) In situatiile prevazute la art. 287 din Codul fiscal, furnizorii de bunuri si/sau prestatorii de servicii isi ajusteaza baza impozabila a taxei dupa efectuarea livrarii/prestarii sau dupa facturarea livrarii/prestarii, chiar daca livrarea/prestarea nu a fost efectuata, dar evenimentele prevazute la art. 287 din Codul fiscal intervin ulterior facturarii si inregistrarii taxei in evidentele persoanei impozabile. In acest scop furnizorii/prestatorii trebuie sa emita facturi cu valorile inscrise cu semnul minus cand baza de impozitare se reduce sau, dupa caz, fara semnul minus, daca baza de impozitare se majoreaza, care vor fi transmise si beneficiarului."
 
Monografia contabila:

1) Inregistrarea facturii de stornare de la furnizor:
%       404              minus (storno)
213X                               minus (storno)
4426                               minus (storno)
 
2) Inregistrarea facturii de corectie, primita de la furnizor:

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator


%     404
213X
4426
 
3) Achitarea diferentei facturate:
404 = 5121/5311
 
4) Amortizarea se va calcula pentru diferenta de valoare, incepand cu luna urmatoare a punerii in functiune a noului mijloc fix.
6811 = 281X

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

, achizitii, mijloace fixe, inregistrari contabile, stornari facturi 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
schimbare mijloc fixachizitiimijloace fixeinregistrari contabilestornari facturi

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Mai 2017


Votati articolul "Schimbare mijloc fix achizitionat in anul 2016. Cum arata monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cui i s-ar imputa sanctiunile financiare ? cine va raspunde disciplinar ?

Intrebare: Buna dimineata !



Directorul institutiei noastre vrea ca Dispozitiile interne pe care le-a emis sa fie verificate

si sa se confirme ca prevederile acestora au fost indeplinite de catre un salariat.

Anumite Dispozitii prevad si obligatii care au implicatii financiare.

In cazul unor neindepliniri /neefectuare operatiuni financiar-contabile la Termen

ar atrage sanctiuni /penalitati, ....

Ce salariat /salariati vor fi cercetati disciplinar si cui i s-ar imputa ?



In cadrul unei sedinte, s-au facut urmatoarele propuneri:

1. - fiecare sef ierarhic al salariatilor sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire

ale Dispozitiilor scrise emise de director, daca salariatii lor din subordine

au indeplinit sarcinile de serviciu pe care acestia le-au primit de la director prin Dispozitii scrise.

De aceea, in Dispozitiile interne sa se scrie ca:

- n cazul nendeplinirii sarcinilor de serviciu stabilite prin respectiva decizie,

persoanele responsabile numite prin decizie, precum ?i ?efii lor ierarhici r?spund disciplinar sau patrimonial, potrivit dispozi?iilor legale n vigoare.

2. ? juristul sa urmareasca Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor scrise emise

de director.

Juristul a spus ca, avand o functie de executie, si nu de control, nu poate sa ii verifice

pe salariatii si pe sefii acestora care primesc Dispozitii scrise si nici modul de indeplinire

al Dispozitiilor directorului, pentru ca pentru a verifica Termenul si modul de indeplinire ale Dispozitiilor ar trebui sa verifice toate documentele si activitatile pe care salariatii le-au primit

sarcini de serviciu.

Or, juristul nu poate avea potrivit legii asemenea atributii de serviciu.

3. ? salariatii care au primit Dispozitii scrise sau

sefii ierarhici ai salariatilor

sa faca un Raport scris

care sa fie facut in Termen,

in care sa se arate

ca Dispozitiile au fost indeplinite in Termenul stabilit

?i sa arate modul de indeplinire.

4. ? cel mult, juristul sa verifice daca s-au depus iin Termen la Secretariatul institutiei acele Rapoarte scrise.

Alti colegi au spus ca juristul ar trebui sa verifice si modul de indeplinire

al Dispozitiilor scrise ale directorului.



Va rog mult de tot sa ne ajutati cu cateva sfaturi

Cum ar fi bine sa se procedeze ?


Raspuns: Va trebui sa se procedeze conform procedurilor de lucru aprobate de institutie si fisei postului in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016