In randurile urmatoare, stabilim daca exista posibilitatea si temeiul legal (in afara unei sentinte civile) in baza caruia sa fie stornate penalitatile facturate la un momendat clientilor (1% conform contract) avand in vedere faptul ca pentru unii dintre clientii actionati in instanta au fost primite sentinte civile cu respingerea actiunii ca fiind nefondata, iar clauza contractuala fiind considerata abuziva.
Potrivit art 330 lit b din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:
- Apr 0925 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, CONSTANTAVezi detaliiInscriere - Apr 0925 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, CONSTANTA
2024, Hotel Iaki Mamaia****, ConstantaVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileConferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BUCURESTIVezi detaliiInscriere - Apr 1924 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Apr 19100 locuri disponibile
- Apr 2225 locuri disponibileTurneul National de ReviSal, BUCURESTI
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Apr 2299 locuri disponibileVideo Turneul National de ReviSal
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
"(1) Corectarea informatiilor inscrise in facturi sau in alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
b) In cazul in care factura a fost transmisa beneficiarului, fie se emite o noua factura care trebuie sa cuprinda, pe de o parte, informatiile din factura initiala, numarul si data facturii corectate, valorile cu semnul minus sau, dupa caz, o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, iar, pe de alta parte, informatiile si valorile corecte, fie se emite o noua factura continand informatiile si valorile corecte si concomitent se emite o factura cu valorile cu semnul minus sau, dupa caz, cu o mentiune din care sa rezulte ca valorile respective sunt negative, in care se inscriu numarul si data facturii corectate."
Asadar, in baza deciziei administratorului firmei prin care sa se arate necesitatea stornarii facturilor de penalitati pe motiv ca instantele considera clauze abuzive, in conformitate cu prevederile legale de mai sus, se pot storna facturile initiale prin emiterea de facturi cuprinzand valorile facturilor initiale, dar cu semnul minus.
Facturile de storno se vor transmite clientilor pentru a fi inregistrate si in contabilitatea acestora.
Raspuns oferit pentru
Contabilitatea HORECA Monografii contabile si cazuri practice Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Cheltuieli deductibile si nedeductibile