email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?

mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile

In randurile de mai jos, va prezentam cum se pot scoate din gestiune mai multe mijloace fixe (autoturisme) vandute de peste 10 ani si care nu se mai afla in evidentele taxelor locale.

Vom vedea daca e corect sa se intocmeasca un proces-verbal intern, cu mentiunea ca  masinile nu mai exista fizic si ca vanzarile s-au facut acum multi ani in baza unor contracte de vanzare-cumparare si s-a omis scoaterea lor din gestiune.

Iata raspunsul specialistului:

Mijloacele fixe pot fi scoase din gestiune si in urma operatiunii de inventariere, ca urmare a faptului ca se constata lipsa acestora din gestiune. Rezultatele inventarierii sunt redate de Comisia de inventariere in Procesul verbal de inventariere, unde este recomandat sa se mentioneze si motivul lipsei din gestiune, in cazul prezentat, omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii.
 
Potrivit Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
 
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.
 
In urma informatiilor prezentate de Comisia de inventariere si anume, lipsa din gestiune a masinilor, se intocmeste Procesul verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a scoaterii din gestiune a masinilor. 
 
Daca masinile sunt complet amortizate, nu vor exista implicatii la nivelul impozitului pe profit. Daca masinile nu sunt complet amortizate, cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit.


 
Conform Art. 25, Al. (4) lit. c) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, sunt considerate nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;

2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;

3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Alerta contabila: 40% REDUCERE + Transport GRATUIT


Nu ratati: Oferta Zilei pentru Contabili!
Cartea Verde a Contabilitatii 2024 + Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024

Important: Aceste doua lucrari sunt considerate de specialisti cele mai bune surse de informatii in contextul legislativ actual.

Ofera solutii complete si actualizate pentru absolut toate situatiile neclare create de modificarile legislative majore intrate in vigoare in ultima perioada.
 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile


Data aparitiei: 14 Septembrie 2017

Votati articolul "Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Societate infiintata in 2024. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a plati impozit micro in 2025

    • Urmatorul studiu de caz se concentreaza asupra unei firme constituite in septembrie 2024, care, avand statut de platitor de impozit pe profit, analizeaza posibilitatea de a trece, incepand cu anul 2025 sau 2026, la regimul de microintreprindere. Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in conformitate cu art. 48 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, p...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal sub 100 de euro: Iata conditia obligatorie pentru a putea deduce TVA!

    • Va reamintim ca prevederile art. 299 pct. 69, alineatul (6) din Normele de aplicare specifica faptul ca: "Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indepli...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: cum puteti beneficia de facilitati fiscale

    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in sprijinul contribuabililor, informandu-i cu privire la aplicarea unor masuri de amnistie fiscala si acordarea unor bonificatii, dupa cum urmeaza:   Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organe...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X