In randurile de mai jos, va prezentam cum se pot scoate din gestiune mai multe mijloace fixe (autoturisme) vandute de peste 10 ani si care nu se mai afla in evidentele taxelor locale.
Vom vedea daca e corect sa se intocmeasca un proces-verbal intern, cu mentiunea ca masinile nu mai exista fizic si ca vanzarile s-au facut acum multi ani in baza unor contracte de vanzare-cumparare si s-a omis scoaterea lor din gestiune.
- Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Iata raspunsul specialistului:
Mijloacele fixe pot fi scoase din gestiune si in urma operatiunii de inventariere, ca urmare a faptului ca se constata lipsa acestora din gestiune. Rezultatele inventarierii sunt redate de Comisia de inventariere in Procesul verbal de inventariere, unde este recomandat sa se mentioneze si motivul lipsei din gestiune, in cazul prezentat, omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii.
Potrivit Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.
In urma informatiilor prezentate de Comisia de inventariere si anume, lipsa din gestiune a masinilor, se intocmeste Procesul verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a scoaterii din gestiune a masinilor.
Daca masinile sunt complet amortizate, nu vor exista implicatii la nivelul impozitului pe profit. Daca masinile nu sunt complet amortizate, cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit.
Manual de politici contabile - Stick USB
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Conform Art. 25, Al. (4) lit. c) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, sunt considerate nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:
1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;
2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;
3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist