email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?

mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile

In randurile de mai jos, va prezentam cum se pot scoate din gestiune mai multe mijloace fixe (autoturisme) vandute de peste 10 ani si care nu se mai afla in evidentele taxelor locale.

Vom vedea daca e corect sa se intocmeasca un proces-verbal intern, cu mentiunea ca  masinile nu mai exista fizic si ca vanzarile s-au facut acum multi ani in baza unor contracte de vanzare-cumparare si s-a omis scoaterea lor din gestiune.

Iata raspunsul specialistului:

Mijloacele fixe pot fi scoase din gestiune si in urma operatiunii de inventariere, ca urmare a faptului ca se constata lipsa acestora din gestiune. Rezultatele inventarierii sunt redate de Comisia de inventariere in Procesul verbal de inventariere, unde este recomandat sa se mentioneze si motivul lipsei din gestiune, in cazul prezentat, omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii.
 
Potrivit Normei privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente: data intocmirii, numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere, numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere, gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate, data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere, rezultatele inventarierii, concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate, precum si propuneri de masuri in legatura cu acestea, volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata si propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic, propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale, respectiv din evidenta a imobilizarilor necorporale, propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri, constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune, precum si alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.
 
Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.
 
In urma informatiilor prezentate de Comisia de inventariere si anume, lipsa din gestiune a masinilor, se intocmeste Procesul verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale, ce sta la baza inregistrarii in contabilitate a scoaterii din gestiune a masinilor. 
 


Daca masinile sunt complet amortizate, nu vor exista implicatii la nivelul impozitului pe profit. Daca masinile nu sunt complet amortizate, cheltuiala cu valoarea ramasa neamortizata va fi considerata nedeductibila la calculul impozitului pe profit.
 
Conform Art. 25, Al. (4) lit. c) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, sunt considerate nedeductibile cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a mijloacelor fixe amortizabile constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta, daca aceasta este datorata potrivit prevederilor titlului VII. Aceste cheltuieli sunt deductibile in urmatoarele situatii/conditii:

1. bunurile/mijloacele fixe amortizabile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora, in conditiile stabilite prin norme;

2. bunurile/mijloacele fixe amortizabile pentru care au fost incheiate contracte de asigurare;

3. bunurile/mijloacele fixe amortizabile degradate calitativ, daca se face dovada distrugerii.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Simona Stanculescu - Economist

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Costurile de productie ale firmei. Atentie la amenzi!


Dvs. dati importanta cuvenita calculatiei costurilor de productie?
Pentru ca este decisiva:

  •   pentru pastrarea unei evidente contabile corecte a productiei
  •   pentru rezultate contabile si fiscale conforme legislatie in vigoare
  •   pentru protectie maxima impotriva erorilor in registrele dvs. contabile
  •   pentru evitarea amenzilor FISCULUI
  •   pentru managementul eficient al proceselor din firma!

Comandati acum Modele editabile pentru Calculatia Costurilor!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mijloace fixegestiunecodul fiscalmijloace fixe amortizabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 14 Septembrie 2017


Votati articolul "Omiterea scoaterii din gestiune la momentul vanzarii. Cum se poate rectifica situatia in prezent?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 14 Septembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X