email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale

case de marcatcasa de marcat fiscalacasa de marcat

EXCEPTIILE DE LA OBLIGATIVITATEA UTILIZARII APARATELOR DE MARCAT FISCALE

In baza prevederilor OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 75 din 21.01.2005, modificata si completata de Ordonanta nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in vigoare incepand cu 3 septembrie 2007 se anuleaza unele din exceptiile de la obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cum ar fi vanzarile de bunuri de folosinta indelungata, vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii/prestarii, precum si cele care nu se incaseaza integral cu numerar si/sau substitute de numerar.

INAINTE DE APARITIA ORDONANTEI 47/2007

In conformitate cu prevederile art.2 din OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale sunt:

– comertul ocazional cu produse agricole efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurat cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancomate sau monede;

– serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;

– vanzarea de paine si produse de panificatie in magazinele sau raioanele specializate;

– vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;

– transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

– activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

– activitatile de asigurari, precum si activitatile financiar si bancare, cu exceptia caselor de schimb valutar apartinand persoanelor juridice;

– activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale, precum si activitatile economice desfasurate in mod independent de persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane;

– vanzarile obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

– vanzarea bunurilor de folosinta indelungata;

– comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de catre magazine;

– serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

– vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentii de turism;

– telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusive prin cablu, de internet;

– efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere locuinte;

– serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;

– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral cu numerar si /sau substitute de numerar;

– vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii bunului sau prestarii serviciului.

Pozitia de microintreprindere si neplatitoare de TVA al unei societati comerciale nu constituie o exceptie de la regula prevazuta de legislatia in vigoare cu privire la obligatia utilizarii casei de marcat. Prin urmare, utilizarea casei de marcat este obligatorie chiar si in cazul societatilor care nu sunt declarate platitoare de TVA.

In concluzie, potrivit dispozitiilor OUG 28/25.03.1999 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial, nr. 75 din 21.01.2005 si a art 16 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice, o societate comerciala are obligatia utilizarii aparatelor de marcat fiscale daca nu se incadresa la nici una din exceptiile mentionate anterior.

DUPA APARITIA ORDONANTA 47/2007

Ordonanta nr. 47/2007 privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale, in vigoare incepand cu 3 septembrie 2007, prin care s-a modificat si completat Ordonanta de urgenta nr. 28/1999, anuleaza unele din exceptiile de la obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cum ar fi vanzarile de bunuri de folosinta indelungata, vanzarile de bunuri si prestarile de servicii care nu se incaseaza integral in momentul livrarii/prestarii, precum si cele care nu se incaseaza integral cu numerar si/sau substitute de numerar.

Prin sintagma “livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie” se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special banii personali detinuti de angajati si / sau de administratorul unitatii. In plus, soldul initial reprezentand monedele si bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului trebuie introdus in aparatele de marcat electronice fiscale la inceputul fiecarei zile.

Unitatile de alimentatie publica care realizeaza livrari de bunuri la domiciliu pe baza de comanda vor trebui sa aiba, de asemenea, case de marcat fiscale.

De asemenea, se incadreaza la exceptii de la obligativitatea de utilizare a caselor de marcat:

-comertul ocazional cu produse agricole, efectuat de producatorii agricoli individuali in piete, targuri, oboare sau alte locuri publice autorizate;

-livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale;

-activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

- servicii de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate.

Companiile nu mai sunt obligate ca, lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare, sa predea autoritatilor fiscale teritoriale raportul memoriei fiscale pe perioada de raportare.

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatcasa de marcat fiscalacasa de marcat


Data aparitiei: 30 Octombrie 2007

Votati articolul "Exceptiile de la obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X