Masurile GDPR (Regulamentul general pentru protectia datelor cu caracter personal) sunt privite ca prin ceata de catre multi contribuabili. Daca intr-un articol recent am dezbatut utilizarea CNP-ului pe factura, mai jos vom analiza incheierea contractelor cu persoanele juridice.
Spre exemplu, vom afla cum se procedeaza daca exista un contract cu o persoana juridica si ce obligatii exista pentru semnatarii contractului persoane fizice in cazul in care apare in contract o adresa de e-mail personala. Dar pentru alti reprezentanti ai persoanei juridice care nu sunt trecuti in contract si vin dupa instrumente de plata sau tinem legatura pentru diferite probleme?
Incheierea contractelor juridice in “era” GDPR: raspunsul specialistilor
In Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a directivei 95/46/CE se prevede la art. 6 alin. (1) c prelucrarea este legala daca se aplica cel putin una din urmatoarele conditii:
b) prelucrarea este necesar pentru executarea unui contract la care persoana vizat este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate nainte de ncheierea unui contract;
c) prelucrarea este necesara in vederea indeplinirii unei obligatii legale care ii revine operatorului.
In cazul prezentat de dumneavoastra datele cu caracter personal ale persoanelor fizice care semneaza contractul sunt prelucrate in vederea executarii contractului.
Doar in situatia in care dumneavoastra ati prelucra respectivele date in alte scopuri decat cele necesare executarii contractului sau aplicarii unor prevederi legale, ar putea fi necesar un consimtamant distinct, oferit de personele fizice in cauza, dar aceasta se poate stabili doar functie de situatia concreta.
Referitor la cea de-a doua intrebare, din formularea acesteia nu ne dam seama daca dumneavoastra prelucrati datele cu caracter personal ale respectivelor persoane. Dar in orice caz, probabil ca persoanele respective au calitatea de delegati si se prezinta la dumneavoastra tot in scopul executarii unui contract pe care il aveti incheiat cu societatea ai caror angajati sunt acestia.
Cu titlu general, indiferent daca este vorba de datele cu caracter personal ale salariatilor dumneavoastra sau ale clientilor dumneavoastra, trebuie sa va asigurati ca persoanele care le prelucreaza pasrteaza confidentialitatea asupra operatiunilor de prelucrare, ca baza de date in care eventual inscrieti aceste date este accesata doar de persoane autorizate si este protejata impotriva accesului neautorizat, ca utilizarea arhivarea documentelor pe suport de hartie care contin date personale se face in mod corect, astfel incat la acestea sa nu aiba acces decat persoanele autorizate.
Manual de politici contabile - Stick USB
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Raspus oferit pe portalprotectiadatelor.ro de colectivul de Specialisti Rentrop&Straton.