Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Modificari fiscale pregatite de MFP – cota redusa de TVA, bonificatii suplimentare pentru plata impozitelor si contributiilor

Modificari fiscale pregatite de MFP – cota redusa de TVA, bonificatii suplimentare pentru plata impozitelor si contributiilor
cod fiscalvenituri neimpozabilebonificatiitva redus

In data de 29 septembrie 2018, pe site-ul Ministerului Finantelor Publice la rubrica Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect de O.U.G. privind unele masuri fiscal – bugetare si pentru modificarea unor acte normative.
 

Pe langa alte acte normative proiectul propune si modificari pentru Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Modificarile propuse vizeaza:
 

    1. Regimul fiscal al operatiunilor determinate de implementarea standardului IFRS 9 ”Instrumente financiare”.

Pentru contribuabilii care aplica reglementarile contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara, a fost implementat in anul 2018, standardul IFRS 9 ”Instrumente financiare” In acest context legal, se propune completarea art. 19 si a art. 21 cu prevederi privind regimul fiscal al operatiunilor patrimoniale determinate de schimbarea politicilor contabile ca urmare a adoptarii de noi standarde IFRS. Astfel, pentru contribuabilii care au implementat schimbarea politicilor contabile aplicabile instrumentelor financiare, ca urmare a IFRS 9, adoptat prin Regulamentul (UE) 2016/2027 al Comisiei Europene, se propune aplicarea acelorasi principii/reguli fiscale care s-au aplicat initial la transpunerea IRFS ca baza a contabilitatii. Astfel, pentru sumele inregistrate in rezultatul reportat provenit din alte ajustari, ca urmare a implementarii reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara ca baza a contabilitatii, cu exceptia sumelor care provin din actualizarea cu rata inflatiei, se aplica urmatorul tratament fiscal:

    i. sumele care provin din anularea unor cheltuieli pentru care s-a acordat deducere reprezinta elemente similare veniturilor;
    ii. sumele care reprezinta elemente de natura veniturilor inregistrate potrivit reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara reprezinta elemente similare veniturilor, cu exceptia celor prevazute la art. 23 si art. 24;
    iii. sumele care reprezinta elemente de natura cheltuielilor inregistrate potrivit reglementarilor contabile conforme cu Standardele internationale de raportare financiara sunt considerate elemente similare cheltuielilor numai daca acestea sunt deductibile in conformitate cu prevederile art. 25;
    iv. sumele care provin din anularea unor cheltuieli pentru care nu s-a acordat deducere nu reprezinta elemente similare veniturilor;

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Institutiile Statului in Control
Institutiile Statului in Control


    v.  sumele care provin din anularea unor venituri care au reprezentat venituri neimpozabile nu reprezinta elemente similare cheltuielilor.

Tot ca o consecinta a implementarii IFRS 9, se propune si completarea regulilor generale de determinare a rezultatului fiscal cu prevederi prin care, urmare aplicarii optiunii irevocabile de a recunoaste astfel titlurile de participare la valoare justa prin alte elemente ale rezultatului global, contribuabilii trateaza sumele reprezentand diferente din evaluare/reevaluare care se regasesc in debitul/creditul conturilor de rezerve, ca elemente similare cheltuielilor/veniturilor, dupa caz, daca la data vanzarii/cesionarii nu sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 23 lit. i).


    2. Clarificari privind contribuabilii care beneficiaza de bonificatie la plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale

Se propune modificarea art.  133 alin. (15) din Codul fiscal astfel incat sa se elimine situatiile in care contribuabilii care realizeaza venituri impuse pe baza normelor anuale de venit sau pe baza castigului net anual,  sa nu beneficieze de bonificatie la plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale. Se completeaza textul astfel incat si aceste categorii de persoane  sa fie vizate de prevederea respectiva, dupa cum urmeaza:

    a) pentru depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana la 15 iulie 2018 inclusiv, se acorda o bonificatie de 5% din impozitul pe venit platit integral pana la 15 martie 2019 inclusiv, reprezentand obligatiile fiscale anuale pentru anul 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza impozitul pe venitul/castigul net anual si/sau impozitul pe venitul anual, de plata;

    b) pentru plata cu anticipatie a impozitului pe venit se acorda o bonificatie de 5% din impozitul pe venit anual estimat declarat prin Declaratia unica si platit integral pana la 15 decembrie 2018 inclusiv. Valoarea bonificatiei diminueaza impozitul pe venitul net anual estimat si/sau impozitul pe venitul anual estimat, de plata.


3. Extinderea aplicarii cotei reduse de TVA de 5%, incepand cu 01 noiembrie 2018, pentru urmatoarele operatiuni:

- cazarea in cadrul sectorului hotelier sau al sectoarelor cu functie similara, inclusiv inchirierea terenurilor amenajate pentru camping;

- serviciile de restaurant si de catering, cu exceptia bauturilor alcoolice, altele decat berea care se incadreaza la codul NC 22 03 00 10;

- dreptul de utilizare a facilitatilor sportive  ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9311 si 9313, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, actualizata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007, in scopul practicarii sportului si educatiei fizice, altele decat cele scutite conform art. 292 alin. (1) lit. l);

- serviciile constand in permiterea accesului la balciuri, parcuri de distractii si parcuri recreative ale caror activitati sunt incadrate la codurile CAEN 9321 si 9329, potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, actualizata prin Ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007.

 

Alte masuri propuse:

Prelungirea termenului de plata si acordarea unor bonificatii pentru impozitul pe venit si contributiile sociale definitivate in baza deciziilor de impunere. Astfel, in cazul deciziilor de impunere anuala, emise de organul fiscal competent, pentru definitivarea impozitului anual pe veniturile realizate de persoanele fizice in anul 2017 si pentru definitivarea contributiei individuale de asigurari sociale datorata de persoanele fizice, pentru perioada 2016-2017, se propune ca termenul de plata pentru sumele de plata stabilite prin aceste decizii, sa fie 15 martie 2019.Pentru plata cu anticipatie a acestor sume se propune acordarea unei bonificatii de 10% din aceste sume, daca sunt platite integral pana la data de 15 decembrie 2018, inclusiv.

In cazul deciziilor de impunere anuala, emise de organul fiscal competent, pentru definitivarea contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate datorata de persoanele fizice, pentru perioada 2014-2017, termenul de plata pentru sumele de plata stabilite  prin aceste decizii, este data de  30 iunie 2019. Pentru plata cu anticipatie a acestor sume se acorda o bonificatie de 10% din aceste sume, daca sunt platite integral pana la data de 31 martie 2019, inclusiv.

 

Consultati urmatoarele documente mai jos:

 

Proiectul OUG >>>

Nota de fundamentare >>>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cod fiscalvenituri neimpozabilebonificatiitva redus

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 01 Octombrie 2018


Votati articolul "Modificari fiscale pregatite de MFP – cota redusa de TVA, bonificatii suplimentare pentru plata impozitelor si contributiilor":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprinderea si venitul aferent societatii....

Intrebare: Buna ziua!
Am o speta mai speciala... Un cabinet stomatologic, societate 3% imp,microintreprindere , are contract de colaborare cu medici persoane fizice autorizate 16% impozit in sistem real, liber profesionist , in care se specifica 70% din veniturile realizate de medic este al SC , iar 30% din venit este al stomatologului. PFA stomatologul emite factura catre SC la sfarsit de luna cu valoarea de 30%.
Problema mea este la evidentierea venitului/cheltuielii mai ales ca este vorba de microintreprindere, deoarece toate incasarile 100 % se efectueaza pe casa de marcat al societatii, implicit se plateste 3% PENTRU INTREAGA VALOARE, iar stomatologul la randul lui va mai achita pentru 30% din venituri inca 16%. In final, pentru venitul de 30% se va achita un impozit de 3+16%. Este corect daca incasarea prin casa de marcat as aface urmator? Ar fi ulterior probleme cu fiscul?
5311=4581 zilnic suma incasata 100%
la sfarsitul lunii pe baza unui centralizator si evidentei incasarilor cu NC
4581=704 cu valoarea de 70% ce-i revine societatii
4581=4011 cu valoarea 30% ce-i revine stomatologului
4011=5311
Asa as putea impozita fiecare venit cu procentul care-i revine fiecarei persoane juridice .
Daca se confrunta raporturile zilnice cu veniturile realizate nu sunt egale cu rulajul contului 704, dar sunt egale cu rulajul contului 4581 in schimb am notele explicative referitoare la diferenta care repr 30% partea stomatologului.

Raspuns: multumesc pentu raspuns, oricum merg pe ideea platesc acum mai mult si dorm linistita....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Octombrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X