Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice.
A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sunt sanctionate abaterile poate destabiliza situatia firmei
- Oct 2239 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2299 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Despre ce masuri trebuie sa ia o firma pentru a avea siguranta ca incalca prevederile GDPR am mai discutat AICI, insa care sunt documentele ce trebuie prezentate in cazul unui control?
Documente in cazul unui control GDPR: raspunsul specialistului
Din oficiu sau in urma unei plangeri, personalul de control are dreptul sa efectueze investigatii, inclusiv inopinate, sa ceara si sa obtina de la operator si persoana imputernicita de operator, precum si, dupa caz, de la reprezentantul acestora, la fata locului si/sau in termenul stabilit, orice informatii si documente, indiferent de suportul de stocare, sa ridice copii de pe acestea, sa aiba acces la oricare dintre incintele operatorului si persoanei imputernicite de operator, precum si sa aiba acces si sa verifice orice echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor, necesare desfasurarii investigatiei, potrivit art. 14 alin. (2) Legea nr. 102/2005.
Obiectul investigatiilor se va limita la orice aspecte privind respectarea regulilor de prelucrare a datelor cu caracter personal.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Precizari:
- seful compartimentului/compartimentelor cu atributii de control nominalizeaza persoanele care vor efectua investigatia si stabileste data sau perioada efectuarii acesteia;
- in cazul investigatiilor efectuate pe teren este obligatorie si emiterea unei imputerniciri in care sa fie indicat numele/denumirea entitatii controlate;
- avand in vedere activitatea complexa de investigare, este recomandata participarea unei persoane care stapaneste foarte bine domeniul protectiei datelor.
Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Alexandru Matei, avocat.