Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

PROPUNERE Tichetele de masa ar putea avea o valoare de 20 de lei

PROPUNERE Tichetele de masa ar putea avea o valoare de 20 de lei
tichete de masataxebuget de statangajati

UPDATE in 16 septembrie. Valoarea tichetelor de masa ar putea fi majorata la suma de 20 de lei, potrivit unei propuneri legislative inregistrata in Senat pentru dezbatere in luna aprilie a acestui an. In prezent, valoarea maxima a unui tichet este de 15,18 lei.
 

Senatul va da vot favorabil in curand acestui proiect de lege, asa ca valoarea tichetelor de masa ar putea fi majorata la suma de 20 de lei, asa cum spera multi angajati.

Initiativa legislativa a primit urmatoarele reactii pana acum:

Consiliul Legislativ transmite un aviz favorabil.

Consiliul Economic si Social a analizat propunerea legislativa si a avizat-o favorabil.

Comisia pentru drepturile omului, egalitate de sanse, culte si minoritati transmite avizul cu nr. 287-NEGATIV.

La dezbaterea propunerii legislative au participat, in conformitate cu prevederile art. 63 din Regulamentul Senatului, cu modificarile ulterioare, din partea Guvernului, reprezentanti ai Ministerului muncii si justitiei sociale.

Avand in vedere argumentele prezentate de initiatori, cu privire la impactul pozitiv asupra mediului de afaceri cat si cu privire la impactul social benefic al initiativei legislative, in sedinta din 11 septembrie 2109, membrii Comisiei pentru munca, familie si protectie social au hotarat, cu unanimitate de voturi, sa adopte raport de admitere.
 

Aceasta masura inca nu se aplica deocamdata. Pentru a intra in vigoare, initiativa legislativa trebuie sa fie adoptata de Parlament, promulgata de presedinte si publicata in Monitorul Oficial.


In acelasi timp, potrivit Ordinului comun al Ministerului Finantelor Publice si Ministerului Muncii si Justitiei Sociale nr. 2.892/1.253/2019, care a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 770 din 23 septembrie 2019, valoarea maxima a tichetelor de masa nu va fi majorata pana in luna martie 2020.

 

 

“ART. 1 Legea nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 599 din 13 iulie 2018. cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:

(1) Valoarea nominala a unui tichet de masa nu poate depasi suma de 20 de lei la data aplicarii prevederilor prezentei legi.

ART. II Prevederile prezentei legi intra in vigoare la data de 1 a lunii urmatoare celei in care legea se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.”


In expunerea de motive, initiatorii proiectului precizeaza faptul ca aceasta modificare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare este determinata de urmatoarele:


- Valoarea actuala a unui tichet de masa de 15,18 lei (inainte de impozitare), nu este suficienta pentru a cumpara o masa de pranz, in conditiile in care valoarea medie a unei mese de pranz este de 21,40 lei. Un numar mare de angajati se afla in imposibilitatea de a avea o masa adecvata in timpul unei zile de lucru, fie ca urmare a programului de lucru incarcat, fie pentru ca nu au acces la achizitionarea unei mase. Astfel, aceasta problema ramane o responsabilitate comuna a statului, precum si a angajatorului, pentru a le oferi o masa decenta pe parcursul unei zile de lucru.

- Valoarea pe zi a tichetului de masa din Romania este printre cele mai mici din Europa (daca in Romania valoarea nominala a tichetului este de aproximativ 3,21 Euro, in Spania este 1l Euro, in Belgia este 8 Euro, in Franta este 11,04 Euro, in Grecia este 6 Euro, in Portugalia este 7,63 Euro).

- Tichetele de masa au o eficienta remarcabila in generarea de consum, locuri de munca si venituri bugetare, ca urmare a efectului de rostogolire a impactului lor pe sase valuri succesive de impuls economic. Fiecare leu acordat in tichete de masa aduce incasari bugetare de 40 de bani, iar pentru fiecare leu de contributii sociale scutite de la plata sunt injectati in economia locala aproape 4 lei.

- Tichetele de masa aduc la bugetul public venituri bugetare echivalente cu o rata de impozitare de circa 40%. Aceasta inseamna o eficienta foarte buna a tichetelor de masa in asigurarea veniturilor bugetare (mai mare decat eficienta tuturor impozitelor si contributiilor sociale actuale), iar aceasta eficienta se explica tocmai prin „ecoul” pe care, prin natura si functionarea
lor, tichetele de masa il au in economia reala, respectiv in cea nominala. Prin urmare, cresterea valorii nominale a tichetului de masa la 20 de lei va genera venituri suplimentare la bugetul public.

- Crescand valoarea nominala a tichetelor de masa la nivelul corespunzator, statul are posibilitatea de a implementa o facilitate fiscala care asigura o mai buna colectare a taxelor si impozitelor, diminuandu-se astfel economia subterana. Cresterea valorii nominale se va reflecta in mod direct in puterea de cumparare a angajatilor si in consecinta, in veniturile bugetului de stat, deoarece este supus impozitarii.

DE RETINUT!

Noua valoarea de 20 de lei propusa este o optiune, nu o obligatie pentru angajatori.

Pentru comerciatii de produse alimentare, restaurante, cantine etc., cresterea valorii nominale a tichetelor de masa ar insemna cresterea cifrei de afaceri, clienti relativ stabili, oportunitati de dezvoltare. Vanzarile de produse alimentare cresc datorita achizitiei lor cu tichete. In medie, aproximativ 15% din cifra de afaceri a unor astfel de comercianti provine din utilizarea tichetelor de masa.

Deoarece tichetele de masa sunt scutite de la plata contributiilor sociale, acest lucru inseamna ca acordarea tichetelor de masa reprezinta o optimizare semnificativa a costurilor pentru companiile care acorda tichete de masa.

- Pentru companiile care acorda tichete de masa, acestea reprezinta un mecanism de reducere a taxelor fiscale, o manifestare a responsabilitatii sociale, fiind in acelasi timp si mai usor de utilizat decat orice alte instrumente.
 

Consulta documentele atasate mai jos:

Forma initiatorului

Expunerea de motive

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete de masataxebuget de statangajati

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 16 Septembrie 2019


Votati articolul "PROPUNERE Tichetele de masa ar putea avea o valoare de 20 de lei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Alte articole publicate in data de 16 Septembrie 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X