Finantele lucreaza la un proiect de modificare a procedurii de executare silita instituita de ANAF. Conform noilor masuri, ANAF nu va mai putea bloca toata suma din contul persoanei executate, ci doar valoarea creantei respective. Mai mult de atat, ANAF va trebui sa ridice poprirea rapid, dupa stingerea datoriei.
Despre aceasta masura la care lucreaza MFP am mai vorbit intr-un articol, anume ca persoanele fizice si firmele nu se vor mai confrunta cu propri pe conturi, daca este vorba despre sume mici.
Noua amnistie fiscala vizeaza 2773 de firme, din care 2663 sunt firme private, 30 sunt firme de stat iar alte 28 de firme sunt cu capital mixt (stat+privat), potrivit hotnews.ro.
In ceea ce priveste diminuarea arieratelor au fost luate in calcul doua scenarii, care propun instituirea de facilitati fiscale in functie de valoarea obligatiilor bugetare restante la data de 31 decembrie 2018.
1. Masuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018 pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion lei.
Obiectivul este crearea unui mecanism alternativ procedurii de acordare a esalonarii la plata, reglementata deja in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, respectiv un mecanism de restructurare a obligatiilor bugetare la 31 decembrie 2018.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Aplicarea masurii pe o perioada limitata de timp (6 luni) astfel incat contribuabilul care se afla in aceasta situatie sa ia o decizie cu privire la situatia sa, in sensul de a-si restructura datoriile bugetare, care implica si o restructurare a companiei.
Posibilitatea accesarii acestei forme de restructurare a datoriilor de catre toti contribuabilii, persoane juridice de drept public sau privat, care au obligatii de plata si dificultati financiare generate de disfunctionalitati de natura structurala, si au datorii mai mari de un milion de lei prin notificarea organului fiscal competent cu privire la intentia de restruturare si apelarea la un expert independent in vederea intocmirii unui plan de restructurare similar planului de reorganizare in cazul insolventei.
Restructurarea obligatiilor bugetare poate fi constituita din una sau mai multe masuri din care una din masuri trebuie sa fie reprezentata de inlesnirile la plata obligatiilor bugetare. Masurile de restructurare a obligatiilor bugetare care pot fi propuse prin planul de restructurare sunt urmatoarele:
a) plata esalonata a obligatiilor bugetare;
b) conversia in actiuni a obligatiilor bugetare, in conditiile reglementate de Codul de procedura fiscala;
c) stingerea obligatiilor bugetare prin darea in plata a unor active ale debitorului, potrivit procedurii reglementate de Codul de procedura fiscala.
d) anularea unor obligatii bugetare principale in proportie de 30%, 40% sau 50%, dupa caz, din totalul acestora.
2. Anularea accesoriilor in cazul datoriilor sub un milion lei daca obligatiile bugetare principale se achita pana la 30 noiembrie 2019.
In acest caz scopul este revitalizarea si evitarea deschiderii procedurii de insolventa a contribuabililor care au acumulat datorii bugetare in decursul timpului si nu au avut posibilitatea sa le achite.
A. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale datorate bugetului general consolidat, restante la de 31 decembrie 2018, administrate de ANAF, cu urmatoarele conditii:
- stingerea pana la 30 noiembrie 2019 a obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018;
- stingerea pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligatiilor bugetare principale cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 30 noiembrie 2019,
- depunerea pana la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, a tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal;
- depunerea, pana la data de 30 noiembrie 2019, a cererii de anulare a accesoriilor.
B. Anularea tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, declarate suplimentar de debitor prin declaratie rectificativa, cu scadenta anterioara datei de 31 decembrie 2018, administrate de ANAF, cu urmatoarele conditii:
- declaratia rectificativa sa fie depusa pana la data de 30 noiembrie 2019;
- obligatia individualizata in declaratia rectificativa sa fie stinsa pana la aceeasi data (30 noiembrie 2019);
- stingerea pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor a obligatiilor bugetare principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 30 noiembrie 2019;
- depunerea tuturor declaratiilor fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor;
- depunerea cererii de anulare a accesoriilor pana la data de 30 noiembrie 2019.