email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

OUG 74/2022 - Ajutor de 700 de lei pentru pensionarii care au venituri sub 2.000 de lei

OUG 74/2022 - Ajutor de 700 de lei pentru pensionarii care au venituri sub 2.000 de lei
pensionarisprijin pentru romaniaajutor de stat

A aparut in Monitor OUG 74/2022 care prevede acordarea, in luna iulie, unui ajutor de 700 lei pentru pensionarii cu venituri sub 2.000 lei/luna.

Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 542 din 2 iunie 2022. 

Masura face parte dintr-un nou pachet de masuri sociale si economice “Sprijin pentru Romania”, in valoare de 1,1 miliarde euro. Coalitia a mai decis amanarea pentru 9 luni a ratelor la banci si acordarea unui sfert din diferenta de salariu, in conformitate cu Legea salarizarii unitare, cuvenita categoriilor de salariati din sistemul public.

OUG 74/2022 - ajutor pentru pensionari: continutul actului normativ

Denumire completa: OUG 74/2022 privind acordarea unui ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii, ai sistemului pensiilor militare de stat, precum si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special, in luna iulie 2022

 

 

Dat fiind faptul ca, prin liberalizarea preturilor la energie, masura impusa la nivel international si european, s-a generat o crestere fara precedent a pretului la energia electrica, gazele naturale, precum si la combustibil care au avut impact atat asupra cresterii preturilor la utilitatile publice pentru populatie precum si asupra cresterii preturilor la bunurile de consum, determinand in principal o scadere a puterii de cumparare a persoanelor vulnerabile, cu impact semnificativ asupra standardelor de viata ale populatiei,
luand in considerare criza razboiului din Ucraina care a determinat la randul sau un impact puternic asupra preturilor la bunurile de consum, intrucat Ucraina este un mare producator si exportator de cereale pentru Uniunea Europeana, iar odata cu declansarea razboiului aceste importuri s-au diminuat semnificativ, astfel incat impactul asupra pretului la bunurile de consum destinate populatiei a fost unul semnificativ,


dat fiind faptul ca o consecinta imediata a cresterii preturilor la utilitatile publice destinate populatiei, precum si a pretului bunurilor de consum, in special cele destinate hranei, a reprezentat-o cresterea ratei inflatiei, care nu poate fi controlata, fiind reflectata in cresterea preturilor la marfurile alimentare de 7,1% in luna ianuarie 2022 fata de luna ianuarie 2021, dar si a celorlalte bunuri de consum si servicii, rata medie anuala a inflatiei fiind de 5,1%, iar cea prognozata avand in vedere o rata a inflatiei de peste 10%,
avand in vedere Programul „Sprijin pentru Romania“ initiat de Guvernul Romaniei, referitor la acordarea, in luna iulie 2022, a unui ajutor financiar in cuantum de 700 de lei pentru pensionarii sistemului public de pensii si ai sistemului pensiilor militare de stat, ale caror venituri sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei,

tinand seama de necesitatea de a imbunatati sistemul de protectie sociala in concordanta cu prioritatile nationale, astfel incat sa fie incurajata solidaritatea cu persoanele cele mai vulnerabile, in scopul de a evita excluderea sociala a unei parti dintre beneficiarii sistemului public de pensii si ai sistemului pensiilor militare de stat, pentru asigurarea unui venit minim de subzistenta, avandu-se in vedere situatia economica si sociala din Romania in contextul mondial actual,

luand in considerare ca masura de protectie sociala propusa are consecinte pozitive pentru beneficiarii sistemului public de pensii si ai sistemului pensiilor militare de stat din Romania, fiind menita sa vina in sprijinul populatiei, prin acordarea unui ajutor financiar pensionarilor sistemului public de pensii ale caror venituri sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei,

in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Articolul 1

(1) In luna iulie a anului 2022 se acorda un ajutor financiar in cuantum de 700 de lei pensionarilor sistemului public de pensii, pensionarilor din sistemul pensiilor militare de stat si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special platite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale ale caror venituri lunare sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei.

(2) Prin sintagma venituri lunare prevazuta la alin. (1) se intelege:

a) venituri din pensii acordate in sistemul public de pensii, platite in luna iulie 2022;
b) venituri din pensii acordate in sistemele neintegrate sistemului public de pensii, platite in luna iulie 2022;
c) venituri din drepturi acordate in baza legilor cu caracter special, platite in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale;
d) venituri din indemnizatia sociala pentru pensionari acordata in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizatiei sociale pentru pensionari, aprobata prin Legea nr. 196/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) venituri din salarii si asimilate salariilor, definite conform art. 76 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate in „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate“, al carei termen de depunere, conform art. 147 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, este luna anterioara celei in care se efectueaza calculul drepturilor aferente lunii in care se plateste ajutorul financiar.

(3) Ajutorul financiar prevazut la alin. (1) se acorda in situatia in care veniturile cumulate prevazute la alin. (2) si realizate de aceeasi persoana sunt mai mici sau egale cu 2.000 de lei.

Articolul 2

Ajutorul financiar prevazut la art. 1 alin. (1) se plateste, din oficiu, in luna iulie 2022, prin casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale si se suporta din bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Roman de Informatii.

Articolul 3

(1) In cazul pensionarilor care beneficiaza de pensie de urmas, ajutorul financiar prevazut la art. (1) alin. (1) se acorda fiecarui urmas in parte.

(2) Ajutorul financiar se acorda in cuantumul integral prevazut la art. 1 alin. (1), chiar daca veniturile platite in luna iulie sunt aferente unei fractiuni de luna.

(3) In cazul pensionarilor care, in luna iulie 2022, incaseaza diferente de drepturi banesti, cuvenite si neincasate, aferente unor perioade anterioare lunii iulie, la determinarea plafonului prevazut la art. 1 alin. (1) nu se iau in considerare aceste drepturi.

Articolul 4

(1) Ajutorul financiar prevazut de prezenta ordonanta de urgenta se acorda pensionarilor si beneficiarilor de drepturi prevazute de legi cu caracter special, aflati in evidenta caselor teritoriale de pensii/caselor de pensii sectoriale, care au domiciliul in Romania.
(2) Persoanele care au locul de sedere/resedinta obisnuita in strainatate nu beneficiaza de ajutorul financiar prevazut la art. 1.

Articolul 5
(1) Casele de pensii organizate in cadrul sistemelor de asigurari sociale neintegrate sistemului public de pensii vor pune la dispozitia Casei Nationale de Pensii Publice toate informatiile necesare solicitate de aceasta, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(2) Casa Nationala de Pensii Publice pune la dispozitia caselor de pensii sectoriale informatiile solicitate de acestea, existente in evidenta proprie, in vederea aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta.

Articolul 6

(1) Ajutorul financiar prevazut la art. 1 alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea plafonului prevazut prin Hotararea Guvernului nr. 186/2009 privind aprobarea Programului pentru compensarea cu 90% a pretului de referinta al medicamentelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Ajutorul financiar prevazut la art. 1 alin. (1) nu se ia in calcul la stabilirea contributiei banesti individuale a asiguratilor care beneficiaza de bilete de tratament balnear, prin sistemul organizat si administrat de Casa Nationala de Pensii Publice.

Articolul 7

Ajutorul financiar nu se considera venit in intelesul art. 8 alin. (1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu se iau in calcul la stabilirea drepturilor prevazute de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legea nr. 226/2021 privind stabilirea masurilor de protectie sociala pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificarile ulterioare.

Articolul 8
(1) Ajutorul financiar prevazut la art. 1 nu este supus executarii silite prin poprire.
(2) Eventualele sume acordate cu titlu de ajutor financiar platite necuvenit se recupereaza in conditiile art. 179 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul public de pensii, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 114 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.

 

Citeste si: Incepand cu 1 iunie, MIPE va distribui voucherele sociale. Cine sunt beneficiarii?


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pensionarisprijin pentru romaniaajutor de stat


Data aparitiei: 03 Iunie 2022

Votati articolul "OUG 74/2022 - Ajutor de 700 de lei pentru pensionarii care au venituri sub 2.000 de lei":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X