email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea eronata a unei incasari. Cum se corecteaza erorile in contabilitate?

Inregistrarea eronata a unei incasari. Cum se corecteaza erorile in contabilitate?
incasareextras de contsoldfurnizor

Se poate intampla oricand sa faci o inregistrare eronata a unei incasari. Panica nu este cea mai buna solutie, asa ca este indicat sa inveti din timp cum se corecteaza erorile in contabilitate.
 

Am cerut ajutorul specialistului nostru pentru a rezolva un studiu de caz relevant pentru domeniul contabilitatii.

S-a efectuat o plata dubla in 02.04.2018. Banii au fost returnati in 03.04.2018. S-a facut o inregistrare gresita a extrasului, si anume 5121 x = 461. Cum poate sa faca un contabil corectia extrasului si mai exact corectia soldului la furnizor?
 

Inregistrare eronata a unei incasari: raspunsul specialistului

Ati platit dintr-o eroare de doua ori acelasi furnizor:

401/analitic    =          5121
401/analitic    =          5121

Furnizorul v-a returnat o parte din suma, dar ati inregistrat:
5121    =          461

Inregistrarea stornarii unei operatiuni contabile aferente exercitiului financiar curent se efectueaza fie prin corectarea cu semnul minus a operatiunii initiale (stornare in rosu), fie prin inregistrarea inversa a acesteia (stornare in negru), in functie de politica contabila si programele informatice utilizate, conform pct. 69 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014 cu modificarile si completarile ulterioare.
 

Deci corectia se va inregistra prin una dintre cele doua variante de mai jos:

Varianta 1:

Stornare in rosu:
5121    =          461      suma cu minus

Inregistrare corecta:
5121    =          401/analitic    suma cu plus

Varianta 2:

Stornare in negru:
461      =          5121    suma cu plus

Inregistrare corecta:
5121    =          401/analitic suma cu plus
 
Daca programul informatic nu va permite inregistrarea „5121=401/analitic suma cu plus”, puteti inregistra „401/analitic=5121 suma cu minus” pentru a evidentia sumele restituite de furnizor.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu – Economist.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
incasareextras de contsoldfurnizor


Data aparitiei: 10 Octombrie 2019

Votati articolul "Inregistrarea eronata a unei incasari. Cum se corecteaza erorile in contabilitate?":
Rating:

Nota: 4.2 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X