Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Normele privind supravegherea ONPCSB a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale

Data aparitiei: 22 Martie 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Normele privind supravegherea ONPCSB a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale
spalarea banilormonitorul oficialtranzactie

In Monitorul Oficial nr. 277 din 19 martie 2021 a aparut Hotararea 299/2021 pentru modificarea Normelor privind supravegherea de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 603/2011. 
 

Hotararea 299/2021 - norme ONPCSB: continutul actului normativ

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

ARTICOL UNIC

Normele privind supravegherea de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a modului de punere in aplicare a sanctiunilor internationale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 603/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 426 din 17 iunie 2011, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:

Articolul 2
Intra sub incidenta prezentelor norme urmatoarele categorii de persoane fizice si juridice:



a) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine, cu exceptia celor supravegheate si controlate de Banca Nationala a Romaniei si Autoritatea de Supraveghere Financiara potrivit prevederilor art. 27 si 28 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;

c) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;

d) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;

e) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. c) si d);

f) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;

g) furnizorii de portofele digitale;

h) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;

i) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele;

j) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;

k) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.

2. La articolul 4, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:

(2) Rapoartele prevazute la alin. (1) se vor transmite in forma prevazuta in Normele privind mecanismul de transmitere catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a rapoartelor prevazute la art. 18 din ordonanta de urgenta, ce vor fi aprobate prin ordin al presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

3. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
Articolul 6
In scopul asigurarii desfasurarii activitatii in conformitate cu cerintele ordonantei de urgenta, persoanele prevazute la art. 2 aplica masurile de cunoastere a clientelei, pentru a stabili daca aceasta include persoane sau entitati desemnate ori daca operatiunile derulate cu aceasta implica bunuri in sensul ordonantei de urgenta, inclusiv pe cele prevazute in reglementarile sectoriale emise in temeiul art. 59 din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.

 






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


X