email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor

Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor
masura 2schema de ajutorministerul fondurilor europene

Ordinul semnat de Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, prin care a fost aprobata alocarea de fonduri suplimentare pentru Masura 2 dedicata sprijinirii IMM-urilor afectate de criza COVID-19, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 654 din 1 iulie 2021.

Astfel, cele 241 de milioane de euro, aferente Masurii 3 care a fost anulata, vor fi utilizate pentru plata contractelor aferente proiectelor depuse de companii la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT).
 
Pasii urmatori vor fi semnarea actului aditional la contractul de finantare intre MIPE si MEAT dupa care vor putea fi efectuate platile catre antreprenori. Ministerul Fondurilor Europene estimeaza ca intreaga procedura va fi finalizata in cursul acestei saptamani.
 

Schema de ajutor de stat din 1 iulie 2021 – extras din document

Ajutorul de stat se acorda dupa cum urmeaza:

 

a) microgranturi in suma fixa pentru capital de lucru, in sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activitatii curente sub forma de suma forfetara, in sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014.

b) granturi pentru capital de lucru, in sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activitatii curente, sub forma de suma forfetara in sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014;

Durata si bugetul schemei

Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 31 decembrie 2021.

Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.007.031.250 euro, din care 850.000.000 euro FEDR si 157.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat impartit intre cele 2 masuri dupa cum urmeaza:

• Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;

• Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat.

Masura 1 - Microgrant in suma fixa

Valoarea maxima a ajutorului este echivalentul in lei al sumei de 2.000 euro/beneficiar de ajutor de stat, acordabil o singura data, intr-o singura transa, sub forma de cost unitar.

Beneficiarii de ajutor de stat ai masurii 1 sunt:

a) IMM-uri care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31.12.2019;

b) PFA/Intreprinderi individuale/Intreprinderi familiale, alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care desfasoara profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege si ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute;

c) persoanele fizice autorizate/cabinete medicale individuale din domeniul sanatatii, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular-anexa la cererea de finantare emis de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz.

Beneficiarii ajutorului de stat indeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 si urmatoarele criterii de eligibilitate specifice:

a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada cel putin a unui an calendaristic inainte de data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA/cabinete medicale individuale pentru care inceperea activitatii poate sa aiba loc pana la data de 1.02.2020;

b) au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la pct. 6.2. lit. a), care au fost infiintati in anul 2019, cu o cifra de afaceri mai mica de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculeaza prin inmultirea numarului de luni intregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, si a beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la pct. 6.2. lit. b) si c).

c) au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat mentionati la pct. 6.2 lit. b) si c);

d) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant.

Beneficiarii masurii 1 pot utiliza alocarile pentru sustinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract legal incheiat;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii si reparatii necesare activitatii curente de baza, cu exceptia serviciilor de consultanta, studiilor si altor categorii de servicii indirecte cu activitatea curenta;

e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV-2;

f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activitatii curente;
g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru reluarea activitatii curente pentru reluarea activitatilor economice;

h) cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.

Numarul estimat de beneficiari ai ajutorului de stat este de maximum 50.000.

Masura 2 - Grant pentru capital de lucru

Valoarea ajutorului se stabileste astfel:

a) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 5.000 si 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

b) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 13.501 si 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabileste in procent de 15% din cifra de afaceri si nu poate depasi suma de 150.000 euro;

c) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri cu echivalentul in euro de peste 1 milion euro, valoarea maxima a ajutorului este de 150.000 euro.


Beneficiarii masurii 2 sunt IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei, care indeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 si criteriile de eligibilitate specifice:

a) au obtinut certificat de situatii de urgenta in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare;

b) au inregistrat profit operational din activitatea curenta, in unul dintre ultimele doua exercitii financiare inainte de depunerea cererii de finantare pentru obtinerea grantului, potrivit situatiilor financiare depuse conform legii;

c) dispun de coparticipare la constituirea capitalului de lucru in procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizarii grantului pentru capital de lucru, potrivit prevederilor legale in vigoare;

d) mentin sau, dupa caz, suplimenteaza numarul de salariati fata de data depunerii cererii, pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii grantului.

Beneficiarii pot utiliza masura 2 pentru sustinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiarii prevazuti de prezenta schema de ajutor de stat;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract legal incheiat;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente, cu exceptia serviciilor de consultanta, studii si alte categorii de servicii indirecte;

e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV-2;

f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente;

g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare activitatii curente in mod direct in vederea reluarii activitatii curente a beneficiarului finantarii;

h) cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.

Numarul estimat de beneficiari este de maximum 100.500.

Criteriile de eligibilitate generale pentru beneficiarii care solicita finantare in cadrul masurilor prezentei scheme de ajutor de stat sunt urmatoarele:

a) nu se afla in dificultate la data de 31 decembrie 2019, in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din tratat, modificat si completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, ale Regulamentului de exceptare in bloc in sectorul agricultura (ABER) si Regulamentului de exceptare in bloc in sectorul pescuitului si acvaculturii (FIBER), cu exceptia PFA si CMI;

b) nu exista impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral, conform prevederilor legale in vigoare;

c) nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment.
 

Nu vor fi sprijinite in cadrul masurilor descrise in prezenta schema de ajutor de stat urmatoarele sectoare/tipuri de ajutoare:

a) activitati legate de fabricarea produselor din alcool, tutun, armament;

b) activitati de jocuri de noroc si pariuri.

 
Informatii de context:
Comisia Europeana a fost de acord cu alocarea temporara catre Masura 2 a fondurilor aferente Masurii 3, pana la reluarea acesteia cu fonduri din React EU, iar Guvernul a aprobat la sfarsitul lunii iunie o Ordonanta de Urgenta in acest sens.
 

de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masura 2schema de ajutorministerul fondurilor europene

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Iulie 2021


Votati articolul "Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Vanzare ambalaje reciclabile tva

Intrebare: buna ziua,
am urmatoarea situatie o firma engros vrea sa vanda ambalajele in care primeste marfa din china catre o firma colectoare de deseuri reciclabile intrebarea mea este se poate sa faca aceasta tranzactie si daca da, avand in vedere ca este platitoare de tva se aplica taxare inversa la facturare.
o alta nelamurire este legata de faptul ca in gestiune nu exista ambalaje, deci cum poate sa vanda ceva ce nu are in gestiune? va rog sa ma ajutati cu un sfat pentru a putea lamurii situatia cu administratorul firmei.
va multumesc

Raspuns: Nu puteti vinde ambalajele daca nu sunt inregistrate in gestiune. Inregistrarea se poate face in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Iulie 2021 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

  • Persoanele fizice care nu au declarat indemnizatiile de la stat vor fi impozitate din OFICIU de ANAF

    • Indemnizatiile acordate de stat, in contextul pandemiei, persoanelor fizice (PFA-uri, profesionisti, drepturi de autor) care si-au redus ori intrerupt activitatea trebuiau declarate in Declaratia unica.  In cazul persoanelor care nu au declarat si achitat impozitul aferent indemnizatiilor, ANAF are in plan impozitarea din oficiu, potrivit Ordinului nr. 1251/2021. Actul normativ a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 802 din 20 august 2021. Pentru ve...» citeste mai departe aici

  • Cota redusa de TVA de 5% se va aplica si pentru incalzirea locuintei din 2022

    • Romanii vor beneficia de reducerea cotei TVA pentru energia termica incepand de anul viitor, stabileste Legea nr. 196/2021 (M.O. 693 din 13 iulie 2021). Legea 196/2021 a adus mai multe modificari si completari Legii serviciului public de alimentare cu energie termica nr. 325/2006, pentru modificarea alin. (5) al art. 10 din Legea nr. 121/2014 privind eficienta energetica, dar si Codului fiscal.  Singura modificare fiscala introdusa prin n...» citeste mai departe aici

  • Masuri in domeniul registrului comertului - Legea 206/2021

    • Legea nr. 206/2021 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2020 privind masuri in domeniul registrului comertului a aparut in Monitorul nr. 715 din 20 iulie 2021. Iata care sunt noutatile introduse in activitatea registrului comertului prin Legea 206/2021.   Legea 206/2021 - registrul comertului: continutul actului normativ Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege. ARTICOL UNIC...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X