email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor

Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor
masura 2schema de ajutorministerul fondurilor europene

Ordinul semnat de Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, prin care a fost aprobata alocarea de fonduri suplimentare pentru Masura 2 dedicata sprijinirii IMM-urilor afectate de criza COVID-19, a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 654 din 1 iulie 2021.

Astfel, cele 241 de milioane de euro, aferente Masurii 3 care a fost anulata, vor fi utilizate pentru plata contractelor aferente proiectelor depuse de companii la Ministerul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului (MEAT).
 
Pasii urmatori vor fi semnarea actului aditional la contractul de finantare intre MIPE si MEAT dupa care vor putea fi efectuate platile catre antreprenori. Ministerul Fondurilor Europene estimeaza ca intreaga procedura va fi finalizata in cursul acestei saptamani.
 

Schema de ajutor de stat din 1 iulie 2021 – extras din document

Ajutorul de stat se acorda dupa cum urmeaza:

 

a) microgranturi in suma fixa pentru capital de lucru, in sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activitatii curente sub forma de suma forfetara, in sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014.

b) granturi pentru capital de lucru, in sensul art. 3 paragraful 1 din Regulamentul (UE) nr. 1.301/2013, modificat prin Regulamentul (UE) nr. 460/2020 pentru reluarea activitatii curente, sub forma de suma forfetara in sensul art. 67 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2014;

Durata si bugetul schemei

Schema se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, pana la 31 decembrie 2021.

Bugetul total alocat este echivalentul in lei a sumei de 1.007.031.250 euro, din care 850.000.000 euro FEDR si 157.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat impartit intre cele 2 masuri dupa cum urmeaza:

• Masura 1 - Microgrant in suma fixa, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 100.000.000 euro, din care 85.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 15.000.000 euro fonduri de la bugetul de stat;

• Masura 2 - Grant pentru capital de lucru, sub forma de cost unitar: echivalentul in lei al sumei de 907.031.250 euro, din care 765.000.000 euro fonduri europene nerambursabile, 142.031.250 euro fonduri de la bugetul de stat.

Masura 1 - Microgrant in suma fixa

Valoarea maxima a ajutorului este echivalentul in lei al sumei de 2.000 euro/beneficiar de ajutor de stat, acordabil o singura data, intr-o singura transa, sub forma de cost unitar.

Beneficiarii de ajutor de stat ai masurii 1 sunt:

a) IMM-uri care fac dovada prin situatiile financiare depuse ca nu detin salariati cu contract individual de munca la data de 31.12.2019;

b) PFA/Intreprinderi individuale/Intreprinderi familiale, alti profesionisti, astfel cum sunt reglementati de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicata, cu modificarile ulterioare, care desfasoara profesii liberale reglementate prin acte cu putere de lege si ONG-uri cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute;

c) persoanele fizice autorizate/cabinete medicale individuale din domeniul sanatatii, daca au fost implicate in transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea si tratamentul pacientilor diagnosticati cu COVID-19, care nu au beneficiat de stimulentul medical acordat in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor masuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a raspandirii coronavirusului COVID-19, pe perioada starii de urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 82/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. Dovada implicarii in activitatile legate de COVID-19, dar si pentru neacordarea stimulentului medical se face prin completarea unui formular-anexa la cererea de finantare emis de unitatea sanitara unde a prestat serviciul beneficiarul/directia de sanatate publica judeteana, dupa caz.

Beneficiarii ajutorului de stat indeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 si urmatoarele criterii de eligibilitate specifice:

a) au desfasurat activitate curenta/operationala pe perioada cel putin a unui an calendaristic inainte de data depunerii cererii de finantare, cu exceptia PFA/cabinete medicale individuale pentru care inceperea activitatii poate sa aiba loc pana la data de 1.02.2020;

b) au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la pct. 6.2. lit. a), care au fost infiintati in anul 2019, cu o cifra de afaceri mai mica de 5.000 euro, pentru care plafonul minim al cifrei de afaceri se calculeaza prin inmultirea numarului de luni intregi de activitate din anul 2019 cu suma de 415 euro, si a beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la pct. 6.2. lit. b) si c).

c) au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat mentionati la pct. 6.2 lit. b) si c);

d) isi mentin activitatea pe o perioada de cel putin 6 luni de la acordarea formei de sprijin sub forma de microgrant.

Beneficiarii masurii 1 pot utiliza alocarile pentru sustinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati potrivit contractelor incheiate;

c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract legal incheiat;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii si reparatii necesare activitatii curente de baza, cu exceptia serviciilor de consultanta, studiilor si altor categorii de servicii indirecte cu activitatea curenta;

e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV-2;

f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activitatii curente;
g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare pentru reluarea activitatii curente pentru reluarea activitatilor economice;

h) cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.

Numarul estimat de beneficiari ai ajutorului de stat este de maximum 50.000.

Masura 2 - Grant pentru capital de lucru

Valoarea ajutorului se stabileste astfel:

a) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 5.000 si 13.500 euro, valoarea grantului este de 2.000 euro;

b) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri aferenta anului 2019 cuprinsa intre 13.501 si 1.000.000 euro, valoarea grantului se stabileste in procent de 15% din cifra de afaceri si nu poate depasi suma de 150.000 euro;

c) pentru IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei cu cifra de afaceri cu echivalentul in euro de peste 1 milion euro, valoarea maxima a ajutorului este de 150.000 euro.


Beneficiarii masurii 2 sunt IMM-urile cu domeniile de activitate eligibile din anexa nr. 2/ONG-urile care desfasoara activitati in domeniul educatiei, care indeplinesc criteriile generale de eligibilitate de la pct. 6.10 si criteriile de eligibilitate specifice:

a) au obtinut certificat de situatii de urgenta in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare, cu modificarile ulterioare;

b) au inregistrat profit operational din activitatea curenta, in unul dintre ultimele doua exercitii financiare inainte de depunerea cererii de finantare pentru obtinerea grantului, potrivit situatiilor financiare depuse conform legii;

c) dispun de coparticipare la constituirea capitalului de lucru in procent de minimum 15% din valoarea grantului la data utilizarii grantului pentru capital de lucru, potrivit prevederilor legale in vigoare;

d) mentin sau, dupa caz, suplimenteaza numarul de salariati fata de data depunerii cererii, pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii grantului.

Beneficiarii pot utiliza masura 2 pentru sustinerea unor cheltuieli de tipul:

a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiarii prevazuti de prezenta schema de ajutor de stat;

b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract legal incheiat;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente, cu exceptia serviciilor de consultanta, studii si alte categorii de servicii indirecte;

e) cheltuieli privind echipamentele de protectie medicala, inclusiv materiale de dezinfectie pentru protectia impotriva raspandirii virusului SARS-CoV-2;

f) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente;

g) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii, tehnologii, dotari independente necesare activitatii curente in mod direct in vederea reluarii activitatii curente a beneficiarului finantarii;

h) cheltuieli cu plata unor datorii la bugetul de stat.

Numarul estimat de beneficiari este de maximum 100.500.

Criteriile de eligibilitate generale pentru beneficiarii care solicita finantare in cadrul masurilor prezentei scheme de ajutor de stat sunt urmatoarele:

a) nu se afla in dificultate la data de 31 decembrie 2019, in sensul prevederilor art. 2 pct. 18 din Regulamentul (UE) nr. 651/2014 al Comisiei din 17 iunie 2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piata interna in aplicarea art. 107 si 108 din tratat, modificat si completat prin Regulamentul (UE) nr. 1.084/2017, ale Regulamentului de exceptare in bloc in sectorul agricultura (ABER) si Regulamentului de exceptare in bloc in sectorul pescuitului si acvaculturii (FIBER), cu exceptia PFA si CMI;

b) nu exista impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat ce nu au fost executate si recuperate integral, conform prevederilor legale in vigoare;

c) nu sunt supusi concordatului preventiv, procedurilor de lichidare, insolventa sau faliment.
 

Nu vor fi sprijinite in cadrul masurilor descrise in prezenta schema de ajutor de stat urmatoarele sectoare/tipuri de ajutoare:

a) activitati legate de fabricarea produselor din alcool, tutun, armament;

b) activitati de jocuri de noroc si pariuri.

 
Informatii de context:
Comisia Europeana a fost de acord cu alocarea temporara catre Masura 2 a fondurilor aferente Masurii 3, pana la reluarea acesteia cu fonduri din React EU, iar Guvernul a aprobat la sfarsitul lunii iunie o Ordonanta de Urgenta in acest sens.
 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
masura 2schema de ajutorministerul fondurilor europene


Data aparitiei: 06 Iulie 2021

Votati articolul "Ordinul pentru alocarea de fonduri suplimentare Masurii 2 de sprijin pentru IMM este in Monitor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X