Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat un nou proiect de Hotarare de Guvern pentru aprobarea metodologiei privind recunoasterea competentelor profesionale dobandite de auditorii interni din sectorul public si pentru modificarea Hotararii de Guvern nr. 1259/2012 pentru aprobarea Normelor privind coordonarea si desfasurarea proceselor de atestare nationala si de pregatire profesionala continua a auditorilor interni din sectorul public si a persoanelor fizice.
Vom reda mai jos cele mai importante informatii din proiectul referitor la atestarea auditorilor interni din sectorul public.
Recunoasterea competentelor profesionale dobandite de auditorii interni din sectorul public se realizeaza prin verificarea cunostintelor dobandite in domeniile prevazute de art. 20 alin. 3 din Legea nr. 672/2002, prin testare tip grila.
Ministerul Finantelor Publice prin Unitatea centrala de armonizare pentru auditul public intern coordoneaza procesul de atestare a auditorilor interni din sectorul public.
Secretariatul tehnic al Comisiei de atestare si al Comisiei de solutionare a contestatiilor este asigurat de Scoala de Finante Publice si Vama din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
Comisia de atestare asigura realizarea activitatilor de organizare si desfasurare a probei scrise, precum si cele privind prelungirea valabilitatii, suspendarea sau incetarea suspendarii certificatului de atestare.
ATENTIE!
Certificatul de atestare se elibereaza daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a) experienta profesioanala de minimum un an;
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
b) probitate profesionala confirmata prin doua recomandari din partea unor auditori interni sau specialisti in domeniu, cu experienta de minimum 5 ani in activitatea publica;
c) in urma procesului de recunoastere a competentelor profesionale, prin verificarea cunostintelor prin testare tip grila, auditorul intern a obtinut la proba scrisa calificativul Admis, in conditiile prezentei metodologii.
Domeniile pentru care se face dovada detinerii de cunostinte sunt: audit intern, management, contabilitate, finante publice, tehnologia informatiei si drept.
Consultati in intregime textul proiectului de hotarare de Guvern si cel al notei de fundamentare.