Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate

Modificari aduse de Ordinul 3.055: Venituri si Cheltuieli

Data actualizarii: 08 Martie 2010
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ordinul 3055venituricheltuielicontul 609contul 709

 

 

Veniturile constituie cresteri ale beneficiilor economice inregistrate pe parcursul perioadei contabile, sub forma de intrari sau cresteri ale activelor ori reduceri ale datoriilor, care se concretizeaza in cresteri ale capitalurilor proprii, altele decat cele rezultate din contributii ale actionarilor.

Cheltuielile constituie diminuari ale beneficiilor economice inregistrate pe parcursul perioadei contabile sub forma de iesiri sau scaderi ale valorii activelor ori cresteri ale datoriilor, care se concretizeaza in reduceri ale capitalurilor proprii, altele decat cele rezultate din distribuirea acestora catre actionari.

Clasificare:

1. venituri si cheltuieli de exploatare
2. venituri si cheltuieli financiare
3. venituri si cheltuieli extraordinare

Pentru a stabili daca un eveniment sau o tranzactie se delimiteaza clar de activitatile curente ale entitatii, se are in vedere, mai degraba, natura elementului sau a tranzactiei aferente activitatii desfasurate in mod curent de entitate, decat frecventa cu care se astepta ca aceste evenimente sa aiba loc.

Prin urmare, un eveniment sau o tranzactie poate fi extraordinara pentru o entitate, dar nu si pentru o alta, datorita diferentelor dintre activitatile curente ale acelor entitati.

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

 

De exemplu, pierderile rezultate in urma unui cutremur sau unui alt dezastru natural pot fi calificate de catre majoritatea entitatilor ca elemente extraordinare. De asemenea, exproprierea activelor este un eveniment extraordinar.

Cu exceptia cazului in care veniturile si cheltuielile incadrate la „Venituri extraordinare” si „Cheltuieli extraordinare” sunt nesemnificative pentru evaluarea rezultatelor, in notele explicative trebuie prezentate explicatii despre valoarea si natura acestora. Aceeasi prevedere se aplica veniturilor si cheltuielilor legate de un alt exercitiu financiar. De asemenea, entitatile trebuie sa prezinte in notele explicative proportia in care impozitul pe profit afecteaza „Profitul sau pierderea din activitatea curenta” si „Profitul sau pierderea din activitatea extraordinara”.

Conturile sintetice de venituri si de cheltuieli se pot dezvolta pe conturi analitice, in functie de necesitatile impuse de anumite reglementari sau potrivit necesitatilor proprii ale entitatii.

Conturi noi de venituri si cheltuieli

Reducerile comerciale primite ulterior facturarii, respectiv acordate ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera, se evidentiaza distinct in contabilitate (contul 609 "Reduceri comerciale primite", respectiv contul 709 "Reduceri comerciale acordate"), pe seama conturilor de terti.

Contul 609 "Reduceri comerciale primite" are functie de pasiv spre deosebire de restul conturilor din clasa 6 "Conturi de cheltuieli", care sunt conturi cu functie de activ.

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

Contul 609 "Reduceri comerciale primite"

La sfarsitul perioadei, soldul acestor conturi se transfera asupra contului de profit si pierdere (121). Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta reducerilor comerciale primite ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera.

In creditul contului 609 "Reduceri comerciale primite" se inregistreaza:

- valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturarii (401).

Contul 709 "Reduceri comerciale acordate" reprezinta o exceptie a conturilor din clasa 7 intrucat are functie de activ spre deosebire de restul conturilor ce apartin acestei clase care sunt conturi de pasiv.

La sfarsitul perioadei, soldul acestor conturi se transfera asupra contului de profit si pierdere (121).

Contul 709 "Reduceri comerciale acordate"

Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii, indiferent de perioada la care se refera.

In debitul contului 709 "Reduceri comerciale acordate" se inregistreaza:

- valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii (411).

Reducerile comerciale si reducerile financiare

Reducerile comerciale pot fi, de exemplu:

a) rabaturile - se primesc pentru defecte de calitate si se practica asupra pretului de vanzare;

b) remizele - se primesc in cazul vanzarilor superioare volumului convenit sau daca cumparatorul are un statut preferential; si

c) risturnele - sunt reduceri de pret calculate asupra ansamblului tranzactiilor efectuate cu acelasi tert, in decursul unei perioade determinate.

Reducerile comerciale acordate de furnizor si inscrise pe factura de achizitie ajusteaza in sensul reducerii costul de achizitie al bunurilor.

Reducerile financiare sunt sub forma de sconturi de decontare acordate pentru achitarea datoriilor inainte de termenul normal de exigibilitate. Reducerile financiare primite de la furnizor reprezinta venituri ale perioadei indiferent de perioada la care se refera (contul 767 "Venituri din sconturi obtinute"). La furnizor, aceste reduceri acordate reprezinta cheltuieli ale perioadei, indiferent de perioada la care se refera (contul 667 "Cheltuieli privind sconturile acordate").

Venituri

In categoria veniturilor se includ atat sumele sau valorile incasate sau de incasat in nume propriu din activitati curente, cat si castigurile din orice alte surse. Castigurile reprezinta cresteri ale beneficiilor economice care pot aparea sau nu ca rezultat din activitatea curenta, dar nu difera ca natura de veniturile din aceasta activitate. In contul de profit si pierdere, castigurile sunt prezentate, de regula, la valoarea neta, exclusiv cheltuielile aferente, la elementul "Alte venituri din exploatare".

In Ordinul nr. 3.055 se adauga noi exemple de venituri din activitati curente (redevente, chirii, subventii), largindu-se astfel plaja exemplelor veniturilor din activitati curente.

Veniturile din activitati curente se pot regasi sub diferite denumiri, cum ar fi: vanzari, prestari de servicii, comisioane, redevente, chirii, subventii, dobanzi, dividende.

Ordinul aduce de asemenea si o clarificare cu privire la modul de inregistrare a sumelor colectate de o entitate in numele unor terte parti nu reprezinta venit din activitatea curenta:

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

„Sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite.”

In ceea ce priveste clasificarea veniturilor ca fiind aferente activitatii de exploatare se aduc clarificari cu privire la tipul de venituri incluse in aceasta categorie. Astfel, ordinul stabileste clar ca si veniturile realizate din vanzarea de locuinte se considera a fi venituri din vanzarea de produse si marfuri, executari de lucrari si prestari de servicii, pentru entitatile ce au ca activitate principala obtinerea si vanzarea de locuinte, respectiv, in acest caz este subliniat caracterul de marfa ale acestor bunuri care in restul cazurilor sunt considerate mijloace fixe. Prin aceasta clarificare se elimina si posibilitatea de a incadra venitul din vanzare ca si alt venit din exploatare.

Tot pentru clarificare, in cadrul veniturilor de exploatare se adauga si veniturile aferente costului serviciilor in curs de executie, in plus fata de cel al produselor.

Nu in ultimul rand, este detaliata compunerea altor venituri din exploatare, fara insa a se limita la cele mentionate, prin adaugarea penalitatilor contractuale, datoriilor prescrise, scutite sau anulate potrivit legii, pentru a nu fi incadrate incorect la venituri extraordinare ca urmare a caracterului lor intamplator.

256 - (1) Veniturile din exploatare cuprind:

a) venituri din vanzarea de produse si marfuri, precum si prestari de servicii. In aceasta categorie se includ si veniturile realizate din vanzarea de locuinte de catre entitatile ce au ca activitate principala obtinerea si vanzarea de locuinte.

Veniturile se recunosc la valoarea integrala, inclusiv in cazul in care entitatea practica programe de fidelizare a clientilor. In acest caz, pentru contravaloarea punctelor cadou acordate clientilor ca parte a unei tranzactii de vanzare de bunuri, prestare de servicii sau a altor forme similare de stimulare, si care pot fi folosite in viitor de client pentru a obtine bunuri sau servicii gratuite sau la pret redus, sub rezerva indeplinirii unor eventuale conditii suplimentare, entitatea inregistreaza in contabilitate un provizion;

b) venituri aferente costului productiei, reprezentand variatia in plus (crestere) sau in minus (reducere) dintre valoarea la cost de productie efectiv a stocurilor de produse si servicii in curs de executie de la sfarsitul perioadei si valoarea stocurilor initiale ale produselor si serviciilor in curs de executie, neluand in calcul ajustarile pentru depreciere reflectate;

c) venituri din productia de imobilizari, reprezentand costul lucrarilor efectuate de entitate pentru ea insasi, care se inregistreaza ca imobilizari corporale si necorporale;

d) venituri din subventii de exploatare, reprezentand subventiile pentru acoperirea diferentelor de pret si pentru acoperirea pierderilor, precum si alte subventii de care beneficiaza entitatea;

e) alte venituri din exploatarea curenta, cuprinzand veniturile din creante recuperate, penalitati contractuale, datorii prescrise, scutite sau anulate potrivit legii, precum si alte venituri din exploatare.”

Recunoasterea veniturilor

Recunoasterea veniturilor din vanzarea bunurilor:

Veniturile din vanzarea bunurilor se recunosc in momentul in care sunt indeplinite urmatoarele conditii:

a) entitatea a transferat cumparatorului riscurile si avantajele semnificative care decurg din proprietatea asupra bunurilor;

b) entitatea nu mai gestioneaza bunurile vandute la nivelul la care ar fi facuto, in mod normal, in cazul detinerii in proprietate a acestora si nici nu mai detine controlul efectiv asupra lor;

c) marimea veniturilor poate fi evaluata in mod credibil;

d) este probabil ca beneficiile economice asociate tranzactiei sa fie generate catre entitate; si

e) costurile tranzactiei pot fi evaluate in mod credibil.

O alta prevedere noua a Ordinului 3.055 este aceea conform careia promisiunea de vanzare nu genereaza contabilizarea de venituri, acestea putand fi inregistrate numai daca sunt indeplinite cele 5 conditii mentionate anterior.

Tot pentru clarificare, in Ordinul 3.055 sunt adaugate cateva lamuriri cu privire la momentul in care se considera a avea loc livrarea de bunuri in cazul:

  • consignatiei:

Pentru bunurile livrate in baza unui contract de consignatie, se considera ca livrarea bunurilor de la consignant la consignatar are loc la data la care bunurile sunt livrate de consignatar clientilor sai.”

Exemplu

S.C. „CONSIG” S.R.L. primeste de la S.C. „PROD” S.R.L., neplatitoare de T.V.A., un birou, in valoare de 600 lei, si de la un deponent persoana fizica Ionescu o rochie de mireasa in valoare de 1.200 lei. Consignatarul practica un comision unitar de 15%.

Intrarea marfurilor in gestiunea CONSIG se face pe baza avizului de expeditie de la PROD si a bonului de primire de la Ionescu (in loc de contul 8033 se mai poate folosi si contul 8038 – Alte valori in afara bilantului):

Extracontabil

8033 =

„Valori materiale primite

in pastrare sau custodie”

1.800,00

Calculul pretului de vanzare cu amanuntul:

Ø Biroul va fi vandut cu pretul de vanzare de 707,10 lei, obtinut astfel:

= 600 lei + 90 lei + 17,10 lei

Val. produs Comision TVA comision

Ø Rochia de mireasa va fi vanduta cu pretul de vanzare de 1.414, 20 lei, obtinut astfel:

= 1.200 lei + 180 lei + 34,20 lei

Val. produs Comision TVA comision

Vanzarea bunurilor:

5311

„Casa in lei”

= %

707

„Venituri din vanzari de marfuri”

4427

„T.V.A. colectata”

2.121,30

2.070,00

51,30

In urma notificarii vanzarii, consignantul PROD emite factura. Consignatarul inregistreaza intrarea de marfuri,

371

„Marfuri”

= %

401

„Furnizori” cu analitic pt. PROD

462

„Creditori diversi” cu analitic pt. Ionescu

1.800,00

600,00

1.200,00

Apoi se inregistreaza adaosul comercial si T.V.A. neexigibila:

371

„Marfuri”

= %

378

„Diferente de pret la marfuri”

4428

„T.V.A. neexigibila”

322,30

270,00

51,30

Concomitent, intrucat vanzarea a fost efectuata, se inregistreaza descarcarea de gestiune:

%

607

„Cheltuieli privind marfurile”

378

„Diferente de pret la marfuri”

4428

„T.V.A. neexigibila”

= 371

„Marfuri”

2.121,30

1.800,00

270,00

51,30

Precum si descarcarea contului extracontabil:

8033

„Valori materiale primite in pastrare sau custodie”

1.800,00

Achitarea pretului cerut de catre consignanti:

%

401

„Furnizori” cu analitic pt. PROD

462

„Creditori diversi” cu analitic pt. Ionescu

= 5311

„Casa in lei”

1.800,00

600,00

1.200,00

Notele contabile ce trebuie inregistrate de catre PROD:

Bunurile predate in regim de consignatie se evidentiaza in contul 357 „Marfuri aflate la terti":

357

„Marfuri aflate la terti”

= 371

„Marfuri”

600,00

La momentul primirii notificarii de vanzare de la CONSIG, acesteia din urma i se emite factura:

411

„Clienti”

= 707

„Venituri din vanzari de marfuri”

600,00

Si concomitent, se va descarca gestiunea:

371

„Marfuri”

607

„Cheltuieli privind marfurile”

= 357

„Marfuri aflate la terti”

= 371

„Marfuri”

600,00

400,00*

*Am presupus ca in contabilitatea PROD marfurile aveau un cost de 400 lei.

  • bunurilor transmise in vederea testarii sau a verificarii conformitatii:

Pentru bunurile transmise in vederea testarii sau a verificarii conformitatii, se considera ca transferul proprietatii bunurilor a avut loc la data acceptarii bunurilor de catre beneficiar. Bunurile transmise in vederea verificarii conformitatii sunt bunurile oferite de furnizor clientilor, acestia avand dreptul fie sa le achizitioneze fie, sa le returneze furnizorului. Contractul aferent bunurilor livrate in vederea testarii este un contract provizoriu prin care vanzarea efectiva a bunurilor este conditionata de obtinerea de rezultate satisfacatoare in urma testarii de catre clientul potential, testare ce are scopul de a stabili ca bunurile au caracteristicile solicitate de clientul respectiv.”

  • transferului proprietatii bunurilor in cazul stocurilor la dispozitia clientului.

Pentru stocurile la dispozitia clientului, se considera ca transferul proprietatii bunurilor are loc la data la care clientul intra in posesia bunurilor. Stocurile la dispozitia clientului reprezinta o operatiune potrivit careia furnizorul transfera regulat bunuri intr-un depozit propriu sau intr-un depozit al clientului, prin care transferul proprietatii bunurilor intervine, potrivit contractului, la data la care clientul scoate bunurile din depozit, in principal pentru a le utiliza in procesul de productie.”

Recunoasterea veniturilor din prestarea de servicii:

Veniturile din prestari de servicii se inregistreaza in contabilitate pe masura efectuarii acestora.

a) Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrari si orice alte operatiuni care nu pot fi considerate livrari de bunuri.

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

Ordinul 3.055 clarifica modul de inregistrare a veniturilor pe parcursul unui proiect pentru a evita inregistrarea in totalitate a veniturilor la data finalizarii proiectului in timp ce cheltuielile ar fi fost inregistrate pe tot parcursul acestuia.

„Contravaloarea lucrarilor nereceptionate de beneficiar pana la sfarsitul perioadei se evidentiaza la cost, in contul 332 "Servicii in curs de executie", pe seama contului 712 "Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie".”

De asemenea se stabilesc norme clare cu privire documentatia necesara pentru determinarea stadiului de executie a lucrarii dar si cum sunt recunoscute veniturile in cazul lucrarilor de constructii.

„In cazul lucrarilor de constructii, recunoasterea veniturilor se face pe baza actului de receptie semnat de beneficiar, prin care se certifica faptul ca executantul si-a indeplinit obligatiile in conformitate cu prevederile contractului si ale documentatiei de executie.”

„Stadiul de executie al lucrarii se determina pe baza de situatii de lucrari care insotesc facturile, procese-verbale de receptie sau alte documente care atesta stadiul realizarii si receptia serviciilor prestate.”

Exemplu

SC Constructii SRL presteaza servicii de constructii montaj catre SC Client SRL, incepand cu luna martie 2010. Furnizorul trebuie sa amenajeze sediului clientului pana la data de 30 aprilie 2010. Contravaloare servicii facturate: 50.000 lei + TVA

In vederea indeplinirii contractului furnizorul aloca in totalitate unul dintre salariati, al carui stat lunar este urmatorul:

Salariu

2100

Contributiile salariatului

Somaj salariat

11

CAS salariat

221

CASS salariat

116

Impozit pe salariu

261

Contributiile unitatii

Somaj unitate

11

CAS unitate

378

CASS unitate

109

Fond de risc

9

Fond de garantare

5

Concedii si indemnizatii

18

Comision ITM

16

De asemenea, furnizorul contracteaza un subcontractor caruia ii plateste o suma de 5000 Ron + TVA.

In vederea prestarii serviciului, furnizorul isi achizitioneaza unelte in valoare de 1500 Ron si materiale in valoare de 12.000 Ron.

Inregistrari luna martie 2010:

  1. inregistrare salariu:

Salariu

641 = 421

2,100

Contributiile salariatului

Somaj salariat

421 = 4372

11

CAS salariat

421 = 4312

221

CASS salariat

421 = 4314

116

Impozit pe salariu

421 = 444

261

Contributiile unitatii

Somaj unitate

6452 = 4371.1

11

CAS unitate

6451 = 4311.1

378

CASS unitate

6453 = 4313.1

109

Fond de risc

6451 = 4311.2

9

Fond de garantare

6452 = 4371.2

5

Concedii si indemnizatii

6453 = 4313.2

18

Comision ITM

635 = 447

16

Total cheltuieli cu salarii: 2.645 Ron

  1. inregistrare factura subcontractor

% = 401 5.950

628 5.000

4426 950

  1. inregistrare materiale consumabile conform bon de consum: 7500 si dare in consum obiecte de inventar

6028 = 3028 7.500

603 = 303 1.500

  1. inregistrarea lucrarii nereceptionate de catre client:

332 = 712 16.645 (= 2.645 + 5.000 + 7.500 + 1.500)

Inregistrari luna aprilie 2010:

  1. inregistrare salariu:

Salariu

641 = 421

2,100

Contributiile salariatului

Somaj salariat

421 = 4372

11

CAS salariat

421 = 4312

221

CASS salariat

421 = 4314

116

Impozit pe salariu

421 = 444

261

Contributiile unitatii

Somaj unitate

6452 = 4371.1

11

CAS unitate

6451 = 4311.1

378

CASS unitate

6453 = 4313.1

109

Fond de risc

6451 = 4311.2

9

Fond de garantare

6452 = 4371.2

5

Concedii si indemnizatii

6453 = 4313.2

18

Comision ITM

635 = 447

16

Total cheltuieli cu salarii: 2.645 Ron

  1. inregistrare factura subcontractor

% = 401 5.950

628 5.000

4426 950

  1. inregistrare materiale consumabile conform bon de consum: 4.500

6028 = 3028 7.500

  1. stornare inregistrarea lucrarii nereceptionate de catre client:

332 = 712 - 16.645 (= -(2.645 + 5.000 + 7.500 + 1.500))

5. la data de 30 aprilie 2010 se preda lucrarea catre client pe baza de proces verbal si se intocmeste factura:

b) Recunoasterea veniturilor din redevente, chirii, dobanzi si dividende

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

Veniturile din redevente, chirii, dobanzi si dividende se recunosc astfel:

a) dobanzile se recunosc periodic, in mod proportional, pe masura generarii venitului respectiv, pe baza contabilitatii de angajamente;

b) redeventele si chiriile se recunosc pe baza contabilitatii de angajamente, conform contractului;

c) dividendele se recunosc atunci cand este stabilit dreptul actionarului de a le incasa.”

Cheltuieli

Contabilitatea cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, dupa natura lor, astfel:

a) cheltuieli de exploatare, care cuprind:

- cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile; costul de achizitie al obiectelor de inventar consumate; costul de achizitie al materialelor nestocate, trecute direct asupra cheltuielilor; contravaloarea energiei si apei consumate; valoarea animalelor si pasarilor; costul marfurilor vandute si al ambalajelor;

- cheltuieli cu serviciile executate de terti, redevente, locatii de gestiune si chirii; prime de asigurare; studii si cercetari; cheltuieli cu alte servicii executate de terti (colaboratori); comisioane si onorarii; cheltuieli de protocol, reclama si publicitate; transportul de bunuri si personal; deplasari, detasari si transferari; cheltuieli postale si taxe de telecomunicatii, servicii bancare si altele;

- cheltuieli cu personalul (salariile, asigurarile si protectia sociala si alte cheltuieli cu personalul, suportate de entitate);

- alte cheltuieli de exploatare ( cheltuielile legate de protejarea mediului inconjurator, aferente perioadei; pierderi din creante si debitori diversi; despagubiri, amenzi si penalitati; donatii, sponsorizari si alte cheltuieli similare; cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capital; creante prescrise potrivit legii; certificatele de emisii de gaze cu efect de sera achizitionate potrivit legislatiei in vigoare si ale caror costuri pot fi determinate, aferente perioadei curente etc.);

b) cheltuieli financiare, care cuprind: pierderi din creante legate de participatii; cheltuieli privind investitiile financiare cedate; diferentele nefavorabile de curs valutar; dobanzile privind exercitiul financiar in curs; sconturile acordate clientilor; pierderi din creante de natura financiara si altele;

c) cheltuieli extraordinare (calamitati si alte evenimente extraordinare).”

Ordinul aduce clarificari suplimentare cu privire la tipurile de cheltuieli care pot fi incadrate ca si „alte cheltuieli de exploatare” pentru ca nu cumva, ca urmare a caracterului intamplator a acestora sa fie inregistrate eronat ca si cheltuieli extraordinare.

Cheltuielile efectuate de entitati pentru realizarea instalatiilor in vederea asigurarii utilitatilor (apa, energie electrica, gaze) necesare functionarii se inregistreaza in functie de natura acestora, pe cheltuieli ale perioadei, atunci cand in contractele incheiate cu furnizorii de utilitati este prevazut ca acestea urmeaza sa treaca in proprietatea prestatorului serviciului sau lucrarii respective.

Explicatii oferite de Specialistii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010
Mergeti pe mana a 15 ani de experienta
Detalii Click Aici

In toate cazurile se vor avea in vedere clauzele cuprinse in contractele incheiate intre parti.






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X