email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inregistrarile in contabilitate in cazul refacturarii cheltuielilor de subinchiriere

OMFP 3055/2009refacturareTVAinregistrari contabile

Valabil la 25.08.2011

Se prezinta situatia in care o societate subinchiriaza unei alte societati. Prin contract a fost stabilit ca refacturarea chiriei si a utilitatilor sa se faca la aceeasi valoare. Care vor fi inregistrarile contabile pentru refacturarea cheltuielilor cu chiria si utilitatile? De asemenea, trebuie notat faptul ca societatea care inchiriaza initial emite factura de chirie si de utilitati catre a doua societate care, la randul ei, emite factura catre societatea careia ii subinchiriaza spatiul.

Data fiind situatia, ar trebui observata modalitatea in care poate fi aplicata prevederea de la pct. 253 alin. (2) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea, pentru platile in numele unui tert, cu inregistrarea sumelor in conturi de debitori si creditori, avand in vedere prevederea normativa de mai jos: "Sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite."
 
Reiese astfel din dispozitia amintita ca factura initiala cu utilitatile si chiria ar fi fost emisa direct catre persoana ce a subinchiriat, iar plata s-ar fi facut in contul firmei, sumele colectate, urmand ca aceasta sa achite mai departe suma proprietarului, caz in care se preteaza conturile de terti (debitori si creditori) si nu sunt afectate conturile de cheltuieli si venituri.
 
Insa in cazul in care factura de chirie este emisa pe numele societatii care subinchiriaza si care refactureaza mai departe catre noul chirias, se considera ca sumele se vor regasi in veniturile si cheltuielile perioadei,  astfel ca inregistrarea se va face utilizand simbolurile aferente fiecarei cheltuieli refacturate, dupa natura acesteia.
 
Exemplu:
Inregistrari contabile:
612 "Cheltuieli cu chirii " = 401 "Furnizori"
605 "Cheltuilei cu energia si apa" = 401 "Furnizori"
611 "Chletuieli cu reparatii " = 401 "Furnizori"
 
Din punctul de vedere al TVA, se considera ca se aplica structura de comisionar, cu facturare "in oglinda" conform celor 6 exemple de refacturare, redate de legiuitor, adoptate de normele metodologice pentru art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal.
 
In principiu se va deduce TVA de pe factura initiala de achizitii si va fi colectat TVA la refacturare catre cel ce a efectuat sub inchirierea. De la caz la caz se va analiza si daca locul prestarii serviciului refacturat nu este in Romania si nu se impune facturarae cu TVA, avand in vedere prevederile de la art. 133 din Codul fiscal.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009refacturareTVAinregistrari contabile


Data aparitiei: 24 August 2011

Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile in contabilitate in cazul refacturarii cheltuielilor de subinchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X