email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Inregistrarile in contabilitate in cazul refacturarii cheltuielilor de subinchiriere

OMFP 3055/2009refacturareTVAinregistrari contabile

Valabil la 25.08.2011

Se prezinta situatia in care o societate subinchiriaza unei alte societati. Prin contract a fost stabilit ca refacturarea chiriei si a utilitatilor sa se faca la aceeasi valoare. Care vor fi inregistrarile contabile pentru refacturarea cheltuielilor cu chiria si utilitatile? De asemenea, trebuie notat faptul ca societatea care inchiriaza initial emite factura de chirie si de utilitati catre a doua societate care, la randul ei, emite factura catre societatea careia ii subinchiriaza spatiul.

Data fiind situatia, ar trebui observata modalitatea in care poate fi aplicata prevederea de la pct. 253 alin. (2) din OMFP 3055/2009, privind contabilitatea, pentru platile in numele unui tert, cu inregistrarea sumelor in conturi de debitori si creditori, avand in vedere prevederea normativa de mai jos: "Sumele colectate de o entitate in numele unor terte parti, inclusiv in cazul contractelor de agent, comision sau mandat comercial incheiate potrivit legii, nu reprezinta venit din activitatea curenta, chiar daca din punct de vedere al TVA persoanele care actioneaza in nume propriu sunt considerate cumparatori revanzatori. In aceasta situatie, veniturile din activitatea curenta sunt reprezentate de comisioanele cuvenite."
 
Reiese astfel din dispozitia amintita ca factura initiala cu utilitatile si chiria ar fi fost emisa direct catre persoana ce a subinchiriat, iar plata s-ar fi facut in contul firmei, sumele colectate, urmand ca aceasta sa achite mai departe suma proprietarului, caz in care se preteaza conturile de terti (debitori si creditori) si nu sunt afectate conturile de cheltuieli si venituri.
 
Insa in cazul in care factura de chirie este emisa pe numele societatii care subinchiriaza si care refactureaza mai departe catre noul chirias, se considera ca sumele se vor regasi in veniturile si cheltuielile perioadei,  astfel ca inregistrarea se va face utilizand simbolurile aferente fiecarei cheltuieli refacturate, dupa natura acesteia.
 
Exemplu:
Inregistrari contabile:
612 "Cheltuieli cu chirii " = 401 "Furnizori"
605 "Cheltuilei cu energia si apa" = 401 "Furnizori"
611 "Chletuieli cu reparatii " = 401 "Furnizori"
 
Din punctul de vedere al TVA, se considera ca se aplica structura de comisionar, cu facturare "in oglinda" conform celor 6 exemple de refacturare, redate de legiuitor, adoptate de normele metodologice pentru art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal.
 
In principiu se va deduce TVA de pe factura initiala de achizitii si va fi colectat TVA la refacturare catre cel ce a efectuat sub inchirierea. De la caz la caz se va analiza si daca locul prestarii serviciului refacturat nu este in Romania si nu se impune facturarae cu TVA, avand in vedere prevederile de la art. 133 din Codul fiscal.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OMFP 3055/2009refacturareTVAinregistrari contabile

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 24 August 2011


Votati articolul "Studiu de caz: Inregistrarile in contabilitate in cazul refacturarii cheltuielilor de subinchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 24 August 2011 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • SAF-T 2022. Ghid de raportare corecta - scapa de amenzi si controale neprevazute!

    • SAF-T reprezinta cea mai importanta transformare prin care a trecut sistemul fiscal din Romania pana acum. Firma dvs. va fi ca o carte deschisa pentru ANAF! Nu va mai fi nevoie de inspectii fiscale la sediul dvs. si de controale inopinate. Inspectorii vor sta in birourile lor si, din cateva clicuri, vor verifica tot ce e de verificat: TVA, impozit pe profit, contributii salariale etc. Si, desigur, daca vor gasi nereguli, vor aplica sanctiuni &n...» citeste mai departe aici

  • Cum a modificat Ordinul 237/2022 Declaratia 100: tabel comparativ

    • Prin Ordinul nr. 237/2022 a fost modificata Declaratia 100 astfel incat sa fie evidentiate reducerile de impozit prevazute in OUG 153/2020.  ANAF a publicat noua Declaratie 100 pentru 2022. Termenul legal de depunere pentru impozitul pe veniturile microintreprinderilor - trim.IV 2021 si impozitul specific - sem.II 2021 este ...» citeste mai departe aici

  • Vanzare prin automate de cafea. Care este monografia contabila?

    • Prezentam in continuare care este monografia contabila in cazul vanzarii prin automate de cafea.  Intr-o activitate de vanzare cafea/ceai prin intermediul automatelor de tip vending se alimenteaza aparatele cu diverse tipuri/marci de cafea, achizitionate de la diversi furnizori. Produsele finale au acelasi pret, indiferent de optiunea cumparatorului: cafea espresso, cafea lunga, cappucino etc. Care este monografia contabila pentru activitate...» citeste mai departe aici

  • Evidenta marfii in comertul online. Ce trebuie sa stie firmele

    • Specialistul nostru ne prezinta in continuare ce trebuie sa stie firmele despre evidenta marfii in comertul online. Drept exemplu, luam cazul unui magazin online care are cod CAEN 4791 "Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet".  1. Conform legii este obligatoriu sau este doar o recomandare ca stocul de marfa sa se tina la pret de vanzare cu amanuntul? 2. Daca programul informatic ne permite sa avem st...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X