email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Avantaje si dezavantaje: vrei sa fii proprietar sau chirias?

chiriePrima casaachizitie imobilcredit imobiliar

Cei care locuiesc in Bucuresti sunt nevoiti sa plateasca vreme de mai multi ani chirii destul de insemnate in fiecare luna, multi dintre acestia fiind in imposibilitatea financiara de a face un credit pentru achizitionarea unei locuinte. Exista insa si o categorie a celor care prefera sa plateasca in continuare chirie chiar daca ar indeplini conditiile stabilite de banci pentru contractarea creditelor imobiliare.

Care sunt insa avantajele si dezavantajele unui astfel de sistem de plata a chiriei si ce are de castigat un chirias fata de un proprietar? In mod cert, analistii recomanda achizitionarea imobilului atunci cand exista aceasta posibilitate. Bancile acorda o finantare cu dobanzi mai mici prin Prima Casa si faciliteaza astfel tranzactiile de acest tip.

In prezent, creditele imobiliare au costuri mult mai reduse decat perioada de dinainte de criza astfel ca o rata la banca pentru un apartament se apropie de costul unei chirii pentru o locuinta cu o suprafata similara.

De exemplu, o chirie medie pentru un apartament cu doua camere poate ajunge la 350 de euro, iar o rata la banca la un credit de circa 60.000 de euro poate ajunge la o valoare similara care sa fie platita lunar, avantajul fiind ca fiecare astfel de rata va reprezenta o investitie in propria locuinta.

In cazul unui contract de vanzare-cumparare, vor exista niste costuri suplimentare legate de avans si plata diferitelor certificate necesare pentru finalizarea tranzactiei, precum certificatul de evaluare a imobilului, precum si certificatul energetic. La acestea se adauga si costurile lucrarilor de renovare sau de imbunatatire, dupa caz. In schimb, cel care plateste chiria trebuie sa mai plateasca intretinerea si alte cheltuieli ale utilitatilor (Internet, cablu, energie electrica).

Chiar daca exista diferente semnificative de costuri in primul an prin comparatie intre un chirias si un proprietar, suma platita de investitor este considerata o investitie, in vreme ce cheltuielile facute de chirias nu vor putea fi valorificate in folosul celui care le plateste.

Unele apartamente din cartierele periferice ale Bucurestiului au astazi preturi cu pana la 40% mai mici decat cele afisate inainte de declansarea crizei. In paralel, chiriile au inregistrat scaderi similare ale punctelor procentuale si mentin piata la un nivel moderat.

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
chiriePrima casaachizitie imobilcredit imobiliar


Data aparitiei: 13 Septembrie 2011

Votati articolul "Avantaje si dezavantaje: vrei sa fii proprietar sau chirias?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X