email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Propuneri CNIPMMR pentru modificarea Codului de procedura fiscala

CNIPMMRIMMintreprinderi privatecontribuabilidomiciliu fiscal




Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), prin reprezentantul sau, a participat saptamana aceasta la sedinta Comisiei pentru politici monetare, fiscale, financiare si de venituri din cadrul Consiliului Economic si Social.

Ordinea de zi a sedintei a cuprins:

1. Proiectul de Ordonanta a Guvernului pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

Modificarea Codului de procedura fiscala prin ordonanta a Guvernului se impune, in principal, datorita necesitatii transpunerii Directivei 2011/16/UE a Consiliului din 15 februarie 2011 privind cooperarea administrativa in domeniul fiscal si de abrogarea a Directivei 77/799/CEE. Aceasta directiva trebuie sa fie implementata incepand cu 1 ianuarie 2013, insa prevede norme clare prin care se confera statelor membre prerogativele necesare unei cooperari eficiente.

Totodata, s-a avut in vedere reglementarea unor modificari si completari in scopul cresterii eficientei activitatii de administrare a creantelor fiscale:

Simplificarea procedurilor de administrare a creantelor fiscale, precum si revizuirea unor texte in vederea eliminarii posibilitatilor de interpretare si, pe aceasta baza, asigurarea aplicarii unitare a textului de lege:

-   se reglementeaza o noua exceptie, restituirea, din oficiu, in 5 zile lucratoare, a sumelor incasate prin poprire, in plus fata de cele inscrise in adresa de infiintare a popririi, situatie intalnita in cazul in care debitorul are mai multe conturi bancare la care au fost transmise astfel de adrese; incepand cu a 6-a zi lucratoare debitorul are dreptul la dobanzi pentru sumele respective;

-    adresa de infiintare a popririi se comunica contribuabilului la sediu, fiind stabilit un termen de 5 zile inainte de executarea popririi pe conturile bancare, interval in care debitorul poate clarifica cu autoritatile fiscale eventualele aspecte de neconcordanta;

-     in cazul in care suma popririi este mai mica decat suma disponibila in contul debitorului, poprirea se va face doar pana la concurenta acestei sume (nu se mai blocheaza tot disponibilul din cont);

Preluarea la nivelul Codului de procedura fiscala a dispozitiilor referitoare la domiciliul fiscal din normele metodologice care privesc aplicarea acestui act normativ, aprobate prin HG nr. 1050/2004. Astfel, contribuabilul poate avea domiciull fiscal si in alt loc, diferit de sediul social/domiciliu, caz in care inregistrarea domiciliului fiscal de catre contribuabil este facuta, de regula, la initiativa sa, prin completarea si depunerea la organul fiscal competent a unei cereri de modificare a domiciliului fiscal. Preluarea de catre noul organ foscal a competentei de administrare are loc la data comunicarii catre contribuabil a deciziei de inregistrare a domiciliului fiscal;


Proiectul de act normativ a fost avizat favorabil, cu observatii de catre reprezentantul CNIPMMR.

Click aici pentru a vedea propunerile CNIPMMR.

Sursa: Octavia Ionescu - Director, Departamentul Economic, CNIPMMR

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
CNIPMMRIMMintreprinderi privatecontribuabilidomiciliu fiscal


Data aparitiei: 20 Ianuarie 2012

Votati articolul "Propuneri CNIPMMR pentru modificarea Codului de procedura fiscala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X