Ministerul Finnatelor a publicat proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1.324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare.
Proiectul de act normativ propune:
1. Armonizarea atributiilor aparatului propriu al ministerului la modificarile legislative operate prin actele normative mai sus mentionate.
2. Actualizarea numarului de posturi urmare modificarilor mentionate mai sus, astfel:
a. Aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice:
- reducerea a 101 posturi ca urmare a preluarii Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public Privat la Ministerul Afacerilor Europene, respectiv la Secretariatul General al Guvernului;
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Manual de politici contabile - Stick USB
- preluarea a 46 posturi de la ANAF ca urmare a infiintarii Directiei generale de inspectie economico-financiara;
- reorganizarea Directiei generale de metodologie contabila institutii publice ca directie in cadrul Directiei generale trezorerie si contabilitate publica;
- actualizarea structurii organizatorice prin includerea Directiei generale de inspectie economico-financiara si a Biroului vanzare certificate de gaze cu efect de sera valabile post-2012, respectiv eliminarea Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat.
b. Aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:
- reducerea cu 46 posturi urmare a preluarii numarului de posturi al Directiei generale de control financiar din aparatul propriu al ANAF la aparatul propriu al MFP;
- includerea Directiei Corpul de control ca directie subordonata Directiei generale de integritate, avand in vedere urmatoarele:
- activitatea acestei directii este complementara sferei de atributii care vor reveni Directiei generale de integritate, respectiv de control intern si anticoruptie in organele fiscale, cat si pentru constituirea unei structuri organizatorice unitare care sa desfasoare o activitate eficienta si eficace;
- se plaseaza nivelul de coordonare a problemelor de integritate si control intern la nivelul Directiei generale de integritate si se reduce in acest fel numarul de raportari directe catre presedinte;
- se creeaza premisele pentru coordonarea unitara, pe verticala, a serviciilor similare (cu atributii de control intern si anticoruptie) de la nivelul Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare;
- infiintarea Directiei generale de strategie, reforma si cooperare internationala care va asigura suportul necesar implementarii si monitorizarii centralizate a masurilor strategice de reforma care au loc la nivelul ANAF si va constitui motorul principal al schimbarilor multiple si de amploare care vor avea loc in perioada urmatoare la nivelul institutiei, tinand cont de Memorandumul cu tema "Programul multianual de modernizare a administratiei fiscale" (semnat la 18 aprilie 2012), precum si de proiectul de modernizare a administratiei fiscale aflat in curs de negociere cu Banca Mondiala. Noua directie generala va prelua activitatea Directiei de cooperare internationala care se desfiinteaza, precum si activitatea de planificare strategica de la actuala Directie generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare care se va reorganiza in Directia generala de planificare si monitorizare a realizarii creantelor bugetare. De asemenea, noua directie generala va sprijini dezvoltarea functiei de control intern/managerial la nivelul agentiei, precum si functia de analiza a proceselor de activitate;
- organizarea cabinetului vicepresedintelui ANAF care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, infiintat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Ministerului Economiei si Finantelor, in vederea asigurarii consilierii si a coordonarii la nivel managerial a activitatii complexe din cadrul sistemului vamal;
- redistribuirea a 55 de posturi de la aparatul propriu al ANAF si directiile generale ale finantelor publice subordonate acesteia, la Garda Financiara, in vederea punerii in aplicare a sentintelor judecatoresti definitive sau irevocabile, cu solutie de anulare a actelor administrative de eliberare din functie si de reincadrare a salariatilor pe posturile detinute anterior, care au caracter executoriu, dat fiind numarul insuficient de posturi vacante, necesare in acest scop.
De asemenea, au fost publicate si Nota de fundamentare si anexele proiectului de act legislativ.
Sursa: DGFP Valcea