Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Noi modificari in structura MFP si ANAF. Se schimba si normele privind contabilitatea publica

proiect hotarareMFPfunctionare ANAFposturiorganizare cabinetvamicontabilitate publica


Ministerul Finnatelor a publicat proiectul de Hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, a Hotararii Guvernului nr. 110/2009 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale a Vamilor si a Hotararii Guvernului nr. 1.324/2009 privind organizarea si functionarea Garzii Financiare.

Proiectul de act normativ propune:

1. Armonizarea atributiilor aparatului propriu al ministerului la modificarile legislative operate prin actele normative mai sus mentionate.

2. Actualizarea numarului de posturi urmare modificarilor mentionate mai sus, astfel:

a. Aparatul propriu al Ministerului Finantelor Publice:

- reducerea a 101 posturi ca urmare a preluarii Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii Centrale pentru Coordonarea Parteneriatului Public Privat la Ministerul Afacerilor Europene, respectiv la Secretariatul General al Guvernului;
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda
Controalele fiscului. Inspectia fiscala si controlul antifrauda



- preluarea a 46 posturi de la ANAF ca urmare a infiintarii Directiei generale de inspectie economico-financiara;

- reorganizarea Directiei generale de metodologie contabila institutii publice ca directie in cadrul Directiei generale trezorerie si contabilitate publica;

- actualizarea structurii organizatorice prin includerea Directiei generale de inspectie economico-financiara si a Biroului vanzare certificate de gaze cu efect de sera valabile post-2012, respectiv eliminarea Autoritatii pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale si a Unitatii centrale pentru coordonarea parteneriatului public-privat.

b. Aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:

- reducerea cu 46 posturi urmare a preluarii numarului de posturi al Directiei generale de control financiar din aparatul propriu al ANAF la aparatul propriu al MFP;

- includerea Directiei Corpul de control ca directie subordonata Directiei generale de integritate, avand in vedere urmatoarele:

- activitatea acestei directii este complementara sferei de atributii care vor  reveni Directiei generale de integritate, respectiv de control intern si anticoruptie in organele fiscale, cat si pentru constituirea unei structuri organizatorice unitare care sa desfasoare o activitate eficienta si eficace;

- se plaseaza nivelul de coordonare a problemelor de integritate si control intern la nivelul Directiei generale de integritate si se reduce in acest fel numarul de raportari directe catre presedinte;

- se creeaza premisele pentru coordonarea unitara, pe verticala, a serviciilor similare (cu atributii de control intern si anticoruptie) de la nivelul Autoritatii Nationale a Vamilor si Garzii Financiare;

- infiintarea Directiei generale de strategie, reforma si cooperare internationala care va asigura suportul necesar implementarii si monitorizarii centralizate a masurilor strategice de reforma care au loc la nivelul ANAF si va constitui motorul principal al schimbarilor multiple si de amploare care vor avea loc in perioada urmatoare la nivelul institutiei, tinand cont de Memorandumul cu tema "Programul multianual de modernizare a administratiei fiscale" (semnat la 18 aprilie 2012), precum si de proiectul de modernizare a administratiei fiscale aflat in curs de negociere cu Banca Mondiala. Noua directie generala va prelua activitatea Directiei de cooperare internationala care se desfiinteaza, precum si activitatea de planificare strategica de la actuala Directie generala de planificare strategica si monitorizare a realizarii creantelor bugetare care se va reorganiza in Directia generala de planificare si monitorizare a realizarii creantelor bugetare. De asemenea, noua directie generala va sprijini dezvoltarea functiei de control intern/managerial la nivelul agentiei, precum si functia de analiza a proceselor de activitate;

- organizarea cabinetului vicepresedintelui ANAF care conduce Autoritatea Nationala a Vamilor, infiintat in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 29/2007 privind stabilirea unor masuri de reorganizare a Ministerului Economiei si Finantelor, in vederea asigurarii consilierii si a coordonarii la nivel managerial a activitatii complexe din cadrul sistemului vamal;

- redistribuirea a 55 de posturi de la aparatul propriu al ANAF si directiile generale ale finantelor publice subordonate acesteia, la Garda Financiara, in vederea punerii in aplicare a sentintelor judecatoresti definitive sau irevocabile, cu solutie de anulare a actelor administrative de eliberare din functie si de reincadrare a salariatilor pe posturile detinute anterior, care au caracter executoriu, dat fiind numarul insuficient de posturi vacante, necesare in acest scop.

De asemenea, au fost publicate si Nota de fundamentare si anexele proiectului de act legislativ.

Sursa: DGFP Valcea

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
proiect hotarareMFPfunctionare ANAFposturiorganizare cabinetvamicontabilitate publica

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 15 August 2012


Votati articolul "Noi modificari in structura MFP si ANAF. Se schimba si normele privind contabilitatea publica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Trecerea de la TVA la incasare lunar la tva lunar

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa-mi spuneti care este procedeul de trecere de la TVA la incasare lunar la raportarea TVA lunar si ce implica acest lucru.Va trebui platit tva-ul ramas in sold la contul 4428?Ce inregistrari contabile va trebui sa fac?

Va multumesc.

Raspuns: Dupa trecerea de la TVA la incasare la raportare lunara, societatea va aplica regulile generale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 August 2012 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

  • Decizie CJUE cu impact MARE: penalitatile comerciale din contracte pot fi supuse TVA

    • Firmele care inchiriaza proprietati sau prestatorii de servicii pe baza de abonament, asa cum sunt  telecomunicatiile (telefonie, internet, televiziune), utilitatile publice, publicatiile electronice si altele, vor fi afectate de o decizie recenta pe care a luat-o CJUE (Curtea de Justitie a Uniunii Europene). S-ar putea ca sumele pe care le incaseaza aceste categorii de companii pentru incetarea contractelor de catre clienti sau din motive imputabile acestora inainte de expirarea...» citeste mai departe aici

  • GDPR: ce documente trebuie prezentate in cazul unui control?

    • Incepand cu data de 25 mai 2018, Regulamentul European 2016/679 privind Protecţia Datelor cu Caracter Personal (GDPR) a intrat in vigoare si pe plaiurile romanesti. De atunci protectia datelor personale a devenit un subiect scris cu rosu in mintea tuturor firmelor care lucreaza cu informatiile clientilor persoane fizice. A fost clar inca de la inceput ca acest regulament trebuie respectat cu strictete. Amenda de 4% din cifra de afaceri cu care sun...» citeste mai departe aici

  • Procedura de corectare a erorilor contabile. Cum se completeaza rectificativa pentru D112?

    • Procedura de corectare a erorilor contabile poate pune probleme chiar si contabililor cu experienta. Este extrem de important sa fie sesizate la timp pentru a putea fi modificate astfel incat sa fie prevenite eventualele consecinte. Va prezentam mai jos care este procedura de corectare a erorilor contabile si cum se procedeaza in cazul in care declaratia 112 a fost completata gresit. Luam drept exrmplu cazul unui salariat care o are pe mama drept coasigurat....» citeste mai departe aici

  • Proiect: Depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile

    • MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat la rubrica “Transparenta decizionala”, pentru consultare publica, un proiect de ordin privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice si pentru reglementarea unor aspecte contabile.   &n...» citeste mai departe aici

  • ANAT: Vouchere de vacanta in valoare de 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie

    • Valoarea voucherelor de vacanta a crescut la 244 de milioane de euro, la finalul lunii octombrie, o suma de 8,4 ori mai mare fata de cea de anul trecut. In primele 10 luni ale anului au fost emise 23,2 milioane de vouchere de vacanta pe hartie si suport electronic, potrivit unui comunicat al ANAT, asociatia patronala a agentiilor de turism din Romania. Potrivit estimarilor ANAT, potentialul pietei ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X