email
MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Modificarea Codului fiscal in 2013: Impozitul pe venitul datorat de nerezidenti

Taxe si Impozitemodificarea codului fiscalimpozit venit nerezidentiO.G. nr. 8/2013


Va reamintim ca O.G. nr. 8/2013  modifica punctual urmatoarele impozite:

 a) impozitul pe profit: cheltuieli de cercetare-dezvoltare;
 b) impozitul pe venitul din salarii si impozitul pe venitul din activitati agricole:
 c) impozitul pe venitul microintreprinderilor - devine obligatoriu pentru societatile
cu o cifra de afaceri mai mica de 65.000 euro;
 d) impozitul pe venitul datorat de nerezidenti;
 e) taxa pe valoarea adaugata - ajustarea bazei impozabile, exigibilitatea TVA, TVA
la incasare;
 f) accize - exigibilitatea accizelor;
 g) asigurari sociale, inclusiv pentru profesiile libere.

Se modifica, de asemenea:
1) Codul de procedura fiscala - verificarea situatiei financiare a persoanei fizice;
2) O.G. nr. 1/2013 - se limiteaza dreptul autoritatilor locale de a acorda reduceri de impozit numai daca nu au arierate la data de 31 decembrie 2012.


Impozitul pe venitul datorat de nerezidenti

La o prima lecturare a actului normativ, rezulta ca, incepand cu 01 februarie 2013, nu se mai datoreaza impozit pe venitul realizat de nerezidenti in Romania din servicii de consultanta si management, prin abrogarea art. 115 alin. (1) lit. i) din Codul fiscal, conform pct. 41 din ordonanta. Observam insa ca serviciile de management si de consultanta se regasesc impozitate conform art. 115 lit. k) din Codul fiscal.

Practic, observam extinderea impozitarii la toate serviciile efectuate de un nerezident in favoarea unui rezident, indiferent de locul prestarii, cu exceptia transportului international - "k) venituri din servicii prestate in Romania si in afara Romaniei, exclusiv transportul international si prestarile de servicii accesorii acestui transport;".

Pentru serviciile de tipul celor de mai sus, daca exista conventie de evitare a dublei impuneri, dar nerezidentul nu prezinta certificatul de rezidenta fiscala, atunci rezidentul roman care efectueaza plata retine in mod corespunzator un impozit de 16%. Daca se prezinta certificat de rezidenta fiscala, impozitarea se realizeaza in cel mai favorabil mod intre conventia de evitare a dublei impuneri (daca exista) si Codul fiscal.

Marea noutate adusa de O.G. nr. 8/2013 este corelarea regimului fiscal aplicat de rezident veniturilor platite catre nerezident (in speta, al cotei de impozitare) de existenta unei conventii de evitare a dublei impuneri incheiate cu statul in care se efectueaza plata catre nerezident, conform art. 116 alin. (2) lit. c1) din Codul fiscal: "c1) 50% pentru veniturile prevazute la art. 115 alin. (1) lit. a)-g), k) si l), daca veniturile sunt platite intr-un stat cu care Romania nu are incheiat un instrument juridic in baza caruia sa se realizeze schimbul de informatii;".

Spre exemplu, in cazul platii contravalorii unor servicii facturate catre un rezident in Romania de un rezident fiscal in INSULELE VIRGINE, rezidentul roman la va impozita cu 16%, daca efectueaza plata intr-un cont bancar deschis la o banca dintr-un stat cu care Romania poate realiza schimbul de informatii, spre exemplu Olanda, respectiv cu 50% daca efectueaza plata intr-un cont bancar deschis la o banca dintr-un stat cu care Romania nu poate realiza schimbul de informatii, spre exemplu Cayman.

Tot in acest context, se completeaza si se reformuleaza prevederile art. 11 din Codul fiscal, in baza caruia autoritatile fiscale pot reincadra continutul economic al unei tranzactii, in sensul ca se limiteaza posibilitatea aplicarii regimului fiscal rezultat din Conventiile de evitare a dublei impuneri in situatiile in care tranzactiile nu au substanta economica si scopul vadit al acestora consta doar in obtinerea unui avantaj fiscal.


de Mihaela Pascu

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitemodificarea codului fiscalimpozit venit nerezidentiO.G. nr. 8/2013

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Iunie 2013


Votati articolul "Modificarea Codului fiscal in 2013: Impozitul pe venitul datorat de nerezidenti":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Rog sa imi explicati masurile dispuse

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi dati un sfat in ceea ce priveste urmatoarea problema:

- este vorba despre un caz intamplat intr-un muzeu
- acum 1 an directorul cultural a intocmit o Nota de fundamentare si a solicitat alocarea unei sume de bani pentru realizarea unui proiect cultural.
- proiectul a constat in tiparirea si distribuirea unei reviste in care muzeul nostru
avea rezervata o pagina de publicitate
- in schimb, comisia de audit a spus ca proiectul nu are nici o legatura
cu activitatea institutiei noastre, a muzeului
- nu intelegem aceasta opinie
- s-a dorit ca in urma proiectului sa creasca numarul de vizitatori si marirea veniturilor proprii prin cazari

- problema este ca, pe langa faptul ca se imputa faptul ca proiectul nu are legatura cu activitatea institutiei, a doua este urmatoarea:
- incadrarea gresita a Proiectului - la capitolul 20.01.09 ? Materiale si prestari de servicii cu caracter functional ( = la activitati culturale ), in loc la capitolul 20.11 ? Carti, publicatii si materiale documentare, pt. editarea Revistei si la capitolul 20.01.08 ? Posta, telecomunicatii, radio, TV, internet ( = editare de carti, reviste sau alte publicatii stiintifice si de popularizare )
- totusi, institutia noastra a solicitat printr-o Adresa aprobarea noului proiect si alocarea banilor necesari la capitolul 20.01.09, iar cheltuielile s-au facut din acest capitol pentru tiparire si distribuire revista
- Consiliul Judetean, ordonatorul principal de credite, a aprobat alocarea de bani in capitolul solicitat de noi si, in mod implicit, noul proiect propus de noi

- odata ce managerul poate sa propuna si alte activitati /proiecte inafara Programului minimal aprobat, odata ce are ca obiectiv realizarea de venituri proprii, ....., iar banii au fost cheltuiti de la capitolul unde au fost alocati,
- odata ce managerul a considerat ca proiectul a fost oportun si
- chiar si presedintele Consiliului Judetean a solicitat realizarea acestui proiect,
iar in sedinta a solicitat consilierilor aprobarea proiectului cu suma solicitata,

- va rog sa imi spuneti:
de ce se considera de catre comisia de control
ca proiectul nu are nici o legatura cu activitatea institutiei si ca nu a fost un proiect inclus in Programul minimal anual, cf. Anexei la Contractul de management,
si ca nu au fost respectate prevederile legale cand s-au efectuat cheltuielile ?
de ce s-a considerat ca creditele bugetare au fost utilizate pe alte destinatii decat cele aprobate, fiind nerespectate prevederile art.14 alin.3 din Leg.273/2006 si art.23(1)din aceeasi lege si cele ale art.5(1) din OG nr.119/1999 privind controlul intern si controlul financiar preventiv ?
de ce s-a considerat ca institutia noastra nu a avut aprobate credite bugetare la articolul bugetar 20.11-Carti, publicatii si materiale documentare, pentru editarea revistei, si ca cheltuielile ar fi fost suportate de la alineatul bugetar 20.01.09 - Materiale si prestari de servicii cu caracter functional, prin nerespectarea destinatiei creditelor aprobate ?
- comisia de control a mai spus ca
Protocolul de colaborare cu o alta unitate,
care a avut ca obiect editarea, tiparirea si distribuirea revistei,
nu a respectat toate prevederile legale.
S-a spus ca serviciile de distributie a revistei care nu sunt strict legate de activitatea entitatii si/sau au fost efectuate pe baza de documente neconforme privind serviciile prestate.
La ce anume s-a referit ?
- se poate, de ex., considera
ca obiectul contractului nu a respectat
anumite prevederi legale
cum ar fi cele de mai sus ?
( nu s-a spus asta, dar ar fi posibil sa se spuna si acest lucru ? )
- doar ordonatorul principal de credite a analizat si verificat, dar a si aprobat proiectul si bugetul aferent
- de aceea, nu inteleg de ce nu ar fi corect cum a procedat institutia noastra
- se va imputa cuiva suma de bani alocata acestui proiect ?
- odata ce s-a dispus masura:
stabilirii intinderii prejudiciului cauzat de institutie prin plata nelegala a cheltuielilor privind editarea si distribuirea revistei, care nu sunt strict legate de activitatea institutiei,
cat si dispunerea masurilor pentru recuperarea integrala a prejudiciului, potrivit legii,
- cui i se va imputa acea suma de bani ? managerului? directorului cultural? contabilului sef ? economistului care a pus viza CFP ? coordonatorului de proiect ? consilierului juridic ? sau toti sunt vinovati ?
- din lista, ar fi cineva nevinovat ? /ar ramane neacuzat de cele de mai sus ?
pentru ca oportunitatea o stabileste managerul, directorul cultural a cerut proiectul, cei 2 impreuna cu contabilul sef si cu economistul care pune viza CFP - au facut platile ...,
ceilalti ar fi doar executanti, fara factor de decizie si control financiar /raspunzatori pentru tipul de proiect si plata gresita din alt capitol ?
- daca se va considera ca toti sunt vinovati, cum se va imparti suma ?
Care este modul de stabilire a vinovatiei, care este ordinea gradului de vinovatie si care sunt procentele care ii va reveni fiecaruia si pe care le va plati fiecare ?

Raspuns: Vă mulțumesc enorm de mult pentru sfaturi ! Multă sănătate și tot ce...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iunie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2020 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"MODIFICARILE din Contabilitate in 2020 - 9 Proceduri Contabile actualizate la zi"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X