email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Studii de caz din domeniu contabilitatii - pagina 22

Salariati in izolare sau carantina. Ce spune legea despre acordarea concediului medical Covid-19

In cazul in care un angajat este depistat cu Covid-19, si ceilalti care au intrat in contact cu el vor fi informati de catre DSP ca trebuie sa stea in izolare.  In situatia angajatului bolnav este evident ca se va acorda concediu medical pe baza certificatului eliberat de medicul curant. Ce se intampla insa in cazul celorlalti angajati? Multe firme se confrunta cu aceasta dilema, asa ca...» citeste mai departe aici
[22-Oct-2020]

Se pot acorda prime angajatilor pe perioada decontarii indemnizatiei de 41,5%? Raspunsul specialistului

In cazul in care o firma beneficiaza de subventia de somaj 41,5%, poate acorda angajatilor prime in perioada in care solicita sumele de la stat? Specialistul nostru explica in continuare ce spune legea in acest sens.   Prime pentru angajati pe perioada decontarii indemnizatiei de 41,5%: raspunsul specialistului   Nu exista nicio interdictie privitoare la acordarea unei...» citeste mai departe aici
[21-Oct-2020]

Schimbarea asociatului la o microintreprindere. De ce NU poate utiliza vechea semnatura eletronica?

O microintreprindere infiintata in anul 2010 isi schimba asociatul si doreste sa afle daca mai poate fi utilizata in continuare aceeasi semnatura electronica pentru depunerea declaratiilor fiscale.  Expertul nostru explica detaliat de ce noul asociat nu poate sa mai foloseasca semnatura electronica pe care o folosea fostul asociat, dar si ce documente trebuie sa intocmeasca pentru...» citeste mai departe aici
[08-Oct-2020]

Amortizarea fiscala versus amortizarea contabila. Care este diferenta?

Expertul nostreu explica, in continuare, care este diferenta dintre amortizarea fiscala si amortizarea contabila, dar si ce acte normative le reglementeaza.   Amortizarea fiscala versus amortizarea contabila: raspunsul specialistului Ca regula generala, din punct de vedere contabil, societatea va inregistra amortizarea contabila in contul de cheltuiala cu amortizarea din luna urmatoare...» citeste mai departe aici
[01-Oct-2020]

Desfasurarea operatiunilor intracomunitare cu afiliati. Trebuie bifat DA sau NU in D394?

Daca o societate desfasoara operatiuni intracomunitare cu afiliati (importuri/exporturi), are obligatia sa bifeze "da" sau "nu" in D394 incepand cu septembrie 2020? Raspunsul la aceasta intrebare ni-l ofera expertul nostru in randurile urmatoare. Este important de precizat ca operatiunile cu afiliati nu se desfasoara si pe teritoriul national.    Citeste...» citeste mai departe aici
[24-Sep-2020]

Care este monografia contabila specifica activitatii de productie?

Astazi vom dezbate care este monografia contabila specifica activitatii de productie, una dintre cele mai complexe provocari pentru contabili. Totodata, specialistul nostru in domeniu mai prezinta si alte informatii importante din aceasta sfera, cum ar fi consumul stocurilor utilizate pentru realizarea altor active.    Monografie contabila pentru activitatea de productie:...» citeste mai departe aici
[15-Sep-2020]

Evidenta stocurilor unui magazin. Alegerea metodei de evaluare

In acest material dezbatem metoda de tinere a evidentei stocurilor unui magazin. Mai exact, specialistul nostru prezinta metoda cantitativ-valorica si va explica in ce situatii se poate utiliza si care este baza legala in acest sens.   Evidenta stocurilor unui magazin: raspunsul specialistului Conform prevederilor de la pct. 289 din Reglementarile contabile privind situatiile...» citeste mai departe aici
[15-Sep-2020]

Livrare intracomunitara de bauturi alcoolice. Documentul de insotire stabilit de Codul fiscal

In cazul livrarii intracomunitare de bauturi alcoolice (produse accizabile, Codul fiscal stabileste ca este necesar un document de insotire. Acesta trebuie intocmit de furnizor in trei exemplare si utilizat dupa o schema clara prezentata in continuare de catre specialistul nostru. Pentru a clarifica aceasta situatie fiscala, luam exemplu o societate care se ocupa de comert cu ridicata...» citeste mai departe aici
[14-Sep-2020]

Cum se procedeaza la scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris

Prezentam in acest material cum se procedeaza la scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris. Expertul va prezenta modelul de monografie contabila corect si cum se inchide soldul in contabilitate 4428.26 pentru a nu mai aparea in sold si nici in jurnalul TVA de cumparari.   Scoaterea din evidenta a unui furnizor prescris: raspunsul specialistului La scaderea din evidenta a...» citeste mai departe aici
[11-Sep-2020]

Facturi de avans. Care este tratamentul contabil si fiscal?

Platile facute in avans de catre furnizori pot fi inregistrate prin facturi de avans, insa pentru ca acestea sa fie corecte din punct de vedere fiscal, trebuie sa se tina cont de ce spune Codul fiscal. Specialistul Ionut Jinga prezinta ce spune legea referitor la emiterea facturii in avans si incasarea in avans, dar si un model de monografie contabila.   Luam drept exemplu...» citeste mai departe aici
[09-Sep-2020]

Inchiriere spatii de cazare prin Booking. Ce obligatii legislative are societatea?

Dezbatem in acest studiu de caz ce obligatii legislative are o firma care se ocupa cu inchiriere spatii de cazare prin Booking.  Exemplu nostru este o societate care detine in proprietate mai multe imobile imobile pe care le promoveaza pentru inchiriere pe Booking. Se incheie contracte de inchiriere cu fiecare persoana care rezerva si inchiriaza pe Booking. Expertul nostru explica ce...» citeste mai departe aici
[09-Sep-2020]

Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Studiu de caz

Dezbatem in continuare care este procedura contabila /fiscala pentru scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor. Specialistul nostru prezinta ce obligatii au entitatile, potrivit reglementarilor contabile in vigoare. Scoaterea din evidenta a creantelor si datoriilor: raspunsul specialistului La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de...» citeste mai departe aici
[08-Sep-2020]

Test Covid-19 platit de firma pentru salariati. Cum se inregistreaza?

Tot mai multe firme au inceput sa faca test Covid-19 pentru salariatii lor fie pentru ca sunt necesare in delegatii, fie din alte considerente. Vom afla de la specialistul Irina Dumitrescu la ce tip de cheltuiala trebuie incadrata plata testelor Covid-19 si ce spune Codul fiscal, potrivit ultimelor modificari.   Test Covid-19 platit de firma pentru salariati: raspunsul...» citeste mai departe aici
[07-Sep-2020]

Conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii

Exista cateva conditii importante de incadrare a unei afaceri romanesti ca microintreprindere, printre care se numara numarul de angajati si cifra de afaceri anuala.   Expertul nostru prezinta in continuare, pe larg, care sunt conditiile pentru incadrarea unei firme in categoria microintreprinderii.   Conditiile pentru incadrarea unei firme ca microintreprindere: raspunsul...» citeste mai departe aici
[03-Sep-2020]

Reducerea timpului de munca a salariatilor. Ce inregistrari trebuie efectuate in REVISAL?

Conform Ordonantei 132/2020, angajatorii care intrunesc conditiile, pot reduce timpul de lucru al angajatilor cu maxim 50%, urmand ca 75% din salariul nerealizat sa fie decontat de la buget. Legea spune ca se inregistreaza in Revisal decizia angajatorului care priveste: reducerea timpului de lucru, programul de lucru, modul de repartizare a acestuia pe zile si drepturile salariale aferente....» citeste mai departe aici
[01-Sep-2020]

Utilizarea ocazionala a casei de marcat. Cand apare obligatia scoaterii rapoartelor zilnice sau lunare?

Analizam cazul unei firme dotate cu casa de marcat care efectueaza ocazional cate o operatiune catre persoane fizice. Expertul nostru explica in continuare care sunt obligatiile operatorului economic in aceasta situatie, cum ar fi necesitatea intocmirii unor declaratii sau scoaterea rapoartelor zilnice sau lunare.    Utilizarea ocazionala a casei de marcat - obligatii: raspunsul...» citeste mai departe aici
[31-Aug-2020]

Cum se poate beneficia de subventia acordata pentru reducerea timpului de munca cu pana la 50%, conform OUG 132/2020

Potrivit OUG 132/2020, statul acorda un sprijin angajatorilor pentru reducerea timpului de munca cu pana la 50%.  Ce se intampla in cazul in care un angajator, care activeaza in domeniul productiei, doreste sa personalizeze aceasta reducere de program? Spre exemplu, sa lucreze jumatate din luna septembrie cu timp normal de 8 h/zi si urmatoarea jumatate deloc?   Reducerea timpului...» citeste mai departe aici
[21-Aug-2020]

Decontare ajutor de la stat de 41,5%. Cum se procedeaza la modificarea salariului?

Prin OUG nr. 92/2020 prevede decontarea din bugetul asigurarilor pentru somaj a sumei de 41,5% din salariul de baza brut al angajatilor. O dilema in acest caz o reprezinta modificarea salariului.  Spre exemplu, in situatia in care angajatorul decide cresterea salariilor de incadrare incepand cu 01.08.2020, la toti salariatii, cu un procent de 25%, cum se va proceda? La calculul sumelor...» citeste mai departe aici
[20-Aug-2020]

Determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere. Studiu de caz

Expertul nostru ne va lamuri in continuare cum se face determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere in trimestrul IV (1.000.000 euro).  Studiul de caz de astazi arata daca se ia in calcul diferenta favorabila dintre venituri si cheltuielile cu diferenta curs.   Determinarea plafonului de incadrare la microintreprindere: raspunsul specialistului Conform art. 47...» citeste mai departe aici
[19-Aug-2020]

Cheltuieli de protocol. Monografie contabila si documente justificative necesare pentru o microintreprindere

Pentru a justifica efectuarea unor cheltuieli de protocol cu partenerii de afaceri, este recomandat sa se tina cont de cateva detalii legislative. Vom afla in continuare de la expertul nostru ce monogafie contabila este corecta in acest caz, dar si ce documente trebuie intocmite.   Cheltuieli de protocol la microintreprindere: raspunsul specialistului Pentru a justifica efectuarea...» citeste mai departe aici
[17-Aug-2020]

Repartizarea dividendelor interimare: inregistrari contabile importante

Repartizarea dividendelor interimare este una dintre activitatile pe care trebuie sa le bifezi in aceasta perioada? Atunci trebuie sa fii la curent cu cele mai importante inregistrati contabile.  Expertul nostru prezinta in continuare tot ce trebuie sa stii despre depunerea situatiilor financiare interimare si despre notele referitoare la dividendele brute.   Repartizarea...» citeste mai departe aici
[13-Aug-2020]



Subiectele saptamanii

  • Fisa de magazie. Cand se intocmeste si cum se completeaza

    • Fisa de magazie este un document esential in gestionarea stocurilor dintr-o companie. Aceasta ofera o evidenta detaliata a intrarilor si iesirilor de marfa, contribuind la controlul eficient al stocurilor. Prin monitorizarea stocurilor, optimizarea aprovizionarii si reducerea pierderilor, fisa de magazie joaca un rol crucial in gestionarea eficienta a resurselor unei organizatii. De asemenea, este important sa se acorde atentie adecvata pastrarii si arhivarii fiselor de magazie pentru...» citeste mai departe aici

  • Contul 456: cand se utilizeaza si exemplu practic

    • Cu ajutorul contului 456 se tine evidenta decontarilor cu actionarii/asociatii privind capitalul. Contul 456 „Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul” este un cont bifunctional. Ce se inregistreaza in debitul contului 456 In debitul contului 456 "Decontari cu actionarii/asociatii privind capitalul" se inregistreaza: - capitalul subscris de actionari/asociati, in natura si/sau numerar, capitalul s...» citeste mai departe aici

  • Procedura de inventariere in SAGA

    • Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar. Procedura de inv...» citeste mai departe aici

  • Doua GHIDURI pe care orice contabil trebuie sa le aiba pe birou

    • Intr-un mediu economic in continua schimbare, contabilii trebuie sa fie la curent cu ultimele noutati si sa se adapteze rapid pentru a-si desfasura activitatea in mod eficient. In continuare, va prezentam doua ghiduri indispensabile pentru contabili in indeplinirea sarcinilor lor zilnice si in navigarea prin complexitatea reglementarilor fiscale si contabile. Doua lucrari de specialitate se disting prin capacitatea lor de a oferi claritate si orientare intr-un mediu...» citeste mai departe aici

X