email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Materiale publicitare. Care vor fi documentele justificative si inregistrarile contabile?

ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrari contabileOMFP 3512/2008materiale publicitareOMFP 3055/2009

Prin cele ce urmeaza, analizam cazul unei societati care a participat la targul de turism ca expozant. In acest sens s-au facut mai multe obiecte promotionale care au fost distribuite celor care au vizitat standul in scop publicitar. Vom vedea cum vor fi inregistrate aceste cheltuieli in contabilitate si daca este nevoie de documente justificative pentru a le trece pe toate pe cheltuiala (este vorba de 13.460 lei).

Materialele promotionale distribuite cu ocazia participarii la targul de turism sunt de natura cheltuielilor de reclama si publicitate.
 
Ca documente justificative, pentru inregistrarea cheltuielilor de reclama si publicitate, ar fi urmatoarele:

- contractul/contractele cu furnizorul de produse (obiecte), precum si cu cel care a inscriptionat logoul/sigla/alte elemente publicitare ale firmei dvs. pe obiecte (poate sa fie acelasi furnizor atat pentru obiecte, cat si pentru inscriptionarea acestora); din contractul aferent inscriptionarii ar fi bine sa reiasa denumirea obiectelor supuse inscriptionarii, numarul de bucati din fiecare, pretul unitar si valoarea, precum si sigla/logoul transmis de dvs. pentru a fi inscrise pe acestea, astfel incat sa se creeze legatura cu obiectele publicitare distribuite la targ;

- contractul si factura cu care s-a achitat taxa de participare la targ, catre organizatorul acestuia;

- o decizie/hotarare a administratorului societatii, din care sa rezulte: efectuarea unei campanii de reclama si publicitate prin participarea la targul de turism organizat de firma "X", perioada in care societatea participa efectiv la targ, acordarea de obiecte promotionale, cu defalcarea acestora dupa denumire si cantitate, logoul/sigla inscriptionate pe obiecte, scopul efectiv al participarii  (popularizarea numelui firmei, atragerea de noi clienti, fidelizarea celor existenti prin reamintirea numelui firmei pe piata de profil, incheierea de contracte pentru sezonul urmator etc.), tinta de clienti careia i se adreseaza participarea la targ si distribuirea de obiecte (pe intervale de varsta, statut social - daca se ofera, de exemplu, pachete turistice scumpe, exclusiviste, neaccesibile tuturor categoriilor socio-profesionale etc.), modalitatea de acordare a obiecteleor (direct, fara nici o prezentare sau dimpotriva, numai dupa o prezentare scurta a firmei si a pachetelor turistice oferite de aceasta), persoanele responsabile cu distribuirea obiectelor, precum si alte elemente considerate importante, pentru aceasta campanie publictara;
    
- documentele financiar-contabile: factura de achizitie a obiectelor destinate acordarii promotionale si a prestarii de serviciu privind inscriptionarea si avizul de insotire,
    
- dupa inchiderea targului, se va intocmi, cel putin estimativ si daca este posibil, o situatie a costurilor totale cu aceasta campanie si, in eventualitatea ca s-au incheiat contracte de vanzare a pachetelor de servicii turistice, o evaluare a acestora.

Inregistrarea in contabilitate a materialelor publicitare este urmatoarea:

- pe baza facturii primite de la furnizorul obiectelor si a NIR-ului intocmit de societate, se inregistreaza intrarea acestora in evidenta contabila si in gestiune:

3028 = 401
4426 = 401

- la momentul cand obiectele sunt scoase din gestiunea unitatii pentru a fi transportate la targ, in vederea distribuirii clientilor, se intocmeste Avizul de insotire, pe care sa face mentiunea "fara factura - materiale promotionale", cu cantitatea efectiv scoasa din gestiune, iar inregistrarea contabila este urmatoarea:

6231 = 3028.
 
Din functiunea contului 302 prevazuta in Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 3055/2009, nu reiese ca acesta ar intra in corespondenta cu debitul contului 623, insa prin inregistrarea contabila evidentiem continutul economic al acestei operatiuni, respectiv utilizarea (consumul) materialelor in scop de reclama si publicitate. Acest aspect al utilizarii conturilor este evidentiat la alineatul al treilea de la inceputul capitolului VII "Functiunea conturilor" din regelementarile contabile:

"La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila. Prevederile cuprinse in acest capitol nu constituie baza legala pentru efectuarea operatiunilor economico-financiare, ci numai referinte cu privire la inregistrarea in contabilitate a acestora."
 
Alt temei legal:

- OMFP 3512/2008 privind documentele financiar-contabile - instructiuni completare aviz insotire marfa.

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabileinregistrari contabileOMFP 3512/2008materiale publicitareOMFP 3055/2009


Data aparitiei: 16 Decembrie 2013

Votati articolul "Materiale publicitare. Care vor fi documentele justificative si inregistrarile contabile?":
Rating:

Nota: 3.89 din 5 din 9 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X