email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Lipsa documente. Cum procedam pentru platile prin cardul societatii?

Platicardcardul societatiilipsa documenteNIRimputarepaguba

Analiza de azi porneste de la cazul unui angajat care detine un card bancar emis de societatea comerciala angajatoare. Angajatul efectueaza plati catre comercianti cu acest card, insa nu prezinta de fiecare data la departamentul de contabilitate documentele justificative ale acestor plati, cum ar fi factura sau bonul fiscal.

Vom stabili in ce masura contravaloarea acestor plati, care au fost facute cu cardul bancar si pentru care angajatul nu a prezentat la societate documentele justificative, pot si cerute inapoi de la angajat.

De asemenea, vom stabili daca societatea are sau nu obligatia de a solicita un duplicat dupa aceste facturi de la comerciantii in cauza, deoarece pe extrasul de cont apare furnizorul bunurilor/serviciilor.

La editarea raspunsului, vom porni de la prezumtia ca salariatul nu foloseste cardul entitatii in scopul platii bunurilor si serviciilor personale, ci doar este neglijent.
 
Astfel, entitatea trebuie sa urmareasca daca bunurile si serviciile achizitionate chiar au fost utilizate de societate, fara ca salariatul sa prezinte documentele de achizitii, cum ar fi de exemplu achizitia unor topuri de coli, pentru care s-au pierdut facturile de cumparare, dar colile au fost consumate in entitate sau bunurile si serviciile nu au ajuns in entitate.
 
In cazul in care bunurile si serviciile sunt identificate in entitate, societatea are obligatia sa reconstituie documentele pierdute, intocmind un dosar de reconstituire a acestora, conform procedurii adoptate de OMFP 3512/2008 privind documentele financiar contabile.
 
Daca se reconstituire o factura, procedura de reconstituire este aprobata de normele pentru art. 146 din Codul fiscal
, ce presupune in principal fie obtinerea unui duplicat, fie a unei fotocopii a facturii initiale, pe care furnizorul va aplica stampila si semnatura de conformitate.

Daca bunurile si serviciile nu au fost intrate in entitate, din neglijenta salariatului, in functie de prevederile din contractul de munca si din fisa de post, veti putea efectua imputarea bunurilor si serviciilor pierdute din vina salariatului.
 
In functie de valoarea imputatiei, aceasta se poate realiza cu acordul partilor daca valoarea pagubei produse este mai mica de 5 salarii minime brute pe economie, intocmindu-se si o Nota de constatare si evaluare a pagubei, conform art. 254 din Codul muncii.
 
Daca valoarea pagubei este mai mare de 5 salarii minime brute, orice imputatie a sumei trebuie agreeata doar de instanta de judecata competenta.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Platicardcardul societatiilipsa documenteNIRimputarepaguba


Data aparitiei: 09 Aprilie 2014

Votati articolul "Lipsa documente. Cum procedam pentru platile prin cardul societatii?":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X