Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Dizolvare prin lichidare. Ce solutii contabile folosim pentru contul 4424?

Procedura de dizolvare prin lichidare va avea ca punct central cazul unei societati cu asociat unic o alta persoana juridica (societate comerciala). Se hotaraste prin AGA dizolvarea cu lichidare voluntara.

Societatea are un TVA de recuperat de peste 300.000 lei, suma care se mentine din 2009 de la investitii in utilaje tipografice.

Se va vedea ce se intampla cu soldul contului 4424 in situatia dizolvarii societatii prin lichidare, in situatia in care are un singur asociat care detine 100% din capitalul social.

In cazul in care nu a expirat termenul de prescriptie prevazut de art. 135 din Codul de Procedura Fiscala puteti solicita rambursarea TVA. (recomandat).

Conform art. 135 din Codul de procedura Fiscala, dreptul de a cere compensarea sau restituirea creantelor fiscale se prescrie in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la compensare sau restituire. Astfel, conform datelor furnizate dreptul de a cere compensarea TVA se prescrie in anul 2014.

Totodata, conform art. 116 din acelasi act normativ puteti stinge TVA de recuperat cu alte impozite, taxe, contributii si alte sume datorate bugetului general consolidat datorate de societate, pana la concurenta celei mai mici sume, cu conditia ca respectivele creante sa fie administrate de aceeasi autoritate publica.

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii




Creantele fiscale ale debitorului se compenseaza cu obligatii datorate aceluiasi buget, urmand ca din diferenta ramasa sa fie compensate obligatiile datorate altor bugete, in mod proportional, cu respectarea conditiilor prevazute mai sus.

O alta posibilitatea ar fi renuntarea la recuperarea acestei sume (nerecomandat), caz in care TVA de recuperat se constituie intr-o pierdere a asociatului unic rezultata din dizolvarea societatii.

Indiferent de varianta aleasa va trebui sa mergeti la Autoritatea Fiscala de care apartineti pentru ca nu puteti efectua dizolvarea cu lichidare fara a fi in posesia unui Certificat de atestare fiscala conform art. 235 din Legea 31/1990.

Atentie! In cazul in care societatea are stocuri in evidenta atentie la eventualele cazuri de ajustare a TVA.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Februarie 2014


Votati articolul "Dizolvare prin lichidare. Ce solutii contabile folosim pentru contul 4424?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie si plata nelegale ? inadmisibila ? avize ? conditii ?

Intrebare: 1. - achizitia de catre un muzeu judetean a unui un bun cultural
de la o persoana fizica - este nelegala si inadmisibila ?
2. - plata pentru un bun cultural achizitionat - de la o persoana fizica
este nelegala ?
3. - avize ?
4. - conditii ?

- cf. Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008:

art.. 35 din
(1) Vanzarea publica a bunurilor culturale mobile aflate in proprietate privata sau intermedierea vanzarii se efectueaza numai prin operatori economici autorizati, cu respectarea prevederilor prezentei legi.

Art. 36
(1) Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate in tezaur, pot face obiectul unei vanzari publice numai in conditiile exercitarii dreptului de preemptiune de catre statul roman, prin Ministerul Culturii si Cultelor, si cu respectarea dispozitiilor art. 35 alin. (7).
(2) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor sunt obligate sa transmita Ministerului Culturii si Cultelor, in termen de 3 zile de la primirea comunicarii scrise a operatorului economic autorizat, inregistrarea privind punerea in vanzare a unui bun cultural mobil clasat in tezaur.
(3) Termenul de exercitare a dreptului de preemptiune al statului este de maximum 30 de zile, calculat de la data inregistrarii comunicarii prevazute la alin. (2), iar valoarea de achizitionare este cea negociata cu vanzatorul sau cu operatorul economic autorizat ori cea rezultata din licitatia publica.
(4) Ministerul Culturii si Cultelor va prevedea in bugetul propriu sumele necesare destinate exercitarii dreptului de preemptiune.
(5) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) atrage nulitatea absoluta a vanzarii.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus,
5. - cum se poate face diferenta intre
un bun cultural obisnuit si
un bun cultural de tezaur ?
6. - o persoana fizica mai poate vinde, in mod direct,
un bun cultural ( care nu face parte din categoria tezaur )
unei institutii publice
sau este inadmisibila o asemenea vanzare ?
Ar fi interzisa de lege si
ar fi o vanzare anulata ?
7.- cum poate face dovada proprietatii asupra unui bun cultural
o persoana fizica, daca vrea sa-l vanda unei institutii publice ?
8. - cum garanteaza si cu ce anume garanteaza
o persoana fizica faptul ca
acel bun cultural pe care vrea sa-l vanda unei institutii publice
este bunul sau, este proprietarul bunului ?
9. - pentru vinderea unui bun cultural obisnuit
de catre o persoana fizica neautorizata,
sunt necesare in prealabil anumite avize ?
( din partea Directiei de cultural /judet sau
din partea Ministerului Culturii ) ?
10. - inainte de a fi vandut un bun cultural obisnuit
este nevoie sau nu de o Expertiza muzeala
pentru evaluarea bunului,
adica pentru stabilirea pretului de pornire a vanzarii ?


Raspuns: Normal, se trimite lista cu bunurile evaluate, aprobarea fiind si pentru bugetul alocat... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Februarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Regimul special de TVA pentru bunurile second-hand. Analiza consultant

    • Persoanele impozabile revanzatoare respectiv persoanele care, in cursul desfasurarii activitatii economice, achizitioneaza sau importa bunuri second-hand in scopul revanzarii, indiferent daca acestea actioneaza in nume propriu sau in numele altei persoane in cadrul unui contract de comision la cumparare sau vanzare, pot aplica regimul special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati. Regimul special se poat...» citeste mai departe aici

  • In atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat

    • Regasiti mai jos un comunicat emis de Finante in atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Codul fiscal. In M.O. nr. 178/16.03.2015 s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 632/2015 prin care s-au reglementat modelul si continutul formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata dator...» citeste mai departe aici

  • Aviz negativ din partea Consiliului Fiscal in ce priveste noul Cod fiscal. Ce spune documentul oficial

    • Forma finala a noului Cod fiscal a primit aviz negativ din partea Consiliului Fiscal care a atras atentia, printr-un document oficial, ca reducerile de taxe vizate ar produce deviavii semnificative de la tintele bugetare pe termen mediu, cu deficite efective de peste 3% pana in 2019, cand deficitul structural va ajunge aproape de nivelul din 2010. "Estimarile Consiliului fiscal indica deficite efective superioare nivelului de referinta de 3% din PIB pentru deficitul efecti...» citeste mai departe aici

  • Acte normative importante din perioada 20 – 26.03.2015

    • Va informam ca Legea nr. 54/2015 pentru completarea art. 73 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in M. Of. nr. 198 din 25 martie 2015. • se completeaza art. 73 cu alineate noi, astfel: – in cazul in care s-au inregistrat pierderi ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale și care afecteaza peste 30% din suprafetele destinate productiei agricole veg...» citeste mai departe aici

  • Impunerea veniturilor din drepturi de autor

    • Veniturile obtinute din valorificarea drepturilor de autor, inclusiv a drepturilor conexe dreptului de autor in conformitate cu prevederile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe sunt venituri din drepturi de proprietate intelectuala. In conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. a)  din Codul fiscal, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuala platitorii persoane juridice sau alte entitati care au...» citeste mai departe aici

  • Cumul indemnizatii de administrator si contributii sociale. Ce platim in cazul unui al doilea contract de management?

    • In cazul urmator, vom vedea in ce masura o persoana fizica neautorizata care are un contract de management la o societate comerciala mai poate incheia un al doilea contract de management la o alta societate. In caz afirmativ, stabilim daca pentru cel de-al doilea contract se achita aceleasi contributii ca in cazul primului contract, si anume: impozit 16%; CASS angajator 5,2%; CASS angajat 5,5; C.M. 0,85%; CAS angajat 10,5%; CAS angajator 15,8%, fara somaj angajat si angajator si fara fond acc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X