email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum calculam impozitul pe profit pentru autoturismelor firmei?

cheltuielicombustibilsalariatiimpozitul pe profitleasing financiar

Stabilim mai jos cum se calculeaza impozitul pe profit daca firma are autoturisme in leasing financiar si o alta masina in proprietatea firmei.

Este deductibila amortizarea pana la concurenta sumei de 1500 lei pe fiecare autoturism si 50% din cheltuielile cu intretinerea si asigurarile masinilor? Mentionez ca in privinta combustibilului avem deconturi+ordine de deplasare+foi de parcurs cu folosinta masinilor pe fiecare sofer in parte, in interesul societatii.

Cand sunt masinile firmei folosite in interes personal se impoziteaza ca avantaj material la salariu?
Deci, la calculul impozitului pe profit ar fi integral deductibile intretinerea si asigurarile masinilor firmei aflate in leasing financiar si alocate cate unui singur salariat precum si masinii aflate in proprietatea firmei?


Amortizarea - indiferent de scopul in care este utilizata masina (exclusiv pentru activitatea economica sau nu) sau de modul in care ea ajunge in patrimoniu (leasing sau achizitie de ex.)- este deductibila in limita a 1500 de lei/luna pemtru fiecare autovehicul conform art. 24, alin. (11^1).

Daca la inregistrarea bonurilor de combustibil inregistrati pe cheltuielile firmei - in 6022 - numai combustibilul utilizat exclusiv pentru activitatea economica (lucru dovedit cu actele mentionate de dvs,), atunci veti deduce integral cheltuielile din 6022, fiind vorba de utilizarea autovehiculelor exclusiv pentru activitatea economica.

Bonurile de combustibil aferente uzului personal al masinilor se va inregistra in cheltuieli cu salariile, nu in 6022, deoarece inregistrarea sa si in 6022 ar face ca aceasta cheltuiala sa fie dublata.
Daca doriti sa le inregistrati si in 6022 si sa le recuperati de la salariati in acelasi timp atunci nu le treceti la avantaje materiale, ci le imputati :

   % = 401   combustibilul integral
6022
4426
428  =    %      combustibilul imputat salariatilor

            758
           4427

In acest fel cheltuielile privind combustibilul pot fi deduse integral, cele imputate salariatului fiind aferente veniturilor impozabile din 758.

Intretinerea si asigurarea masinilor nu se vor deduce intgral deoarece - in ansamblu - masinile nu sunt utilizate exclusiv in scopul activitatii economice, deci cheltuielile legate de acestea se vor deduce doar 50%.

Daca veti reusi sa identificati cota de astfel de cheltuieli aferenta utilizarii in scop personal a autovehiculelor si o veti imputa salariatilor, atunci se aplica rationamentul de mai sus si puteti deduce cheltueilile 100%.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro





de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuielicombustibilsalariatiimpozitul pe profitleasing financiar


Data aparitiei: 30 Octombrie 2014

Votati articolul "Cum calculam impozitul pe profit pentru autoturismelor firmei?":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X