Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum facem monografia contabila?

monografie contabilaachizitie intracomunitarastocuriinregistrari contabilecodul fiscalcod 300

Oferim un nou exemplu ilustrativ de intocmire a unei monografii contabile in situatia in care o societate face achizitie intracomunitara de bunuri. Factura si implicit data facturarii ajung ulterior intrarii bunurilor in stoc. Stabilim, totodata, care sunt implicatiile din punctul de vedere al valorii stocului si al TVA si daca se ajusteaza valoarea stocului cu diferenta de curs sau se pune diferenta pe cheltuiala. In plus, vom vedea cum se procedeaza in cazul invers in care factura ajunge inaintea bunurilor.


Iata raspunsul specialistului!

Exigibilitatea TVA intervine la data facturii conform prevederilor de la art. 284 alin. (2) din Codul fiscal sau data emiterii autofacturii.

Astfel in cazul in care pana pe data de 15 a lunii urmatoare nu intrati in posesia facturii de la furnizor, trebuie sa emiteti o autofactura, conform prevederilor de la art. 319 alin. (9) din Codul fiscal. Autofactura se emite numai in scopul taxei pe valoarea adaugata.

Astfel, nu se ajusteaza TVA in acest caz.

Monografie contabila:
Receptia marfurilor. Factura ajunge ulterior receptiei bunurilor.
371 = 408 cursul valutar de la data receptiei bunurilor
"Marfuri" "Furnizori facturi nesosite"


 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii



Primirea facturii:
408 = 401 cursul valutar de la data facturii
"Furnizori facturi nesosite" "Furnizori"

4426 = 4427 - curs valutar la data facturii
"TVA deductibila" "TVA colectata"

Operatiunea trebuie raportata in luna primirii facturii, ca o achizitie intracomunitara la cursul de schimb valabil la data facturii, atat prin declaratia cod 390 cu cod A cat si prin decontul de TVA cod 300.

Factura este primita inaintea bunurilor:
327 = 401 - curs valutar la data facturii
"Marfuri in curs "Furnizori"
de aprovizionare"

si concomitent,
4426 = 4427 - curs valutar la data facturii
"TVA deductibila" "TVA colectata"

La data primirii marfurilor, in baza receptiei acestora, se efectueaza inregistrarea contabila:
371 = 327 ( curs valutar la data receptiei)
"Marfuri" "Marfuri in curs de aprovizionare"

Operatiunea trebuie raportata in luna primirii facturii, ca o achizitie intracomunitara la cursul de schimb valabil la data facturii, atat prin declaratia cod 390 cu cod A cat si prin decontul de TVA cod 300.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Dana Hristu Dana Hristu Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 29 Septembrie 2016


Votati articolul "Achizitie intracomunitara de bunuri. Cum facem monografia contabila?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri date in folosinta doar unui salariat in mod nelegal ?

Intrebare: Buna seara !

Doresc sa ma ajutati cu un sfat in urmatoarea problema:

- institutia noastra publica a achizitionat telefoane de serviciu

- directorul institutiei noastre i-a repartizat unui salariat un telefon de serviciu,
desi inainte cu jumatate de an salariatul mai primise inca un telefon de serviciu.
Fiecare din cele 2 telefoane primite de acel salariat are in derulare 2 Contracte diferite,
de la 2 firme de telefonie diferite.
Cele 2 telefoane primite de acel salariat sunt functionale.
Repartizarea celor 2 telefoane a fost facuta doar unui singur salariat,
iar unii din salariati reclama ca nu au primit nici un telefon de serviciu
sau au un telefon de serviciu de vreo 2-3 ani, dar defect.

Repartizarea celor 2 telefoane salariatului s-a facut fara a se fi facut vreo receptie
si fara sa fi existat vreun Referat de necesitate a salariatului.

Ce a incalcat directorul ?
Cum se poate indrepta situatia ?

Raspuns: Nu ai citit tot ce s-a scris ! Bunurile /telefoanele nu au fost inregistrate nici macar in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Septembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X