Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ANAF: Stabilirea perioadei fiscale in anul 2017 pentru Declaratia 112

declaratia 112perioada fiscalastabilirea perioadei fiscaleformularul 010perioada fiscala lunara

ANAF a transmis recent un comunicat in atentia persoanelor juridice care au calitatea de angajatori sau sunt entitati asimilate acestora, referitor la stabilirea perioadei fiscale in anul 2017 pentru Declaratia 112.

Potrivit art. 147 alin. (1) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, persoanele fizice si juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora, (...) sunt obligate sa depuna lunar Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Termen: pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc veniturile.

Potrivit art. 147 alin. (4) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, prin exceptie de la prevederile alin. (1), platitorii de venituri din salarii si asimilate salariilor, prevazuti la art. 80 alin. (2) in calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun trimestrial Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta fiecarei luni a trimestrului.

Termen: pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului.

Potrivit art. 80 alin. (2) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, (...) impozitul aferent veniturilor fiecarei luni, calculat si retinut la data efectuarii platii acestor venituri, se plateste, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului pentr care se datoreaza, de catre urmatorii platitori de venituri din salarii si venituri asimilate salariilor:

a) asociatii, fundatii sau alte entitati fara scop patrimonial, persoane juridice;
b) persoanele juridice platitoare de impozit pe profit care, in anul interior, au inregistrat venituri totale de pana la 100.000 euro si au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
c) persoanele juridice platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor care, in anul anterior, au avut un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale, precum si persoanele fizice care exercita profesii liberale si asocierile fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice, persoanele fizice care detin capacitatea de a incheia contracte individuale de munca in calitate de angajator, care au, potrivit legii, personal angajat pe baza de contract individual de munca.

* Numarul mediu de salariati se calculeaza ca medie aritmetica a numarului de salariati din declaratiile 112 depuse pentru fiecare luna din anul anterior (art. 147 alin. (6) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal)

Venitul total se stabileste pe baza informatiilor din situatiile financiare ale anului anterior (art 147 alin. (&) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal)


Operare SAGA. Exemple practice si recomandari
Operare SAGA. Exemple practice si recomandari

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


Institutiile publice au obligatia de a calculca si de a retine impozitul aferent veniturilor fiecarei luni la data efectuarii platii acestor venituri, precum si de a-l plati la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se platesc aceste venituri.

>> Formularul 010 "Declaratie de inregistrate fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica"/formularul 070 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere" se depune dupa cum urmeaza:

- persoanele si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate si nu doresc sa opteze pentru regimul lunar, iar in anul 2016 au figurat cu perioada fiscala lunara potrivit legii sau lunara prin optiune, trebuie sa depuna formularul 010/070, completand perioada fiscala trimestru.

Termen: pana la data de 16 ianuarie 2017

- persoanele si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, pot opta pentru regimul lunar de declarare. Optiunea se comunica organului fiscal competent prin depunerea formularului 010/070.

Termen: pana la data de 31 ianuarie 2017, completand la perioada fiscala, lunara prin optiune (art. 147 alin. 8 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal)


- persoanele si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, iar in anul 2016 au figurat cu perioada fiscala trimestru nu depun formularul 010/070;

- persoanele si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, si care doresc sa opteze pentru perioada fiscala lunara, iar in anul 2016 au figurat cu perioada fiscala lunara prin optiune nu depun formularul 010/070.

- persoanele si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii lunare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilro sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, iar in anul 2016 au figurat cu perioada fiscala trimestru sau lunara prin optiune, trebuie sa depuna formularul 010.

Termen: pana la 16 ianuarie 2017, completand perioada fiscala lunara potrivit legii;
- persoanale si entitatile care in anul 2017 au obligatia depunerii lunare a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, iar in anul 2016 au figurat cu perioada fiscala lunara nu depun formularul 010.

De asemenea, se face precizarea ca persoanele fizice romane si straine care detin cod numeric personal si s-au inregistrat in evidenta fiscala in calitate de angajatori prin depunerea formularului 020 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice romane si straine care detin cod numeric personal" au obligatia depunerii trimestriale a Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanei asigurate.

Acesti contribuabili pot opta pana la data de 31 ianuarie 2017 inclusiv, pentru declararea lunara a impozitului pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor si a contributiilor sociale.

Reamintim faptul ca formularul 020 se completeaza si se depune cu ocazia primei inregistrari fiscale, iar declaratia de mentiuni ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, in termen de 15 zile de la data producerii acestora.

Persoanele si entitatile prevazute la art. 147 alin. (4) din Codul fiscal care se infiinteaza in cursul anului, cu exceptia persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si persoanelor fizice care exercita profesii libere, precum si a asocierilor fara personalitate juridica constituite intre persoane fizice care, potrivit legii, folosesc personal angajat, aplica regimul trimestrial de declarare incepand cu anul infiintarii daca, odata cu declaratia de inregistrare fiscala, declara ca in cursul anului estimeaza un numar mediu de pana la 3 salariati exclusiv si, dupa caz, urmeaza sa realizeze un venit total de pana la 100.000 euro.

Sursa: AJFP Arges

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Ianuarie 2017


Votati articolul "ANAF: Stabilirea perioadei fiscale in anul 2017 pentru Declaratia 112":
Rating:

Nota: 3.75 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Se pot folosi clarificarile date de Ministerul Muncii ?

Intrebare: Am obtinut un Raspuns de la juristul institutiei noastre
care tocmai a venit din concediul de odihna:

1. - Norme de aplicare /Legea salarizarii - inainte de data de 30.06.2017 si
2. - Clarificari aplicare Legea 153 /2017 - din data de 01.07.2017:

1. Inainte de data de 30.06.2017, Legea 153/2017, la promovarea personalului se proceda astfel:
- personalul care, in cursul anului 2011 ( la fel si pana in 30.06.2017 ) , trecea intr-o gradatie superioara beneficiaza suplimentar, in conformitate cu art. 11 din Legea-cadru nr. 284/2010, de clasele de salarizare succesive, iar salariul de baza i se majoreaza cu numarul de clase acordat inmultit cu valoarea unei clase de salarizare de 2,5% din salariul de baza.
ART. 13 din Legea-cadru nr. 284/2010:
(2) În cadrul fiecărei funcţii, salariile de bază se diferenţiază pe grade în cazul studiilor
superioare şi studiilor superioare de scurtă durată şi pe trepte profesionale în cazul studiilor
medii, respectiv pe grade profesionale în cazul funcţionarilor publici, astfel încât să se asigure posibilitatea diferenţierii salariilor de bază individuale în raport cu nivelul pregătirii
profesionale a fiecărei persoane şi cu experienţa acesteia în muncă. De regulă, se utilizează 2
sau 3 grade şi, respectiv, 2 sau 3 trepte profesionale.
(3) În cadrul fiecărui grad sau fiecărei trepte profesionale, diferenţierea salariilor de bază se
face, de regulă, pe un număr de 5 gradaţii, corespunzătoare celor 5 tranşe de vechime în
muncă, prevăzute la art. 11.
- Ordinul 42 din 13 ianuarie 2011 (Ordinul 42/2011)

privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice
III. Angajarea, promovarea si avansarea personalului

A. Personalul care, in cursul anului 2011, trece intr-o gradatie superioara beneficiaza suplimentar, in conformitate cu art. 11 din Legea-cadru nr. 284/2010, de clasele de salarizare succesive, iar salariul de baza i se majoreaza cu numarul de clase acordat inmultit cu valoarea unei clase de salarizare de 2,5% din salariul de baza.

Exemplu:
Persoana incadrata in clasa de salarizare 41, avand un salariu de baza de 1.305 lei si un spor de 131 lei, care, incepand cu 1 mai 2011, trece din gradatia 4 in gradatia 5, beneficiaza, incepand cu 1 mai 2011, de clasa 42 de salarizare un salariu de baza de 1.338 lei (1.305 * 1,025 si rotunjit) si un spor de 131 lei, in acelasi cuantum avut anterior.

B. In anul 2011, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat. In mod similar se va proceda si pentru persoanele care s-au aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului, precum si pentru personalul ale carui raporturi de munca sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, luandu-se in considerare functia, clasa, gradul, treapta de salarizare detinute anterior suspendarii din functie. In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010. Pentru functionarii publici care se transfera in cursul anului 2011, la stabilirea salariului va fi avuta in vedere treapta de salarizare detinuta anterior.

2. - din data de 01.07.2017, odata cu intrarea in vigoare a Legii 153 /2017, la promovarea personalului ( dar si in alte probleme diverse de aplicare a articolelor Legii 153 /2017 ) se procedeaza astfel:

- a se vedea Fisier /Internet ( nu am cum sa il atasez aici ):

MINISTERUL MUNCII ȘI JUSTIȚIEI SOCIALE:

Clarificări privind aplicarea Legii-cadru nr. 153/2017
privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Stiu ca ajutati cu drag si cu promptitudine pe toti cei care va adreseaza o intrebare
si va trimit in ajutor aceste precizari.

Nefiind date Norme de aplicare la Legea 153 /2017,
Ministerul Muncii a facut publice
respectivele clarificari /lamuriri
pentru aplicarea Legii 153 /2017.

Fara respectivele clarificari, nu se putea sti
cum se putea aplica Legea 153 /2017
pana la data de 01.01.2017,
cand devine aplicabila
in cazul nostru /in cazul institutiei noastre....
pentru ca pana atunci nu vom primi nici o majorare de salariu
cum au primit altii ..... ( invatamantul, sanatatea, MAI, ....) ....
ne vom descurca /majoritatea salariatilor cu salarii minime pe economie !!! .....

Va rog enorm de mult sa ma ajutati cu un raspuns
si sa imi spuneti daca Lamuririle date de Ministerul Muncii
pot avea putere de Lege
si daca pot fi folosite
odata ce la aceasta data nu exista Norme de aplicare ale Legii 153 /2017 ?

Raspuns: Clarificarile ne asigura ca modificarile salariale nu vor fi facute prea curand si pana la data de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Ianuarie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Pot depune lunar Declaratia 112 oon-line iar plata sa o fac trimestrial ?Sunt inregistrat cu depunere trimestrila a declaratiei 112 . Cum se pot depune trimestrial 3 (trei )declaratii 112 fiindca asa zic normele ca la trimestru se depune o declaratie pentru fiecare luna in parte .On-line se pot transmite declaratii din lunile anterioare?de ex.pot sa depun on-line in oct.2017 declaratie 112 din luna iulie 2017 prima luna a tr.3?
Data adaugarii: 12-Sep-2017
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X