Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!

Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!
registru de casatvacodul fiscal

Veti afla din randurile urmatoare ce situatii trebuie obligatoriu printate din contabilitate lunar/anual si in ce format. De asemenea, veti citi si cum trebuie printat registrul de casa.

Iata raspunsul specialistului!


Potrivit art. 20 din Legea 82/1991 actualizata, registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal, Registrul-inventar si Cartea mare. Intocmirea, editarea si pastrarea registrelor de contabilitate se efectueaza conform normelor elaborate de Ministerul Finantelor Publice, Ordinul nr. 2.634 din 5 noiembrie 2015 privind documentele financiar contabile.

Din punct de vedere al tva, conform art. 321 alin. (1)-(3) din Codul fiscal, persoanele impozabile stabilite in Romania trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor operatiunilor efectuate in desfasurarea activitatii lor economice.

Persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se identifica drept persoane inregistrate in scopuri de TVA, conform prezentului titlu, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, trebuie sa tina evidente pentru orice operatiune reglementata de prezentul titlu.
Persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile trebuie sa tina evidente corecte si complete ale tuturor achizitiilor intracomunitare.

Potrivit art. 321 alin. (4) din Codul fiscal, evidentele prevazute la art. 321 alin. (1) - (3) trebuie intocmite si pastrate astfel incat sa cuprinda informatiile, documentele si conturile, inclusiv registrul nontransferurilor si registrul bunurilor primite din alt stat membru, in conformitate cu prevederile din normele metodologice (punctul 101).


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii




Conform punctului 10 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 2634/2015, documentele contabile (registre, jurnale, fise, note etc.) care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor economico-financiare consemnate in documentele justificative, intocmite manual sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, trebuie sa cuprinda elemente cu privire la:

— denumirea entitatii;
— data intocmirii documentului contabil;
— felul, numarul si data documentului justificativ;
— sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;
— conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
— semnatura persoanei responsabile cu intocmirea documentelor contabile.

Conform punctului 11 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, in conditiile in care documentele financiar-contabile (documentele justificative si documentele contabile) sunt intocmite si preluate in contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, semnatura nu constituie element obligatoriu.

In astfel de situatii trebuie sa se stabileasca prin proceduri proprii modalitati de identificare a persoanelor care au initiat, dispus si aprobat, dupa caz, efectuarea operatiunilor respective.

Conform punctului 12 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hartie sau in format electronic, cu conditia intocmirii acestora potrivit prezentelor norme.

Prin document in format electronic se intelege documentul care contine informatiile prevazute de prezentele norme si care a fost emis si primit in format electronic.

Conform punctului 13 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pix cu pasta sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.

Conform punctului 36 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, probate prin Ordinul 26334/2015, in cazul in care evidenta contabila este tinuta cu ajutorul programelor informatice, documentele financiar-contabile se pot pastra pe suporturi tehnice, pe durata termenelor prevazute de legislatia in vigoare, cu conditia sa poata fi listate in orice moment, in functie de necesitatile entitatii sau la cererea organelor de control.

In concluzie, societatea dumneavoastra intocmeste registrele obligatorii prin utilizarea sistemelor informatice. Prin proceduri proprii stabiliti modul de arhivare si eliminare a documentelor financiar-contabile intocmite. Nu este obligatoriu sa tipariti documentele, cu respectarea Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile. Daca prin proceduri interne ati stabilit ca documentele se arhiveaza fizic, atunci ele trabuie sa cuprinda elementele obligatorii prevazute la punctul 10 din Norme. Faptul ca tipariti o zi sau o luna din registrul de casa pe o foaie nu este important, cat timp registrul de casa se completeaza zilnic.

Raspunsul a fost oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registru de casatvacodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Februarie 2018


Votati articolul "Situatii lunare obligatoriu de printat. Iata tratamentul contabil!":
Rating:

Nota: 2.67 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sunt obligat sa emit facturi?

Intrebare: Buna ziua! Ma ocup cu internet marketing si primesc bani prin paypal (metoda online de plata).

Primesc zilnic mai multe sume mici. Paypal imi trimite prin email de fiecare data o chitanta la fiecare tranzactie.

Problema este ca chitanta contine doar adresa de email, sum si numele clientului/firmei. Deci adresa/tara lipseste. Deoarece lucrez cu foarte multi clienti ar fi greu sa le contactez pe fiecare. Cateodata nici nu raspund la emailuri.

Ce sa fac? Contabilul meu zice ca am nevoie 100% de factura. Un alt contabil de pe un forum zice ca conform ART. 155 al.1, 69. (1) nu trebuie sa emit facturi daca nu sunt platitor de tva.

Mentionez ca am un PFA si un SRL, ambele neplatitoare de TVA. Deci pana la urma ajunge daca listed chitanta paypal (contine adresa email + suma platita) sau am nevoie de factura cu adresa clientului etc?

Raspuns: Da, aveti obligatia intocmirii facturilor fiscale. Avand in vedere Art. 1.alin. (1) OUG nr. 28/1999...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Februarie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X