Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a pus in data de 6 august in dezbatere publica la rubrica “Transparenta decizionala” un proiect de lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, dupa litera q), se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:
,, r) transportul rutier international contra cost de persoane.”

2. La articolul 12, alineatul (1), se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ART.12

(1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si organele sale subordonate, precum si de catre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.”

Art.III
Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prevederilor prezentei legi.


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii



Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, se arata in document.


Schimbari preconizate:


Avand in vedere faptul ca:
• Ordonanta Guvernului nr.27/2011 prevede obligatia operatorilor economici care presteaza servicii de transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate, de a dota mijloacele de transport cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor,

• Ordonanta Guvernului nr.27/2011 nu contine prevederi referitoare la dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza transport international contra cost de persoane, iar potrivit cadrului general in domeniul utilizarii aparatelor de marcat, in speta Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, incasarile efectuate din activitatea de transport international nu sunt exceptate de la obligatia emiterii bonului fiscal, operatorii economici care efectueaza aceasta activitate avand insa obligatia de a elibera bilete de transport potrivit dispozitiilor Regulamentului (CE) nr.1073/2009

Pentru o reglementara unitara a obligatiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a exceptiilor de la aceasta obligatie, prin prezentul proiect de lege:


• se abroga prevederile cu caracter special din Ordonanta Guvernului nr.27/2011, referitoare la efectuarea transportului rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate numai cu autobuze dotate cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, urmand ca aceasta categorie de operatori economici sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999;

• se excepteaza de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale incasarile realizate de operatorii economici care efectueaza transport rutier international contra cost de persoane prin servicii regulate, pe baza de bilete emise in conformitate cu reglementarile in domeniu ale Uniunii Europene, intrucat emiterea concomitenta atat a biletelor de calatorie cat si a bonurilor fiscale, ar constitui un tratament discriminatoriu prin impunerea unei duble inregistrari a veniturilor obtinute din aceasta activitate, ambele documente avand un rol similar, de justificare a veniturilor incasate. Totodata prin introducerea acestei exceptii, se asigura egalitate de tratament cu incasarile realizate de operatorii economici care presteaza servicii de transport feroviar public de calatori in trafic international, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, aceasta activitate fiind exceptata de la obligatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999;

• se extind competentele privind constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor in domeniul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale de catre operatorii de transport rutier national contra cost de persoane prin includerea in categoria organelor constatatoare si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.

• pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se prevede ca operatorii economici care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.


Consultati textul complet din expunerea de motive aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 August 2018


Votati articolul "Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii solicitant - in caz de neincheiere Contract de achizitie ?

Intrebare: - o institutie publica intentioneaza sa achizitioneze servicii de asistenta si reprezentare juridica in vederea apararii intereselor intr-un proces
aflat pe rolul unei instante judecatoresti
- institutia a trimis o Cerere de oferte catre barouri, case de avocatura, ...
- a primit o singura Oferta de pret
- institutia ierarhic superioara, ordonatorul principal de credite
nu a acceptat sa aloce bani pt. un asemenea Contract

- ce trebuie sa faca instituita in acest caz ?
- sa trimita Raspuns doar ofertantului
sau tuturor celor carora le-a facut adrese
ca nu se va mai incheia un asemenea Contract ?
- ce repercursiuni /sanctiuni sunt posibile ?
Ofertantii pot da in judecata ?

Raspuns: Se va amana deschiderea pana cand veti avea aprobate fondurile.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 August 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X