email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale

UPDATE in 8 mai 2019. Proiectul de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale a trecut de Senat in data de 10 decembrie 2018. Intre timp a fost inregistrat la Camera Deputatilor pentru dezbatere si trimis pentru aviz la mai multe comisii.

In data de 24 aprilie, initiative legislativa a primit raport favorabil (15 amendamente admise, 1 amendament respins) de la Comisia pentru industrii si servicii si de la Comisia pentru transporturi si infrastructura.


In prezent, proiectul se afla pe ordinea de zi a sedintelor Camerei Deputatilor


Din forma adoptata de Senat reies urmatoarele:

 

Art.I - La articolul 40 din Ordonanta Guvernului_ nr.27/2011 privind transporturile rutiere, publicata in Monitorul Oficial al Roméaniei, Partea I, nr.625 din 2 septembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatele (1),(2) si (4) se abroga.

Art.II.- Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeazd dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2, litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“c) transportul public de calatori prin servicii regulate, astfel cum sunt definite de Legea serviciilor comunitare de utilitati publice nr.5 1/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul, respectiv servicii regulate speciale;”


2. La articolul 2, dupa litera q), se introduce o noua litera, lit.r), cu urmatorul cuprins:

r) transportul rutier international contra cost de persoane.”

3. La articolul 12, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

“Art.12.- (1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si organele sale subordonate, precum si de catre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.”

Art.III.- Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

 

 

********

Articolul initial

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a pus in data de 6 august in dezbatere publica la rubrica “Transparenta decizionala” un proiect de lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 75 din 21 ianuarie 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

    1. La  articolul 2, dupa litera q), se introduce o noua litera, litera r), cu urmatorul cuprins:
    ,, r)  transportul rutier international contra cost de persoane.”

      2. La articolul 12, alineatul (1),  se modifica si va avea urmatorul cuprins:
    „ART.12

      (1) Controlul functionarii si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, constatarea contraventiilor, precum si aplicarea sanctiunilor se fac de catre structurile din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si organele sale subordonate, stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, respectiv al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de catre structurile competente din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane si organele sale subordonate, precum si de catre Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.”

    Art.III
    Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prevederilor prezentei legi.
 
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata, se arata in document.


Schimbari preconizate:  


 Avand in vedere faptul ca:
    •  Ordonanta Guvernului nr.27/2011 prevede obligatia  operatorilor economici care presteaza servicii de transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate, de a dota mijloacele de transport cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor,

    • Ordonanta Guvernului nr.27/2011 nu contine prevederi referitoare la dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectueaza transport international contra cost de persoane, iar potrivit cadrului general in domeniul utilizarii aparatelor de marcat, in speta Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, incasarile efectuate din activitatea de transport international nu sunt exceptate de la obligatia emiterii bonului fiscal, operatorii economici care efectueaza aceasta activitate avand insa obligatia de a elibera bilete de transport potrivit dispozitiilor Regulamentului (CE) nr.1073/2009

Pentru o reglementara unitara a obligatiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a exceptiilor de la aceasta obligatie, prin prezentul proiect de lege:


    •   se abroga prevederile cu caracter special din Ordonanta Guvernului nr.27/2011, referitoare la efectuarea  transportului rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate  numai cu autobuze dotate cu aparate de marcat electronice fiscale si cititoare de carduri, urmand ca aceasta categorie de operatori economici sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999;
   
    •    se excepteaza de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale incasarile realizate de operatorii economici care  efectueaza transport rutier international contra cost de persoane prin servicii regulate, pe baza de bilete emise in conformitate cu reglementarile in domeniu ale Uniunii Europene, intrucat emiterea concomitenta atat a biletelor de calatorie cat si a bonurilor fiscale, ar constitui un tratament discriminatoriu prin impunerea unei duble inregistrari a veniturilor obtinute din aceasta activitate, ambele documente avand un rol similar, de justificare a veniturilor incasate. Totodata prin introducerea acestei exceptii, se asigura egalitate de tratament cu incasarile realizate de operatorii economici care presteaza servicii de transport feroviar public de calatori in trafic international, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii,  aceasta activitate fiind exceptata de la obligatiile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999;
   
    •  se extind competentele privind constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor in domeniul utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale de catre operatorii de transport rutier national contra cost de persoane prin includerea in categoria organelor constatatoare si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier.
    •
    •    pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se prevede ca operatorii economici care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national, au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999, in termen de 6 luni de la intrarea in vigoare a prezentei legi.
 


Consultati textul complet din expunerea de motive aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electronicemfpmonitorul oficialbonuri fiscale


Data aparitiei: 07 August 2018
Ultima actualizare: 08 Mai 2019

Votati articolul "Proiect de lege privind transporturile rutiere si obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X