Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
HoReCa

Leasingul operational: precizari Ordinul 3.055

 

Leasingul operational prezinta urmatoarele caracteristici:

- rata de leasing operational este formata din:

- amortizarea valorii de intrare a bunului, corespunzatoare perioadei de utilizare, calculata potrivit legii;

- beneficiul stabilit de partile contractante;

- bunurile predate locatarului /utilizatorului raman evidentiate pe toata durata de leasing in contabilitatea locatorului /finantatorului. Acesta calculeaza si inregistreaza amortizarea bunurilor respective;

- transferul dreptului de proprietate, daca utilizatorul isi exprima optiunea pentru cumpararea bunului, in conformitate cu prevederile contractului de leasing;

Valoarea totala a operatiunii de leasing operational este data de:

- suma ratelor de leasing plus valoarea reziduala, daca bunul este cumparat la expirarea perioadei de leasing;

- suma ratelor de leasing, daca la expirarea perioadei de leasing utilizatorul intrerupe relatiile contractuale.

Prevederi referitoare la inregistrarea in contabilitate a leasingului operational regasim la punctele 95 -102 din O.M.F.P. 3.055/2009.

Ordinul 3.055/ 2009 incadreaza ca leasing operational, operatiunile de leasing ce nu intra in categoria leasingului financiar. In cazul leasingului operational, bunurile sunt supuse amortizarii de catre locator, pe o baza consecventa cu politica normala de amortizare pentru bunuri similare ale acestuia.


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii


Atentie

La contabilizarea operatiunilor de leasing operational, locatorul trebuie sa prezinte bunurile date in regim de leasing operational in conturile de imobilizari necorporale si imobilizari corporale, in conformitate cu natura acestora.

Sumele incasate sau de incasat se inregistreaza in contabilitatea locatorului ca un venit in contul de profit si pierdere, conform contabilitatii de angajamente.

In contabilitatea locatarului, bunurile luate in leasing operational sunt evidentiate in conturi de evidenta din afara bilantului.

Sumele platite sau de platit se inregistreaza in contabilitatea locatarului ca o cheltuiala in contul de profit si pierdere, conform contabilitatii de angajamente.

EXEMPLU

Societatea SC ABC SRL incheie un contract de leasing operational pe o perioada de 3 ani pentru un mijloc de transport auto.

Valoarea contractului de leasing operational este de 36.000 lei fara TVA.

Rata lunara de leasing este de 1.000 lei fara TVA.

Daca la finalul perioadei de leasing SC ABC SRL doreste sa achizitioneze mijlocul de transport auto, va trebui sa achite o valoare reziduala de 6.000 lei fara TVA.

Mijlocul de transport este amortizat de catre societatea de leasing pe o perioada de 5 ani. Valoarea contabila de intrare a bunului de leasing este de 42.000 lei.

- Primirea in gestiune a mijlocului de transport in regim de leasing operational (valoarea ratelor de leasing):

Debit 8036 36.000 lei

„Redevente, locatii de gestiune si

alte datorii asimilate”

- I nregistrarea facturiide leasing de la locator, reprezentand ratele de leasing de platit:

%

612

„Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile”

4426

„TVA deductibila”

=

401

„Furnizori”

1.119

1.000

119

- Concomitent se diminueaza valoarea totala a ratelor de leasing cu sumele facturate:

Credit cont 8036 1.000 lei

„Redevente, locatii de gestiune si

alte datorii asimilate”

- Plata facturii emise de locator:

401

„Furnizori”

=

5121

„Conturi in lei la banci”

1.119

Analog se inregistreaza toate facturile primite de la locator pana la incheierea contractului de leasing operational.

Societatea ABC SRL, la sfarsitul perioadei de leasing si-a exprimat optiunea de a cumpara mijlocul de transport, la valoarea reziduala stabilita in contract, transferandu-se dreptul de proprietate.

- Inregistrarea transferului dreptului de proprietate:

%

2133

„Mijloace de transport”

4426

„TVA deductibila”

=

401

„Furnizori”

7.140

6.000

1.140

· Concomitent se poate inregistra diferenta pana la nivelul valorii contabile a autoturismului, reprezentand valoarea ramasa de amortizat calculata de finantator, facturata utilizatorului :

2133

„Mijloace de transport”

=

2813

„Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor

16.800

· Plata facturii emise de locator pentru valoarea reziduala:

401

„Furnizori”

=

5121

„Conturi in lei la banci”

7.140

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Aprilie 2010


Votati articolul "Leasingul operational: precizari Ordinul 3.055":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Justificare cheltuieli pentru PFA

Intrebare: Buna ziua,

PFA trebuie sa detina facturi ori bonuri fiscale pentru toate cheltuielile efectuate, chiar si pentru sumele utilizate pentru uz personal sau al familiei sale (cheltuieli nedeductibile). Este stabilita prin legislatie cat poate sa fie procentul de cheltuieli pentru uz personal sau al familiei sale?

Daca PFA doreste sa presteze activitate si pentru clienti din afara tarii (consultanta online de exemplu), care sunt formalitatile, care trebuie respectate? In acest caz trebuie sa fie inregistrata ca platitor de TVA?

Va multumesc pentru raspuns anticipat.
Toate cele bune,
Maria

Raspuns: O PFA inregistreaza cheltuielile efectuate in scopul sustinerii activitatii economice care sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: bn*****
ii platiti pe cei care scriu astea?
Data adaugarii: 12-Ian-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X