Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Leasingul operational: precizari Ordinul 3.055

 

Leasingul operational prezinta urmatoarele caracteristici:

- rata de leasing operational este formata din:

- amortizarea valorii de intrare a bunului, corespunzatoare perioadei de utilizare, calculata potrivit legii;

- beneficiul stabilit de partile contractante;

- bunurile predate locatarului /utilizatorului raman evidentiate pe toata durata de leasing in contabilitatea locatorului /finantatorului. Acesta calculeaza si inregistreaza amortizarea bunurilor respective;

- transferul dreptului de proprietate, daca utilizatorul isi exprima optiunea pentru cumpararea bunului, in conformitate cu prevederile contractului de leasing;

Valoarea totala a operatiunii de leasing operational este data de:

- suma ratelor de leasing plus valoarea reziduala, daca bunul este cumparat la expirarea perioadei de leasing;

- suma ratelor de leasing, daca la expirarea perioadei de leasing utilizatorul intrerupe relatiile contractuale.

Prevederi referitoare la inregistrarea in contabilitate a leasingului operational regasim la punctele 95 -102 din O.M.F.P. 3.055/2009.

Ordinul 3.055/ 2009 incadreaza ca leasing operational, operatiunile de leasing ce nu intra in categoria leasingului financiar. In cazul leasingului operational, bunurile sunt supuse amortizarii de catre locator, pe o baza consecventa cu politica normala de amortizare pentru bunuri similare ale acestuia.


Planul de Conturi GENERAL 2016
Planul de Conturi GENERAL 2016

Vezi detalii

Legis Plus FISCALITATE
Legis Plus FISCALITATE

Vezi detalii

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii


Atentie

La contabilizarea operatiunilor de leasing operational, locatorul trebuie sa prezinte bunurile date in regim de leasing operational in conturile de imobilizari necorporale si imobilizari corporale, in conformitate cu natura acestora.

Sumele incasate sau de incasat se inregistreaza in contabilitatea locatorului ca un venit in contul de profit si pierdere, conform contabilitatii de angajamente.

In contabilitatea locatarului, bunurile luate in leasing operational sunt evidentiate in conturi de evidenta din afara bilantului.

Sumele platite sau de platit se inregistreaza in contabilitatea locatarului ca o cheltuiala in contul de profit si pierdere, conform contabilitatii de angajamente.

EXEMPLU

Societatea SC ABC SRL incheie un contract de leasing operational pe o perioada de 3 ani pentru un mijloc de transport auto.

Valoarea contractului de leasing operational este de 36.000 lei fara TVA.

Rata lunara de leasing este de 1.000 lei fara TVA.

Daca la finalul perioadei de leasing SC ABC SRL doreste sa achizitioneze mijlocul de transport auto, va trebui sa achite o valoare reziduala de 6.000 lei fara TVA.

Mijlocul de transport este amortizat de catre societatea de leasing pe o perioada de 5 ani. Valoarea contabila de intrare a bunului de leasing este de 42.000 lei.

- Primirea in gestiune a mijlocului de transport in regim de leasing operational (valoarea ratelor de leasing):

Debit 8036 36.000 lei

„Redevente, locatii de gestiune si

alte datorii asimilate”

- I nregistrarea facturiide leasing de la locator, reprezentand ratele de leasing de platit:

%

612

„Cheltuieli cu redeventele, locatiile de gestiune si chiriile”

4426

„TVA deductibila”

=

401

„Furnizori”

1.119

1.000

119

- Concomitent se diminueaza valoarea totala a ratelor de leasing cu sumele facturate:

Credit cont 8036 1.000 lei

„Redevente, locatii de gestiune si

alte datorii asimilate”

- Plata facturii emise de locator:

401

„Furnizori”

=

5121

„Conturi in lei la banci”

1.119

Analog se inregistreaza toate facturile primite de la locator pana la incheierea contractului de leasing operational.

Societatea ABC SRL, la sfarsitul perioadei de leasing si-a exprimat optiunea de a cumpara mijlocul de transport, la valoarea reziduala stabilita in contract, transferandu-se dreptul de proprietate.

- Inregistrarea transferului dreptului de proprietate:

%

2133

„Mijloace de transport”

4426

„TVA deductibila”

=

401

„Furnizori”

7.140

6.000

1.140

· Concomitent se poate inregistra diferenta pana la nivelul valorii contabile a autoturismului, reprezentand valoarea ramasa de amortizat calculata de finantator, facturata utilizatorului :

2133

„Mijloace de transport”

=

2813

„Amortizarea instalatiilor, mijloacelor de transport, animalelor si plantatiilor

16.800

· Plata facturii emise de locator pentru valoarea reziduala:

401

„Furnizori”

=

5121

„Conturi in lei la banci”

7.140

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Aprilie 2010


Votati articolul "Leasingul operational: precizari Ordinul 3.055":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Totusi, conform DEX : " DELAPIDÁRE, delapidări, s. f. Acțiunea de a delapida și...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: bn*****
ii platiti pe cei care scriu astea?
Data adaugarii: 12-Ian-2012
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Factoringul in 2016

    • Datorita limitarilor actuale impuse creditarii clasice, in principal ca urmare a devalorizarii garantiilor imobiliare, operatiunea de factoring poate fi o alternativa pentru acele firme care au sume semnificative de incasat din furnizarea de bunuri si servicii, si care doresc sa aiba finantari rapide a activitatii. In general, bancile sunt promotoarele activitatii de factoring - banca detine mare parte din capitalul social al societatii de factoring si tot ea ii fur...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Dreptul persoanelor impozabile de a deduce taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor efectuate

    • Persoanele impozabile au dreptul la deducerea taxei achitate sau datorate pentru bunurile/serviciile achizitionate in conditiile reglementate de art. 297-303 din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, acesta fiind un principiu fundamental al sistemului de TVA. Acest drept se exercita imediat pentru totalitatea taxei aplicate operatiunilor efectuate in amonte. Dreptul de deducere face parte integranta din mecanismul TVA si, in principiu, nu poate fi limitat. Daca se stabile...» citeste mai departe aici

  • Ce masuri a pregatit ANAF pentru Declaratia 088 in varianta simplificata?

    • Asa cum v-am anuntat si cu alte ocazii, mai multe modificari au fost anuntate in ultimele trei luni pentru Formularul 088. Declaratia a suferit deja unele modificari la cererea mediului de afaceri, insa autoritatile au anuntat recent noi simplificari. Comisia de taiat hartii a reprezentat unul dintre principalele instrumente care au sprijinit mediul de afaceri sa transmita concretizat modificarile pe care si le doresc cel mai mult pentru simplificarea birocratiei, iar o reducer...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru infiintarea unui sediu secundar. Ce tratament fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, discutam despre cazul in care actionarul unic al unui salon de infrumusetare care are deja inregistrat un punct de lucru cu peste cinci salariati la Administratia Financiara la scara A a unui bloc pentru care are incheiat un contract de inchiriere intentioneaza sa achizitioneze un apartament la scara B a aceluiasi bloc. Care sunt formalitatile de indeplinit pentru ca in apartamentul care va fi achizitionat sa functioneze tot ca salon de infrumusetare: 1...» citeste mai departe aici

  • Scoatere evidenta creante neincasate cedate. Ce implicatii apar privind impozitul pe profit?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate institutie financiara nebancara care acorda credite catre persoane fizice. Institutia vinde portofoliul restant peste 90 zile catre o firma de recuperare creante care se va ocupa de recuperare sau le va da in executare. Pretul de vanzare este 20% din valoarea portofoliului si este inregistrat ca un venit impozabil. In calculul creantelor s-au luat atat ratele restante, cat si cele viitoare. Elementele viitoare inregis...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X