Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Politica noastra de Cookies.
Atentie, Contabili!
MFP a anuntat modificari la Legea TVA de la 1 ianuarie!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

 
Codul Fiscal 2014

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Monografii contabile Monografie contabila: transport rutier marfa


Monografie contabila: transport rutier marfa

Cuvinte cheie: monografie, contabila, transport, marfa

Aspecte generale

Cadrul legal in desfasurarea activitatii de transport rutier de marfuri si de persoane il constituie OUG. 109/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta constituie cadrul general pentru organizarea, efectuarea si asigurarea desfasurarii transporturilor rutiere de marfuri si de persoane, precum si a activitatilor conexe acestora pe teritoriul Romaniei, in conditii de siguranta si calitate, cu respectarea principiilor liberei concurente, garantarea accesului liber si nediscriminatoriu la piata transportului rutier si a masurilor de protectie a mediului inconjurator, a drepturilor si intereselor legitime ale persoanelor fizice si juridice si pentru satisfacerea necesitatilor economiei nationale si nevoilor de aparare ale tarii.

DETALII CLICK AICI 

  • Activitatile de transport rutier, precum si activitatile conexe acestora se desfasoara astfel incat sa fie respectate reglementarile in vigoare privind conditiile de lucru, de exploatare a vehiculelor rutiere si de utilizare a infrastructurii rutiere, precum si conditiile privind siguranta circulatiei.
  • In toate raporturile generate de activitatea de transport rutier si de activitatile conexe acesteia, protectia vietii umane si a mediului este prioritara.

Costuri – cheltuieli fixe si variabile. Calculatia de cost pentru un transport

Clasificarea costurilor variabile si a celor fixe in cadrul companiei de transport

Costuri fixe:

· asigurari si alte taxe;

· cheltuieli logistice (chirii, cu personalul, telefoane, papetarie);

· amortizarea.

Costuri variabile:

· taxe in parcurs, in frontiera;

· autorizatii;

· salarii soferi (in functie de timp sau kilometri parcursi);

· combustibili, consumabile, reparatii;

· diurne cu soferii si vize.

Calculatia de cost pentru un transport

Calculul costului se poate face in functie de numarul de kilometri parcursi si in functie de numarul de ore afectate unui transport.

Pe baza costurilor pe kilometri si pe ora, se stabileste tariful transportului pe tona.

Elementele principale ce se analizeaza in cadrul acestui subiect sunt:

· numarul de kilometri atribuiti transportului;

· numarul de ore atribuite pentru transport;

· calculul costurilor pe kilometru;

· calculul costurilor pe ora;

· calculul costurilor pe tona.

Pretul pentru o cursa la intern se taxeaza la kilometru, iar pe extern in general se taxeaza la cursa. Cresterea pretului este direct influentata de scumpirea carburantilor.

Activele fixe si amortizarea lor

Pentru desfasurarea activitatii, societatea recurge la achizitionarea unor vehicule de la furnizori interni. Tipul de amortizare folosita este amortizarea lineara.

Reflectarea in contabilitate

Societatea achizitioneaza 2 autocamioane de la un furnizor intern de imobilizari.

Inregistrare achizitie autocamioane (factura + proces verbal de receptie)

%

213 = 404

„Instalatii tehnice,mijloace „Furnizori de imobilizari

de transport animale si plantatii”

4426

„TVA deductibila”

Potrivit art. 32, punctul 10 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 34, din 11 aprilie 2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar fiscale, in Legea nr. 571/2003, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a introdus un articol nou, art. 1.451, intitulat „Limitari speciale ale dreptului de deducere” .

Conform acestuia, nu se mai permite, in anumite conditii, deducerea taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor de vehicule cu o greutate sub 3,5 tone, destinate exclusiv transportului de persoane, inclusiv pentru combustibilul necesar functionarii vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanelor impozabile.

Aceasta masura se va aplica in perioada 1 mai 2009 – 31 decembrie 2010 si prevede si o serie de exceptii ce vizeaza in principal vehiculele utilizate exclusiv in scopul desfasurarii activitatii economice, precum si combustibilul aferent utilizarii acestora.

Alin. (1) al art. 1.451, din Codul fiscal prevede ca eliminarea dreptului de deducere se aplica numai pentru achizitiile de vehicule, care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kilograme si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului.

Prin urmare, vehiculele care prin constructie si echipare sunt destinate transportului mixt, respectiv, atat transportului de persoane, cat si transportului de marfuri (cum ar fi: autofurgonetele, autocamioanele, autodubele), nu intra sub incidenta noilor prevederi care limiteaza deducerea TVA, chiar daca din punct de vedere al greutatii si al numarului de locuri de pasageri s-ar situa in limitele prevazute de art. 1.451, din Codul fiscal.

Alin. (1) mentionat mai sus prevede ca limitarea deducerii TVA se aplica si pentru combustibilul necesar functionarii vehiculelor aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile.

DETALII CLICK AICI 

- Plata integrala furnizor imobilizari:

404 = 512

„Furnizori de imobilizari” „Conturi curente la banci”

- Inregistrare amortizare mijloc fix :

6811 = 2813

„Cheltuieli de exploatare cu imobilizarile” „Amortizarea instalatiilor, mijloace transport”

Societatea a incheiat un contract de prestari servicii cu un client pentru care va efectua transport de marfa pe ruta Constanta – Oradea pentru o perioada de 2 luni.

Soferului i se va acorda un avans de trezorerie in baza unei dispozitii de plata, in vederea deplasarii in interes de serviciu, pentru a efectua primul transport.

542 = 5311

„Avansuri de trezorerie” „Casa in lei”

La intoarcerea din delegatie, soferul justifica avansul primit dupa cum urmeaza, pe baza ordinului de deplasare:

· factura vulcanizare;

· factura cazare hotel;

· diurna acordata de 32,5 lei x 4 zile;

· bonuri fiscale combustibil.

In conformitate cu modificarile Codului fiscal, incepand cu 01.05.2009, cheltuielile inregistrate in contabilitate, care nu au la baza un document justificativ, potrivit legii, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii sau intrarii in gestiune, dupa caz, sunt cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil, conform art. 21, alin. (4), lit. f), din Legea nr. 571/2003, privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Inregistrarea in contabilitate a bunurilor achizitionate sau a cheltuielilor efectuate de entitate si achitate pe baza de bon fiscal (cu numerar sau card bancar), se poate efectua daca:

a) entitatea solicita furnizorului factura aferenta bunurilor livrate sau serviciilor prestate, avand ca anexa bonul fiscal emis de aparatul de marcat electronic fiscal

sau

b) entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate, fie cu alte documente, cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind avizate de persoana care aproba efectuarea acestor cheltuieli.

Exceptie fac si bonurile de combustibil pentru care la acest moment nu se considera obligatorie atasarea facturii la bon fiscal.

- Inregistrarea in contabilitate a documentelor justificative pentru deplasare:

% = 401 factura vulcanizare

„Furnizori”

628

„Alte cheltuieli cu servicii terti”

4426

„TVA deductibila”

% = 401 factura cazare

„Furnizori”

625

„Cheltuieli cu deplasari, detasari”

4426

„TVA deductibila”

% = 401 bonuri fiscale combustibil

„Furnizori”

6022

„Cheltuieli cu combustibilul”

4426

„TVA deductibila”

- Decontarea avansului:

401 = 542

„Furnizori” „Avansuri de trezorerie”

- Diurna:

625 = 542

„Cheltuieli cu deplasari, detasari” „Avansuri de trezorerie”

- Restituire avans:

542 = 5311

DETALII CLICK AICI 

„Avansuri de trezorerie” „Casa in lei”

- Se factureaza clientului contravaloarea cursei de transport marfa pe ruta Constanta – Oradea.

4111

=

%

„Clienti”

704

„Venituri din lucrari si servicii”

4427

„TVA colectata”

- Incasarea facturii:

5121

=

4111

„Conturi la banci in lei”

„Clienti”

- Se cumpara de la furnizorii de echipamente de protectie, salopete de protectie pentru mecanic si sofer.

% = 401

„Furnizori”

303

„Obiecte de inventar”

4426

„TVA deductibila”

Ziua urmatoare se dau in folosinta salopetele si se inregistreaza uzura pe baza bonului de consum.

- 50% suporta societatea:

603 = 303

„Cheltuieli cu obiectele de inventar” „Obiecte de inventar”

- 50% suporta angajatii:

4282 = %

„Alte creante cu personalul”

7588

„Alte venituri din exploatare”

4427

„TVA colectata”

- Darea in consum:

603 = 303

„Cheltuieli cu obiectele de inventar” „Obiecte de inventar”

Se achizitioneaza bonuri valorice de motorina de la SC „X” SA, conform facturii fiscale.

% = 401

„Furnizori”

5328

„Alte valori”

4426

„TVA deductibila”

Soferul, aflat in cursa la Oradea, cumpara cu bonurile valorice combustibil de la o statie a SC „X” SA motorina, necesara derularii in continuare a cursei, primind chitanta justificativa.

6022

=

5328

„Cheltuieli privind combustibilul”

„Alte valori”


Se inregistreaza cheltuieli cu...DETALII CLICK AICI 

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: -

ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Calculul impozitului pe venit in cazul leasingului extern

Intrebare: O societate de transport avand RO, isi desfasoara activitatea in afara tarii, a contractat un leasing extern. Ce influenta asupra impozitului pe venit, se dimineaza??

Raspuns: Nu . Impozitul nu este influentat decat de deductibilitatea cheltuielilor generate de utilizarea aut... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la monografie


» Normele privind situatiile financiare ale institutiilor publice 2014

» Monografie contabila pentru pachete cadou de Paste. Cum procedam?

» OUG privind returnarea unei parti din acciza, publicata in alta forma decat cea anuntata de Guvern ca fiind aprobata


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Aplicarea TVA modificarile legii de la 1 ianuarie 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la contabila, transport, marfa,


» Norme de aplicare a Codului de procedura fiscala - Actualizat 2014

» Inregistrari contabile ONG. Cum tratam cheltuielile cu decontarea transportului?

» Analiza Declaratia 205. Ce obligatii avem de indeplinit?

Vezi toate articolele referitoare la contabila (2167)

» Inregistrari contabile ONG. Cum tratam cheltuielile cu decontarea TRANSPORTului?

» Cum gestionam achizitia de produse second-hand si cum facem inregistrarile contabile?

» AIC si bunuri sosite fara factura. Ce solutii contabile aplicam si care sunt inregistrarile?

Vezi toate articolele referitoare la transport (1300)

» AIC si bunuri sosite fara factura. Ce solutii contabile aplicam si care sunt inregistrarile?

» Reflectare reduceri in contabilitate. E corecta inregistrarea in conturi de 767.xx?

» Societate care aplica IFRS. Opinia consultantului cu privire la inregistrarile contabile

Vezi toate articolele referitoare la marfa (418)

Alte articole publicate in data de -






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI